Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sun 1 Aug 2021 17:32

Jag tror att jag återgår lite till det som jag (bland annat) postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2430#p54647 .

Jag är inte rasist och jag anser definitivt att alla människor oavsett hur dom ser ut och kommer ifrån har lika värde, men när finns det en hoper personer med utländsk härkomst som systematiskt sprider lögner om den svenska corona-hanteringen så tycker jag inte att dom hör hemma i Sverige!

Vad vi skall göra med alla djävla svenskar som sprider samma lögner vet jag inte, men kanske det finns någon svensk lag som kan få stopp på dom?

För en corona-pandemi är ju faktiskt en kris som kan jämföras med krig och i krig så gäller ju inte riktigt samma regler.

X-member

Post by X-member » Sun 1 Aug 2021 17:41

Ja, jag menar faktiskt (i föregående svar) att det rätta straffet för att fortsätta ljuga offentligt (trots att alltså svenska myndigheter och den svenska regeringen har sagt ifrån upprepade ggr!) om det land som man bor i skall innebära att man blir utvisad ur landet!

X-member

Post by X-member » Sun 1 Aug 2021 21:24

Detta hör ihop med den diskussion i landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2420#p54630 .

Här kommer ett klipp från en svarskommentar riktad till kvinnan (som faktiskt vet att Sverige är en demokrati och att ingen minoritetsgrupp som MEWAS 2.0 kommer att kunna ändra på detta hur mycket skrämselpropaganda "ärlige Jan" än sprider) från en av dom allra värsta lögnhalsarna (som är en kvinna, läs mer om henne här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2430#p54644 ) i hela den svenska corona-debatten postad för ca 3 timmar sedan idag, 1 augusti 2021:
...vilka rekommendationer? De tar ju bort alla samtidigt som delta ökar.
Min egna kommentar: Att ovanstående är ren och förbannad lögn kan ni hitta bevis för här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2360#p54571.

Undrar vad sjutton man är ute efter i MEWAS 2.0 egentligen? Att få kritik för att felinformera även av utländsk media kanske? Norrmän, finländare och danskar (tex) kan ju knappast ha någon nytta av alla felaktigheter som MEWAS sprider.

X-member

Post by X-member » Sun 1 Aug 2021 21:40

Att ljuga för folk och säga att vi inte har några restriktioner alls i Sverige nu när deltan har ökat, vilket kvinnan i föregående svar ju faktiskt gör är att betrakta som mordförsök, för det finns ju ändå trots allt idioter som inte faktakollar det som skrivs på nätet och tror att allt som skrivs är sant.

Det som flockidiot-kvinnan gör i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 kan alltså tom bli polisanmält!

Landsförrädargrupp = en facebookgrupp där man sprider ut lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige i avsikt att förstöra Sveriges goda namn och rykte...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2440#p54651 och här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2420#p54631 .

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 13:52

Coronaveckan som gått, v30 2021: Smittan ökar för andra veckan/ Ny mutation hittad/ Hälften av svenskarna fullvaccinerade – vaccinbolagen höjer priserna
by EMANUEL KARLSTEN on AUGUSTI 2, 2021

https://emanuelkarlsten.se/coronaveckan ... -priserna/

Några klipp:
Smittan ökar nu igen för andra veckan i rad i Sverige och totalt rapporterades 2 637 fall. Det är fortfarande en ökning från låga nivåer jämfört med våren, men ändå 42 procent högre jämfört med föregående vecka, enligt Folkhälsomyndighetens veckorapport. Ökningen sker i 11 av Sveriges 21 regioner, men smittan minskar också i i Dalarna och i en tredjedel av landets kommuner (mest i glesbygd) upptäcktes inga fall alls. Det är alltså framför allt i tätbebyggda områden smittan ökar och där rapporterar också Länstyrelserna att allmänheten agerar som om pandemin vore över.
6 392 465 har nu fått minst en dos vaccin (78,1% av vuxna befolkningen) och 4 172 893 (51,0%) är fullt vaccinerade. Totalt har 10 565 358 doser vaccin nu delats ut i Sverige. Det är 400 000 fler doser än förra veckan, vilket är en jämförelsevis låg ökning. Under hela juli har vaccinleveranserna varit mindre.
Det blev fängelse för den läkare i Göteborg som gjorde coronatest och sedan utfärdade falska covid-intyg. Läkarens bolag marknadsförde att de kunde ge svar på tre timmar, men skrev ut intygen utan att analysera testet.

