Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 15:09

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2440#p54652 där vi kan se att en flockidiot-kvinna ljuger offentligt i MEWAS 2.0 och påstår att vi, sedan deltan ökade, inte har några rekommendationer alls i Sverige.

Det är bara en enda person (en man) som har klickat "gilla" på denna uppenbara lögn i MEWAS 2.0 och samma man har skrivit följande i en annan grupp, dvs den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
Det finns inte och har aldrig funnits någon svensk modell för pandemihanteringen, det har bara funnits ett knippe lösa och senkomna reaktioner, bleka förvirrade inkonsekventa rekommendationer och bortförklaringar, vars logiska form och brister förändrats varje vecka.

Löfven och Hallengren har antingen fortfarande inte förstått att de blivit grundlurade av FHMs mytomani, eller så är de delaktiga i ett diaboliskt bedrägligt utnyttjande av en medgörlig och okritisk befolkning.
Min egna kommentar: Tydligen finns det även en svensk man där det allra största problemet istället kan hittas i hans egna hjärna! Läs vad jag menar här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2430#p54644 .
Last edited by X-member on Mon 2 Aug 2021 15:18, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 15:14

Jag förtydligar det jag postade i föregående svar lite.

Självklart vet även Stefan Löfven och Lena Hallengren (inklusive miljoner svenskar) vilken corona-strategi vi använder i Sverige.

Det är ju istället flockidiot-kvinnan och flockidiot-mannen som (bevisligen!) inte vet!

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 15:26

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren i detta ämne och har postats tidigare här i ämnet:

Lena Hallengren i KU: Aldrig dragit på pandemibeslut (Dagens Medicin)

Publicerad 9 april 2021.

https://www.dagensmedicin.se/vardens-st ... emibeslut/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Det är samma strategi som gällt hela tiden: Pressa ned smittspridningen i samhället så att sjukvården klarar sig och särskilt skydda de grupper som riskerar att råka illa ut, sade Johan Carlson.
Min egna kommentar: Och detta har dessutom framgått på en sjuhimla massa presskonferenser (läs även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2230#p54435 ) ända sedan pandemin började!

Detta har dock alltså varken flockidiot-kvinnan eller flockidiot-mannen ens hört talas om.

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 15:47

Nu lämnar jag dom svenska flockidioterna som om och om och om igen bevisar för hela världen att dom inte ens förstår svenska och återgår till artikelpostandet igen.

Man dog och 600 greps vid tysk coronaprotest

Publicerad 2 augusti 2021.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/ ... 1.52210957

Ett klipp:
Världen - En 49-årig man har dött efter att ha gripits av polis under demonstrationer mot gällande coronarestriktioner i Berlin i söndags, rapporterar nyhetsbyrån AP.

Mannen klagade enligt Berlin-polisen över en stickande känsla i armen och bröstet när poliser kontrollerade hans identitetsuppgifter i samband med att tusentals demonstranter hade samlats i centrala Berlin.

Polisen ska ha givit mannen första hjälpen tills en ambulans kom och förde honom till sjukhus där han senare avled.

Omkring 600 personer greps under demonstrationerna där en del deltagare ska ha "trakasserat och angripit" poliser och även forcerat avspärrningar.

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 15:58

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2450#p54660 . Jag kan nu se att en annan fet svensk lögnhals har klickat "gilla" på denna kommentar, och det är "tecknande Bengt".

Och då skall jag berätta lite om "tjötgubben Alf". Jag känner till att han till slut förstod, ca 1 månad innan han drabbades av en massiv hjärnblödning och dog, att vi faktiskt bevisligen inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige.

Så vi får väl hoppas att dessa svenska flockidiot-mytomaner inte har några hälsoproblem som kan innebära att dom helt plötsligt bara dör när dom inser hur förbannat mycket dom faktiskt har gjort bort sig!

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 16:20

Man har rapporterat 1 död pga covid-19 och 785 nya smittade idag (2 augusti 2021) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 2 550.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 16:23

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat för ca 1 timma sedan):
Infektionschefen: USA kommer inte införa några fler nedstängningar

Trots ökad smitta i USA så kommer inte några fler nedstängningar att ske, det säger Anthony Fauci, landets högste infektionschef.

Han menar att tillräckligt många amerikaner nu är vaccinerade för att kunna undvika fler nedstängningar, skriver Reuters.

Men Fauci varnar också för att "saker kommer att bli värre"
på grund av deltavarianten.

