Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 14:06

Lägre risk att smittas för vaccinerade

Publicerad 4 augusti 2021.

https://www.tv4.se/artikel/6jzBlXuSuh1x ... accinerade

Citat:
En ny studie från Imperial college i London visar att personer som fått två doser av vaccin bara lider en tredjedels risk att drabbas av covid-19. Detta jämfört med de som inte har fått vaccin.

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 14:14

Detta hör (bland annat) ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2460#p54672 .

Här kommer ett klipp från ett inlägg postat av en person med ett namn som låter utländskt i den offentliga facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort för ca 1 timma sedan:
Hej, med sorg i hjärtat vill jag meddela att polisen lagt ner min anmälan om tjänstefel. Är det någon mer som varit med om detta eller vet om jag kan göra en pånytt anmälan och vilken kan vara hållbar till domstol. Är så ledsen över hur polisen skyddar regering/ sjukvården.
Min egna kommentar: Detta beror på att det är IVO som utreder saken när en läkare har gjort fel, och så kan man heller inte skylla att en enskild läkare har gjort en felbedömning på regeringen.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2460#p54675 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 14:20

Detta hör ihop med det som jag postade i svaret ovan.

Denna person med ett namn som låter utländskt har även skrivit följande:
Detta påminner om det rasbiologiska hanteringen av samer, finnar och romer under 2:a världskriget fast i en annan bemärkelse. Snälla alla vad ska vi göra???????
Mitt egna svar: Anmäl för bövelen saken till rätt myndighet och sluta upp med att skylla på regeringen!

Tillägg:

Jag antar att detta är en av dom jubelidioter som har blivit lurad att tro att äldre med covid-19 har blivit avlivade med morfin i Sverige på FoHM:s och regeringens order. Läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2430#p54647 .

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 14:39

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat för ca 35 minuter sedan, det är jag själv som har blåmarkerat):
Coronastatistik onsdag 4 augusti

Totalt har 14 657 personer dött med covid-19 i Sverige, enligt Folkhälsomyndighetens statistik. Det är ingen ökning av dödsfall jämfört med senaste statistiken som myndigheten uppgav i tisdags.

Totalt har 1 102 829 sjukdomsfall registrerats i landet sedan pandemin startade. Det är en ökning med 929 fall sedan i tisdags.

24 personer med covid-19 intensivvårdas, enligt Svenska intensivvårdsregistret. Det är två personer färre än måndags.

Hittills har 6 468 751 personer fått minst en dos vaccin mot covid-19. Det motsvarar 79,0 procent av den vuxna befolkningen. 4 343 251 personer, vilket motsvarar 53,0 procent av den vuxna befolkningen, har fått två doser.

SVT · Jennie Wahlgren

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 14:42

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat igår, 3 augusti 2021):
Skottland släpper nästan alla restriktioner nästa vecka

Från och med 9 augusti släpps en majoritet av de kvarvarande coronarestriktionerna i Skottland, rapporterar BBC.

Bland annat kommer riktlinjer kring social distansering tas bort inom de flesta områden, vilket innebär ökad kapacitet på barer och restauranger, samt fler i publiken på sportevenemang och konserter.

Fullvaccinerade personer som varit i nära kontakt med någon som testats positivt för covid-19 kommer inte längre behöva isolera sig.

Restriktionen kring att bära ansiktsmask i vissa offentliga miljöer kommer dock att fortsätta i Skottland, enligt BBC.

SVT · Klara Stefansson· Reporter

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 14:50

Man har rapporterat 0 döda pga covid-19 och 927 nya smittade idag (4 augusti 2021) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 2 550.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Och enligt kartan på länken ovan så har både Finland och Sverige rapporterat 2 döda den sista veckan, vilket innebär att problemet just nu är nästan dubbelt så stort i Finland (som inte har en lika stor befolkning) jämfört med Sverige.

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 15:02

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2490#p54702 och i svaret efter detta. Där vi kan se att folk felaktigt polisanmäler läkare som har gjort något fel.

