Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 12:48

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2330#p54546 dvs, att jag fick min första vaccindos igår.

Det enda problem som jag har haft sedan dess är att jag varit lite öm i överarmen där jag fick sprutan.

X-member

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 12:55

Här kommer en svarskommentar postad i MEWAS 2.0 för ca 2 timmar sedan idag, 28 juli 2021 och den mycket misstänkta sverigedumokraten har även postat en löjlig bild på Stefan Löfven:
Och precis som med invandringspolitiken, oavsett vad det kostar och hur många som får lida, så blir det kanke "en vinst lite längre fram" även med den berömda flockimmuniteten.
Mina egna kommentarer:

1: Utan flockimmunitet så kommer man faktiskt inte att kunna återgå till en normalt liv någonstans i hela världen!
2: Väääldigt många (inklusive ledaren för gruppen) av medlemmarna i MEWAS 2.0 är invandrare!

X-member

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 13:03

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer även "ärlige Jans" svar på den mycket misstänkta sverigedumokratens svarskommentar i MEWAS 2.0:
Det är ju vinst vi vill ha. "Worth Waiting For"
Min egna kommentar: "Ärlige Jan" håller alltså med om (i en grupp där tom ledaren för gruppen är invandrare) att invandrare bör slängas ut ur Sverige för dom tjänar Sverige inga pengar på.

X-member

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 13:17

Regjeringen: Trinn fire iverksettes ikke nå på grunn av deltavarianten. Ny vurdering i midten av august.

Publicerad 28 juli 2021.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Py8G ... avarianten

Ett klipp:
Dette var det viktigste på pressekonferansen:

Trinn fire i gjenåpningsplanen er utsatt nok en gang. Regjeringen vil gjøre en ny vurdering i midten av august.

Fra 16. august vil barn og unge under 18 år stort sett bli unntatt plikt til smittekarantene.

Regjeringen venter med gjenåpning for å sikre at flest skoler og barnehager kan starte opp på grønt nivå.

X-member

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 13:22

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2340#p54558 där en flockidiot (utan att nämna att alla åtgärder faktiskt inte har tagits bort i Sverige) tycker att man inte skall öppna skolorna i augusti i Sverige.

Som ni ser i föregående svar så anser man i Norge att man kan öppna skolorna om man befinner sig i en "grön nivå".

Så gott som hela Sverige befinner sig faktiskt just nu i en "grön nivå".

X-member

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 13:39

Vad flockidioten i fd Björn Olsen fan club "glömde" att nämna var alltså följande:

Allmänna råd om allas ansvar förlängs till 30 september (FoHM)

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyh ... september/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
– Det är fortsatt viktigt att alla gör anpassningar i sin vardag för att minska risken för smittspridning. Samma sak gäller för verksamheter, säger Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson.

Enligt de allmänna råden bör individer bland annat stanna hemma vid symtom på covid-19, begränsa nya nära kontakter, arbeta hemifrån så ofta det är möjligt samt hålla avstånd till andra och undvika miljöer med trängsel.

Alla verksamheter i Sverige ska samtidigt säkerställa att de vidtar lämpliga åtgärder för att undvika smittspridning av covid-19. Det är särskilt viktigt att ta hänsyn till personer i riskgrupper.

Råden ses över kontinuerligt och kommer att anpassas i takt med att det epidemiologiska läget förändas.
Min egna kommentar: Dessa "råd" gäller följaktligen även i skolan!

X-member

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 14:01

Här kommer ett inlägg postat av "ärlige Jan" i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 16 minuter sedan idag, 28 juli 2021 (det är jag själv som har blåmarkerat):
Flygbolagen: "-Vi följer Flockhälsomyndighetens rekommendationer."
Och så länkar han till nedanstående artikel:

Resebyråerna: ”Våra flyg går helt fulla”

Publicerad 28 juli 2021.

https://www.aftonbladet.se/resa/a/B39eo ... helt-fulla

Min egna kommentar: Men inget sådant uttalande (inte ens rättstavat!) kan hittas i artikeln.

Vad betyder detta? Jo, att "ärlige Jan" har bevisat för hela världen (gruppen är ju offentlig) att han (precis som hans "vänner") inte är ärlig!

Tillägg:

Men självklart förstår jag vad "ärlige Jan" menar. "Råden" från FoHM (se föregående svar) gäller ju faktiskt alla verksamheter!

X-member

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 14:10

För att inte röra till svaret ovan ytterligare så skriver jag nu istället ett tillägg.

Som ni ser i föregående svar så menar alltså "ärlige Jan" med sin felstavning av Folkhälsomyndigheten att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige och samtidigt så hänvisar han till FoHM:s "råd" vilka bevisar att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Tror han verkligen på fullaste allvar att det enbart är jag som lägger märke till hur djävla korkat detta är? ;)

X-member

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 18:46

Jag återgår nu lite till den artikel som hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2350#p54566 .

Här kommer ett klipp från artikeln (det är jag själv som har blåmarkerat):
Flera resebyråer uppger för Aftonbladet att alla deras flighter är fullbokade.
Min egna kommentar: Fullbokade är inte synonymt med att alla platser används av fullständiga främlingar som borde hålla avstånd till varandra. Men jag tror faktiskt inte att "ärlige Jan" kommer att informera oss om detta. ;)

X-member

Post by X-member » Wed 28 Jul 2021 18:51

Här kommer ett inlägg postat av "ärlige Jan" i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 för ca 45 minuter sedan idag, 28 juli 2021:
Nästa intressanta moment: När det skär sig mellan Tegnell och Tegnellanhängarna
Min egna motfråga: När skär det sig mellan MEWAS och alla sverigedumokrater som på något underligt sätt har lyckats bli medlemmar i MEWAS 2.0?

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=54569#p54561 och i svaret efter detta.

Post Reply