- Det är inte tillräckligt många vaccinerade för att krossa utbrottet, men jag tror nog att det inte kommer ta oss in i den situation som vi var i förra vintern, sa han i ABC: s "This Week".

Det genomsnittliga antalet nya fall av coronavirus som rapporterats rikstäckande har nästan fördubblats under de senaste tio dagarna, enligt en analys från Reuters.

SVT · Jenny Toresson

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 16:25

Citat (publicerat för ca 2 timmar sedan):
Aktivister satte eld på vaccinationscenter - Polen skärper säkerheten

Vakter placeras nu vid alla vaccinationsplatser i Polen sedan vaccinmotståndare stuckit två vaccinationscentraler i brand och försökt göra inbrott i ett tredje.

- Dessvärre återkommer de här incidenterna. De kommer att bestraffas hårt enligt reglerna, och vi kommer att vidta åtgärder för att öka säkerheten vid alla dessa platser, sa premiärminister Mateusz Morawiecki till journalister.

Polischefen Jaroslaw Szymczyk berättade att aktivister satt eld på ett mobilt vaccinationscenter och på den lokala smittskyddsmyndighetens kontor i staden Zamosc natten till måndagen. Som svar på de "ytterst chockerande" angreppen ska alla vaccineringsplatser få skydd dygnet runt, sade han.

Under juli ställde aktivister till med bråk vid två tillfällen så att polis fick kallas in.

Strax under hälften av invånarna i Polen är fullt covidvaccinerade, men vaccineringarna har minskat hastigt och opinionsmätningar visar att uppemot en fjärdedel av polackerna inte vill vaccinera sig eller tvekar.

Polen med nära 38 miljoner invånare har enligt Världshälsoorganisationen WHO:s statistik registrerat över 75 000 dödsfall med coronavirus och 2,3 miljoner smittade.

(TT)

SVT · Jenny Toresson

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 16:26

Citat (publicerat för ca 3 timmar sedan):
Kraftig ökning av coronasmittade i Norge

Norska myndigheter fruktar en fjärde coronavåg före skolstarten. På en vecka har smittan ökat med 53 procent.

I förra veckan rapporterades 2 187 smittade i Norge – jämfört med 1 428 veckan dessförinnan, visar en sammanställning från den norska nyhetsbyrån NTB.

Norges biträdande hälsodirektör Espen Nakstad är oroad över utvecklingen.

"Det mest bekymmersamma med att väldigt många kommuner har en stigande smittotrend är att man inte ska klara av att slå ner utbrotten innan skolstart", skriver han i ett sms till NTB.

Lyckas inte utbrottet stävjas kan Norge gå in i en fjärde smittovåg innan landet är i mål med sitt vaccinationsprogram, uppger Nakstad.

"Det kan i så fall innebära en kraftig ökning av smitta bland ovaccinerade och en ökning av allvarliga sjukdomsfall och sjukhusinläggningar", skriver han vidare.

Den kraftiga ökningen av antalet smittade kommer sig av att den smittsamma deltavarianten av viruset fått fäste i Norge, enligt norska Folkehelseinstituttet.

(TT)

SVT · Jenny Toresson

X-member

Post by X-member » Mon 2 Aug 2021 16:28

Citat (publicerat för ca 7 timmar sedan):
Hälsominister varnar för vårdkollaps i Iran

Irans hälsominister uppmanar till två veckors strikt nedstängning och ökade restriktioner efter en alarmerande snabb ökning av virusfall i landet, rapporterar al-Jazira.

"Trycket är så högt att jag är orolig att inte ens den planen är tillräcklig", skriver hälsominister Saeed Namaki, som tros bli ersatt efter att Ebrahim Raisi svurits in som landets nya president i veckan, i ett brev till landets högste ledare ayatolla Ali Khamenei.

Enligt Namaki domineras den iranska femte vågen precis som i många andra länder av deltavarianten av viruset. Han varnar för att landets vårdsystem står nära en kollaps – om inte på grund av brist på sjukhussängar, så på grund av brist på vårdpersonal.

65 universitetssjukhus uppmanade i förra veckan avgående president Hassan Rohani i ett brev att stänga ner landet.

Över 3,9 miljoner fall av covid-19 har registrerats i Iran sedan det första virusutbrottet i februari i fjol. Fler än 90 000 människor har avlidit till följd av viruset – 366 av dem bara under söndagen.

(TT)

SVT · Jenny Toresson

Post Reply