Undrar faktiskt hur många idioter det är som har gjort detta i Sverige under pandemin? Dvs, bara har slösat med den svenska polisens tid för att dom inte har råkat på någon svensk person som kan upplysa dom om hur det fungerar i Sverige?

Tillägg:

Här kommer förresten ett klipp till från det som personen med ett utländskt namn* skrev:
Finns det något sätt vi kan gå vidare tillsammans för att bekämpa denna orättvisa våra föräldrar/ familj varit med om.
Snälla jag e så förkrossad, jag orkar inte själv bekämpa regeringen
Min egna kommentar: Jag har gissat rätt, personen har alltså blivit lurad att tro att folk har blivit avlivade med morfin i Sverige på regeringens order. Och några korrekta fakta (dvs, att det istället är dom enskilda läkarna som är ansvariga) lär nog personen inte kunna hitta i den svenska idiotgruppen (läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2470#p54680 )!

* Som är en blonderad kvinna med förstorade läppar.

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 15:22

Vaccinexperten: Utesluter inte en femte dos

Publicerad 4 augusti 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O3 ... -femte-dos

Ett klipp:
– Vi vet inte hur länge vaccinen skyddar mot allvarlig sjukdom och död. Det innebär att man hellre tar det säkra före det osäkra.

Att planera för en tredje dos är ytterst rimligt, säger Sällberg.

– Efter man fått andra dosen klingar immunsvaret av sakteligen. Inom ett år kan det vara så att många förlorat sitt skydd. Det vet vi inte än, men får man en tredje dos kommer det aktiveras igen.

– Biologin säger att det inte är osannolikt med ett avklingande immunsvar. Då är det tal om en tredje, fjärde, kanske femte dos.

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 15:33

Jag återgår nu igen till den blonderade kvinnan med utländsk härkomst som jag nämnde här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2490#p54702 och här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2490#p54707 .

Jag lyckades nu (med hjälp av ett förstoringsglas) läsa polisens svar till henne. Och polisen säger till henne att detta skall hon vända sig till IVO med.

Haha, då kan hon skrika så mycket hon vill offentligt på facebook, för då är det ju istället hon själv som har gjort fel! :D :D

Tillägg:

Här kommer förresten kvinnans senaste kommentar postad för ca 15 minuter sedan i den idiotgruppen:
Jag vill skrika utav orättvisa
Min egna (mycket roade) kommentar: Stackars människa som har fått ett helt korrekt svar från polisen, det måste vara väldigt "orättvist". :lol:

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 16:01

Nu har den blonderade kvinnan med utländsk härkomst (se tex föregående svar) postat ett inlägg i den offentliga facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort som handlar om någon anmälan till Europadomstolen, dock handlar det inte om covid-19.

Och någon frågar henne vad detta har med gruppens syfte att göra. Den blonderade kvinnan med dom förstorade läpparna svarar:
Vi siktar att hjälpa för rättvisa för alla våra nära och kära som blev nekade syrgas och fick dö ensamma pga regeringens riktlinjer och beslut.

Hoppas du förstår nu.
Min egna kommentar: Och kvinnan (vars riktiga namn säkerligen kan hittas i den polisanmälan som hon har postat i gruppen) bara gör bort sig hela tiden...för det har ju aldrig någonsin funnits några riktlinjer från regeringen som säger att man skall neka äldre syrgas i Sverige!

Jag hoppas nu att kvinnan själv blir polisanmäld för att hon sprider lögner om den svenska corona-hanteringen offentligt på facebook!

Tillägg:

Djävlar, nu har den blonderade utländska kvinnan gett personen som undrade ett tyket svar.

Och ifall någon missade det.

Man kan se i polisanmälan att denna utländska kvinna använder ett påhittat namn på facebook.

Så hon riskerar faktiskt även att bli utkastad från facebook...vilket jag tror att hon har blivit förr förresten...

Hon heter (i verkligheten) Alexandra i förnamn, är 44 år gammal och bor i Malmö.

Post Reply