Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Fri 7 May 2021 19:09

Detta hör ihop med föregående svar (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1380#p53574 ), men jag skall nu visa lite tydligare vem eller vilka det är dom allra största idioterna.

Flyttar därför fram detta (tidigare postat här i ämnet) och så här säger man alltså i Finland:

Här kan du följa med aktuell coronastatistik från Finland, Norden och världen – vaccinationer, smittspridning och dödsfall (Svenska Yle)

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/ ... ch-varlden

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Enligt beräkningar kan gruppimmunitet nås när omkring 70 procent av befolkningen är vaccinerad. Med nuvarande vaccinationstakt nås den nivån 26 juli 2021. Alla över 16 år (83 % av befolkningen) kan ha fått sin första vaccindos 24 augusti.
Min egna kommentar: Gruppimmunitet = flockimmunitet.

Och här kommer nu vad en flockidiot (som tydligen själv bor i VG-regionen) säger om sådana uttalanden som jag har postat ovan:
Det är sådana uttalanden som kostar onödiga liv. Folk tror på lögnen och sänker garden mot viruset. För flockimmunitet krävs att över 80 procent av populationen är immun enligt forskning och experter. Vi är ljusår därifrån i VG. I andra länder hade vårddirektören avsatts omedelbart för att sprida samhällsfarlig desinformation.
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Jag får väl önska flockidioten ovan lycka till med att avsätta alla personer i hela världen som hoppas på att uppnå flockimmunitet med hjälp av vaccin då!

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 19:19

Detta hör ihop med föregående svar (det är jag själv som har blåmarkerat).

Och så här säger man i Danmark, ett klipp:
Flokimmunitet kræver, at 60-70 procent er immune, har SSI oplyst i december 2020.
Opdateret: 7. maj, 14.00

Få alle tallene i dagens vaccineoverblik.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

flockidioten i föregående svar menar alltså att man (citat): "sprider samhällsfarlig desinformation" både i Finland och i Danmark...

...så vem eller vilka är dom allra största idioterna?

Jag kan faktiskt (be-) visa att man vill uppnå flockimmunitet med hjälp av vaccin även i Norge och USA men jag tycker att det räcker med det som jag har postat nu....

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 19:43

Jag summerar nu dom föregående 3 svaret i detta ämne lite.

Vad gjorde flockidioten (och troligtvis även hans flockidiot-kompis, läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1380#p53574 ) för fel?

Jo, dom trodde säkerligen att man talade om flockimmunitet i betydelsen flockimmunitets-strategin, dvs immunitet pga att man har utsatts för smittan.

IDIOTER!

Tillägg 8 maj 2021:

Nu har jag kollat upp detta, dvs läst artikeln i fulltext och det handlar om att uppnå flockimmunitet med hjälp av vaccin, så här handlar det alltså om idioter som inte ens förstår vad dom talar om.
Last edited by X-member on Sat 8 May 2021 17:20, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 19:54

Det som jag postade i dom föregående svaren påminner faktiskt rätt mycket om dom personer, vilket oftast är amerikaner som tror att begreppet kronisk borrelios står för behandlingssvikt, och så hittar dom någon information där man har använt begreppet kronisk borrelios i den ursprungliga betydelsen, dvs sen borrelios/stadium 3 och så sprids detta som en löpeld tex på facebook och dom är hysteriskt glada för att dom nu har hittat bevis för att behandlingsvikt finns.

Ja, jösses! :D

Det finns faktiskt tom några sådana exempel här i detta forum...

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 12:18

Dubbelt så många kan ha dött i covid globalt

Publicerad 7 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rg ... id-globalt

Ett klipp:
Forskarna har kommit fram till att nästan 6,9 miljoner människor har avlidit efter att ha insjuknat i covid-19, jämfört med de dryga 3,2 miljoner dödsfall som, enligt Johns Hopkins-universitetet, hittills har registrerats globalt.

Den rapporterade dödligheten är kraftigt kopplad till hur många covidtester som görs i ett land, enligt IHME.

– Om man inte testar särskilt mycket, så kommer man sannolikt att missa en massa coviddödsfall, säger IHME:s chef Christopher Murray.

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 12:21

Hårdast drabbade Älvkarleby fick Sveriges första dödsfall

Publicerad 8 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lE ... a-dodsfall

Ett klipp:
Älvkarleby är coronapandemins epicentrum i Sverige. Kommunen hamnar högst på dödslistan.

Här inträffade också Sveriges första dödsfall i covid-19.

– Det kom till Älvkarleby kommun när man stod och sade i tv att ”det här blir nog inte så farligt”, säger omsorgschefen Lena Isokivelä.

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 12:25

Iva-personalen på Sahlgrenska får inte full semester i sommar

Publicerad 7 maj 2021.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg ... 1.46338230

Ett klipp:
Göteborg - För andra året i rad får iva-personal på Sahlgrenska inte ut fyra veckors sammanhängande semester.
Sjukhuset flaggar för att många planerade semestrar behöver brytas upp och senareläggas på grund av covid-19-trycket.
– Skrämmande, säger Nicklas Modig, huvudskyddsombud på Vårdförbundet.

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 12:34

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=840#p53013 .

Det går fortfarande inte att förstå vad "ärlige Jan" menar när han skriver på facebook, ta tex detta vilket är ett klipp från ett inlägg i landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 vilket postades för ca 3 timmar sedan:
Kan man klanta sig så här mycket när krisen är som störst, vilka andra viktiga samhällsfrågor kan man klanta till då?
Min egna kommentar: Vad är det som "ärlige Jan" menar att man har "klantat till"? Vi klarar ju för bövelen fortfarande av ett minska smittan/plana ut kurvan i Sverige!

Är det möjligen "ärlige Jan" som ännu inte förstår att det är han själv som är en klant?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1380#p53567 om en annan klant.

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 12:46

Detta hör ihop med föregående svar.

Den andra klanten (dvs, "tecknande Bengt") skriver (bland annat) följande idag (8 maj 2021) i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat, vilket postades för ca 25 minuter sedan:
När kommer befolkningen att inse att man medvetet lät coronasmittan spridas i Sverige?

När kommer man att inse att det inte var ett misstag beroende på felaktiga kunskaper, utan ett medvetet val?
Min egna kommentar: "Tecknande Bengt" påstår alltså att den svenska befolkningen (vilket är över 10 miljoner personer!!) har blivit lurad och att dom svenska rekommendationerna (som tex att man skall hålla avstånd) inte existerar! :D :D

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1040#p53205 .

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 13:01

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1360#p53544 . Jag har inte hört något mer om denna demonstration sedan dess, men så här skriver den misstänkta sverigedumokraten idag (8 maj 2021) i samma grupp, dvs landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
Vi är som regel där varje fredag och har varit där sedan de digitala pressträffarna började.
Tillägg:

Deras budskap är tydligen följande:
Döda viruset. inte folket
Min egna kommentar: Lägg detta på minnet, för vi har nämligen följt den svenska grundlagen (läs lite om denna lag här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=2750#p49573 ) och det är inget brott!

Post Reply