Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 14:50

Bäst jag förklarar lite tydligare vad jag menar i föregående svar (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1790#p53995 ), dvs det som handlar om IVO.

Det har varit rätt så många idioter i div flockidiotgrupper på facebook som tror och har svarat folk att man anmäler svenska läkare som har gjort fel till polisen, men detta anmäls alltså istället till IVO!

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 15:09

Det var någon engelskspråkig person på dagens (17 juni 2021) presskonferens om covid-19 som började "filma" sin intervju och så började kvinnan gå till angrepp och jag uppfattade inte riktigt vad det handlade om men det tycktes röra sig om grova anklagelser mot den svenska corona-hanteringen.

FoHM och dom ansvariga bröt dock denna utländska kvinnas "intervju" och sade att denna "intervju" kan dom ta efter presskonferensen.

Nu är frågan: Var detta en kvinna som skulle anklaga FoHM (och därmed även den svenska regeringen) för att använda flockimmunitets-strategin och därmed sprida lögner i offentlig svensk media vilket dessutom sändes live?

Jag återkommer när jag får veta något mer om detta.

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 15:16

Detta handlar iofs inte om covid-19 men någon kanske är intresserad i alla fall.

Senaste nytt om misstroendehotet

Publicerad 17 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39 ... oendehotet

Ett klipp:
Vänsterpartiet, Sverigedemokraterna, Kristdemokraterna och Moderaterna är redo att fälla regeringen.

Här rapporterar vi live om regeringskaoset.

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 15:29

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1800#p53997 men faktiskt även (i viss mån) med det som jag postade i föregående svar.

Vem var denna kvinna som talade engelska med en kraftig brytning? Vad ville hon egentligen?

Varför dök hon upp samtidigt som det pågår en kris i den svenska regeringen?

Tillägg:

Jag tror faktiskt att detta har en koppling och här kommer vad en medlem i den högerpolitiska flockdiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) skrev för ca 1 timma sedan:
Blir endast pk träff på tv 4 play, på grund av misstroende votum, det hänger på V om de kan fälla regeringen, vi får se om de är bara snack. Sen är det frågan om en ny regering kommer att förändra hanteringen av pandemin. Nu håller Löven ett försvarstal, om jobb och trygghet i samhället, vilken bluff gubbe avsätt han, kan inte bli sämre än vad det är idag.

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 15:42

För er som inte riktigt hängde med i föregående svar.

Denna flockidiot tycks faktiskt hävda att man försöker avsätta den nuvarande svenska regeringen för att kunna ändra på den svenska corona-hanteringen. Dock är flockidioten inte helt säker på om en ny regering kommer att ändra på något...

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 15:50

Detta hör ihop med några av dom föregående svaren i detta ämne.

Här kommer ett inlägg postat i den högerpolitiska flockdiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för ca 1 timma sedan av en person med ett svenskt namn:
"Inte jag som skapar regeringskris" säger Löfven. Haha. Löfven och Hallengren har varit en rullande regeringskris under hela pandemihanteringen sedan januari 2020. Låt oss hoppas att de åker ut nu, oavsett partipolitik.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Nåja, nu vet hela förbannade världen att den corona-gruppen inte har varit till för att ge folk några korrekta fakta om covid-19, utan den har hela tiden varit till för att avsätta den nuvarande svenska regeringen!

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 15:56

Detta hör ihop med några av dom föregående svaren i detta ämne.

Här kommer två klipp från ett inlägg postat i den högerpolitiska flockdiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för ca 9 timmar sedan av "ärlige Jan":
Hur flockimmunitetsexperimentet kan fortgå

Vi har nu genomlidit tre vågor, med enormt mycket högre döds-, smitto-, sjukhusinläggnings- och långtidscovidtal, än våra grannländer. Vi står nu inför en fjärde, som nu som bäst accelererar på landningsbanan. Vad som händer i sommar/höst återstår att se.
Coronakommissionen med Mats Melin betonade att ansvaret alltid främst ligger hos regeringen. IVO klargjorde att de äldre hade nekats vård, i systematisk skala. "De 32" och Vetenskapsforum Covid-19 kämpar oförtrutet vidare för att sprida information.
Min egna kommentar: Den högerpolitiska flockidiotgruppen kommer nog aldrig någonsin att ge folk några korrekta fakta, utan dom sprider alltså envist ut lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige och ljuger om vilka som var ansvariga när det gällde dom äldre som nekades vård, vilket uppenbarligen är i avsikt att avsätta den svenska regeringen!

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 16:09

Detta hör ihop med föregående svar.

"Ärlige Jan" (som bor i Norrland) har därmed sällat sig till dom andra landsförrädarna (tex i gruppen MEWAS) och sprider nu bevisligen felaktiga fakta offentligt om den svenska corona-hanteringen!

Han har ju för bövelen (ursäkta) barn som går i svensk skola, men dom bryr han sig tydligen inte ett piss om, dvs om hans egna barn får problem pga sin pappas offentliga "landsförräderi". Och vad tycker hans fru, släkt, vänner och arbetsgivare egentligen om sådant här?

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 16:19

Här kommer ett inlägg postat i den högerpolitiska flockdiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för ca 3 timmar sedan:
Fantastiskt att både V och SD vill fälla regeringen nu. Synd bara att de inte nämner Coronastrategin, det är ju främst den som gör Löfven så dålig.
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Till skillnad från en hel hoper sverigedumokrater så vet faktiskt ledaren för vänsterpartiet vilken corona-strategi vi använder i Sverige! Jag antar att ledaren för vänsterpartiet har gått i svensk skola och lärt sig läsa!

Tillägg:

Jag förklarar lite tydligare:

Vilka var det som var så djävla korkade att dom frågade Stefan Löfven om man använder flockimmunitets-strategin i Sverige i KU?

Svar: Det var SD!

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 17:09

Jag återgår nu lite till "ärlige Jans" mycket oärliga inlägg i en högerpolitisk flockidiotgrupp på facebook som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1800#p54002 .

"Ärlige Jan" skrev (bland annat) följande och det är jag själv som har blåmarkerat:
Coronakommissionen med Mats Melin betonade att ansvaret alltid främst ligger hos regeringen. IVO klargjorde att de äldre hade nekats vård, i systematisk skala. "De 32" och Vetenskapsforum Covid-19 kämpar oförtrutet vidare för att sprida information.
Min egna kommentar: Påstår verkligen dom (citat): "32 och Vetenskapsforum Covid-19" att ansvaret för att några enskilda svenska läkare gjorde fel och följde riktlinjer som inte ens gällde (vilket IVO alltså har kommit fram till) ligger hos regeringen?

I så fall så har dom "32 och Vetenskapsforum Covid-19" nog inte ens läst IVO:s rapporter och vet heller inte hur det fungerar i Sverige och det är en förbannat dålig reklam för den gruppen!

Vad är det som jag försöker säga egentligen?

Jo, "ärlige Jan" lurar faktiskt även folk att tro att dom "32 och Vetenskapsforum Covid-19" är lika förbannat okunniga och lögnaktiga som han själv!

Och om dom "32 och Vetenskapsforum Covid-19" får se detta "lurendrejeri" så kan "ärlige Jan" faktiskt få mycket stora problem även från det hållet!

Post Reply