Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 12 May 2021 15:07

Här är lättnaderna som införs från första juni

Publicerad 12 maj 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/corona ... rsta-juni/

Ett klipp:
Statsminister Stefan Löfven meddelar att lättnader av restriktionerna skjuts framåt.

Men från och med 1 juni kommer regeringen och Folkhälsomyndigheten införa en rad förändringar:
Bland annat höjs deltagartaket på en rad evenemang, krogar och restauranger får vara öppet till 22.30 och nöjesparker får öppna.

Samtidigt bedömer Folkhälsomyndigheten att i ”stort kan återgå till ett normalläge i september 2021.”.

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 15:16

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1470#p53665 och i svaren efter detta.

Där en kvinnlig medlem i MEWAS 2.0 faktiskt erkänner offentligt att hon är en av dom som har spritt lögner om hur man hanterar corona-problemet i Sverige.

Här kommer en svarskommentar postad under detta inlägg, skriven av Keith Begg (dvs, ledaren av MEWAS):
And the irony is that the Tegnell group with 90,000 members who spout nationalistic bile and vitriol and have made so many racist comments to those critical of the strategy are not seen as a threat to democracy. Just ordinary, run-of-the-mill people who criticize the strategy are elevated to subversive status. The mind boggles...
Min egna kommentar: Ingen har (mig veterligen) spritt några lögner om den svenska corona-hanteringen i någon av Tegnell-grupperna!

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 15:27

Här kommer ett inlägg postat av en kvinna (som heter Karin i förnamn) i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 för ca 2 timmar sedan:
Stackars svenska extremhögern, utanför Sverige hyllar högerextremister den svenska strategin
Min egna kommentar: Sverige har en socialdemokratisk statsminister som följer svensk grundlag och som även lyssnar på sin befolkning, att försöka få detta att se ut som högerextremism är skitlöjligt!

Tillägg:

Förövrigt så har inte jag sett en enda från extremhögern som har hyllat den strategi vi faktiskt har i Sverige, men dom kan ju ha blivit lurade av MEWAS (eller någon svensk extremhöger) och tror att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige och därmed inte ens vet vad dom talar om?

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 15:44

Här kommer ett inlägg postat av en man (som heter George i förnamn och som troligen kommer från Nederländerna) i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0:
FHM Nyspråk använts för att bortdefinera ett problem.
1. Säger att viruset kan vara i luften.
2. Säger att det inte är normalt, inte hände ofta.
3. Eftersom det är sällan (säger de), passar det inte att kalla c19 luftburen.
......Steg 1 är okej, tror jag. Steg 2 är falska enligt resten av vår planet. Slutsatsen är att FHM inte kan använda 2 för att komma till steg 3. De försöker att lura oss.
Min egna kommentar: Han verkar ha rört till saken rejält. FoHM säger bara att covid-19 inte är en "äkta" luftburen smitta (utan istället en droppsmitta som kan förflyttas i luften en bit), vilket holländaren ovan dessutom kan se att varenda person som jobbar med covid-19-drabbade håller med FoHM om, för dom använder nämligen inte någon övertrycksdräkt.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1460#p53654 .

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 16:05

Här kommer ett inlägg postat i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 25 minuter sedan av en kvinna med ett svenskt namn:
Jag minns ett inlägg med Giesecke, antingen i nyheterna eller på en presskonferens i början på förra året där han bokstavligen satt med en skyltjävel som det stod FOLKIMMUNITET på.. Är det någon som har det klippet eller bilden kvar? Har för mig att den cirkulerade här i grupperna...
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Detta kommer dock inte att bevisa att man inte har satt in några åtgärder (helt eller delvis, som tex i skolan) mot smittan i Sverige, så kvinnan har ingen som helst nytta av detta inlägg...

...så den svenska statsministern har alltså gett folk korrekta fakta (vilka kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1280#p53464 )...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1460#p53653 .

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 16:31

Här kommer en kommentar postad i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 6 timmar sedan av en man med ett svenskt namn (och med "de 2" så menar han Stefan Löfven och Anders Tegnell):
De 2 skall häktas och dömas till äkta livstid eller rättspsyk !!!
Min egna kommentar: Det är faktiskt inte något brott att inte stänga ner Sverige och att inte införa munskydd överallt. Så jag skulle tro att det är flockidioten själv som behöver ha lite valium... ;)

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 16:43

Detta har en viss koppling till föregående svar, dvs flockidioten försöker ju lura folk att tro att Stefan Löfven och Anders Tegnell har begått brott, vilket faktiskt (mig veterligen) är ett brott.

Här kommer ett inlägg postat i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat igår (11 maj 2021) av en annan person (med ett efternamn som möjligen är engelskt):
Ni vet våra myndigheter? De anmäler sådana som mig till MSB.
Ni gör rätt i att vara tysta, och rädda. Det är det enda som kan rädda er nu.
Min egna kommentar: Nej då, det går så bra att klaga på vad sjutton man vill offentligt bara man följer svensk lag och håller sig till sanningen.

Tillägg:

Det är faktiskt många fler i dessa flockidiotgrupper (dvs, dom grupper som har spritt lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige) som känner till "utpekade" men jag kan inte ge er allt, för då blir det en hel roman.

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 17:24

Nu står det helt klart att en admin (samma admin som lurar folk genom att inte länka till sina "nyheter", läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1470#p53664 ) faktiskt är sverigedumokrat, för nu sprider han själv sverigedumokraters uttalanden i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club).

Den gruppen är nu helt körd i mina ögon för det enda som dom tycks vilja uppnå är att Jimmy Åkesson skall vinna nästa val.

Tillägg:

Man kan faktiskt fundera på om gruppen ovan verkligen hade för avsikt att försvara professor Björn Olsen från början... men nu är det förbanne mig (ursäkta) inte längre en grupp för folk som försvarar professor Björn Olsen...

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 20:29

Coronautbrott på skola i Floda – eleverna hålls hemma

Publicerad 12 maj 2021 (tror jag).

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsver ... 1.46609201

Artikeln ovan kräver inloggning, klippet nedan är hämtat från facebook:
I fredags stängde den aktuella delen av skolan och distansundervisning infördes. Sedan dess har skollokalerna varit stängda och öppnas tidigast på måndag.
Min egna fundering: Har dom möjligen trott att FoHM:s rekommendationer (som tex att hålla avstånd) inte gäller i skolan?

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 20:33

AstraZeneca-vaksinen permanent ut av vaksinasjonsprogrammet

Publicerad 12 maj 2021.

https://www.nrk.no/norge/regjeringen-va ... 1.15494522

Ett klipp:
- De mellom 18–24 år og de mellom 40–44 år skal vaksineres tidligere
- De mellom 25–39 år skyves bakover i køen
- FHI anbefaler å fortsette geografisk skjevfordeling, og regjeringen vil følge denne anbefalingen (se hvilke kommuner som får flere doser lenger ned i saken)
- Ingen yrkesgrupper prioriteres for vaksinasjon. Dette er i tråd med FHIs anbefalinger
- AstraZeneca-vaksinen tas permanent ut av vaksinasjonsprogrammet
- Janssen-vaksinen er fortsatt på pause, men tas ikke permanent ut av programmet
- Janssen-vaksinen kan tilbys til frivillige, og den vil være gratis. Frivillige vil omfattes av pasientskadeordningen

Post Reply