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 13:58

Forskning: Därför ska du ta andra sprutan

Publicerad 2 augusti 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L1 ... ra-sprutan

Ett klipp:
Kan skydda mot annat

Forskarna upptäckte också att vaccinet fick en ovanlig grupp celler i blodet att öka kraftigt. Den här gruppen monocyter har höga nivåer av antivirala gener och står normalt sett för 0,01 procent av blodet i kroppen. Men efter den andra vaccindosen hade förekomsten ökat kraftigt, och stod för hela en procent av blodcellerna.

– Vad som var fascinerande var att det här klustret ökade hundra gånger en dag efter den andra sprutan jämfört med förekomsten en dag efter den första sprutan, säger Bulendran till The Scientist.

Enligt Bulendran verkar monocytklustret kunna ge ett skydd mot flera typer av virus.

”Det är möjligt att de här cellerna kommer att ha en hållbar verkan inte bara mot sars-cov-2 utan mot andra virus också”, säger han i pressmeddelandet.

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 14:07

Jag hittade nu följande i en offentlig svensk corona-grupp på facebook:
Det handlar om människoliv, inte platåer.
Min egna kommentar: Så nästa gång man uppnår en platå (vare sig det gäller smittade eller döda) så säger man alltså istället:
Vi har nu uppnått människoliv.

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 14:19

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2430#p54647 .

Jag visste ju inte riktigt varifrån alla dessa personer kom, men den första (som är en kvinna) och som talar om att man dödar äldre med morfin är från Iran och hennes pappa blev tydligen smittad med covid-19 på ett äldreboende och dog våren 2020.

Och om hon nu inte har några bevis för att hennes pappa blev avlivad mer morfin så ligger det till så att äldre rätt ofta dör av covid-19. Det händer ju inte enbart i Sverige!

Tillägg:

Och förövrigt framgår det i den artikel som hon har postat att hon använder ett annat namn på facebook!

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 14:29

Jag förtydligar det jag skrev i föregående svar.

Man har för helvete (ursäkta) inte avlivat alla äldre som har drabbats av covid-19 med morfin i Sverige och om denna iranska kvinna bara tror att detta har skett i hennes pappas fall, så är detta inga bevis överhuvudtaget!

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 14:41

De var bäst i klassen - nu plågas ”covidfria” länderna

Publicerad 1 augusti 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8B ... a-landerna

Några klipp:
Australien, Vietnam och Sydkorea rankades länge som bäst i världen på coronabekämpning.

Men sedan kom bakslaget.

Nu har deltavarianten tvingat in pandemivinnarna i sina hårdaste nedstängningar hittills.
Och nu börjar befolkningens tålamod ta slut. Förra helgen tågade tusentals demonstranter i både Sydney och Melbourne och krävde att de tuffa restriktionerna ska upphöra.

Men det fria livet verkar fortfarande vara långt borta. New South Wales premiärminister Gladys Berejiklian har varnat för att det kan dröja till oktober innan alla restriktioner hävs i delstaten.
Vietnam är ett till land som länge sågs som en av pandemins vinnare.

Men i april började smittan skena till rekordnivåer. En tredjedel av landets befolkning lever nu under hårda restriktioner. Storstäderna Hanoi och Ho Chi Minh City har stängts ner helt.

Privata kliniker har fått skarpa uppmaningar att hjälpa med med sängplatser och vårdpersonal.

Post Reply