Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 12:44

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1880#p54085 .

L säger nej till nytt januariavtal

Publicerad 24 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB ... nuariavtal

Ett klipp:
Liberalernas ledare Nyamko Sabuni kommer inte att omförhandla januariavtalet.

– Nu eftersträvar vi en borgerlig regering, säger hon.

Liberalernas partiledare Nyamko Sabuni säger nej till att omförhandla januariavtalet, uppger hon för TT.

Regeringen och Centern uppmanade i går Liberalerna att tänka om under midsommarhelgen för att undvika ett extra val. De erbjöd Sabuni att omförhandla januariavtalet om L kommer tillbaka till samarbetet.
Min egna kommentar: Och om jag nu har förstått saken rätt så var det SD som bar "huvudansvaret" för att Stefan Löfvens regering "röstades ut"...

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 12:55

Detta hör ihop med föregående svar, dvs det som jag skrev i min kommentar.

Efter V:s hot: SD yrkar på misstroende mot Stefan Löfven

Publicerad 17 juni 2021.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efte ... fan-lofven

Ett klipp (och detta var alltså publicerat 17 juni 2021!).
Sverigedemokraterna har lämnat in ett yrkande om misstroende mot statsminister Stefan Löfven (S) till talmannen.

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 13:01

Nu kanske någon undrar vad dom båda föregående svaren i detta ämne har med covid-19 att göra?

Jo, detta handlar (bland annat) om det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1880#p54086 där en misstänkt sverigedumokratisk kvinna ger Stefan Löfvens regering skulden för något som några enskilda svenska läkare har ställt till med (källa: IVO).

Och nu till vad jag ville säga:

Det spelar faktiskt ingen som helst roll vilken regering vi har i Sverige, gör en svensk läkare fel så är det lik förbannat läkaren som är ansvarig!

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 13:20

Detta hör ihop med föregående svar och har postats tidigare här i ämnet.

Efter hemliga coronabesluten: Läkaren tas omedelbart ur tjänst

Publicerad 18 februari 2021.

https://www.sydsvenskan.se/2021-02-18/e ... -ur-tjanst

Ett klipp:
Läkaren Munira Al-Saadi arbetsbefrias från sina uppdrag både som läkare och verksamhetschef vid Sundets Läkargrupp i Bjärred. Från och med måndag ska en ny tillfällig verksamhetschef finnas på plats.
Min egna kommentar: Det spelar alltså ingen som helst roll om tex Ulf Kristersson istället hade varit statsminister i Sverige.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1750#p53945 .

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 13:27

Tegnells ord om 1 juli-fasen: Besked inom kort

Publicerad 24 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rg ... -inom-kort

Ett klipp:
I maj presenterade regeringen en plan för hur åtgärder mot coronaviruset kan anpassas. Det är en samlad bedömning av det aktuella läget och det troliga framtidsläget som i slutändan avgör vilken anpassningsnivå som landet befinner sig på.

Folkhälsomyndigheten väger in följande i den samlande bedömningen: smittspridning, belastning på vården på grund av covid-19, vaccinationstäckning samt hur stabil utvecklingen är.

I dag ser Sverige ut att vara på väg att nå alla kriterier som krävs för Folkhälsomyndighetens nivå 2 som är tänkt ska börja införas den 1 juli.

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 13:49

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1880#p54085 där jag skriver att om problemet med regeringen nu skulle vara löst, så är detta lite synd för jag skulle gärna har velat se fler flockidioter som gör bort sig offentligt.

Här kommer ett inlägg postat av en misstänkt sverigedumokrat i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 6 timmar sedan idag, 24 juni 2021:
REGERINGSBILDNINGEN
(obs: satir)
Löfven har till talmannen uppgivit att han gärna blir Sveriges nya Folkimmunitetsminister om han inte lyckas bilda en ny regering under de eventuella kommande talmansrundorna. Folkimmunitet, till skillnad från flockimmunitet, var en av Sveriges framgångsrika strategier som utgick ifrån smittskyddsläkarens Anders Nystedts teorier om att avsiktligt smitta yngre personer i lagom takt, låta dem genomgå naturlig infektion och på så sätt skydda den äldre befolkningen.
Min egna kommentar: Flockidioten ovan måste alltså bevisa att man har sagt till alla yngre personer i Sverige att dom inte behöver följa dom svenska restriktionerna. Att något sådant inte har skett vet säkerligen varenda förbannade (ursäkta) person som förstår svenska!

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 13:54

Tillägg till svaret ovan.

Låt oss nu säga att det blir en ny regering och om även denna regering vill uppnå flockimmunitet, kommer flockidioten då att börja anklaga dom för att ha sagt till delar av den svenska befolkningen att dom skall smitta varandra med covid-19?

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 14:03

Har nu börjat titta på dagens (24 juni 2021) presskonferens om covid-19 och Anders Tegnell meddelar att det fortfarande minskar i Sverige.

Tillägg (och detta hör ihop med föregående svar):

Anders Tegnell sade, precis som vanligt!, inte ett förbannade ord om att delar av den svenska befolkningen inte behöver följa restriktionerna! Flockidioten som jag talar om i föregående båda svar har följaktligen gjort bort sig!

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 14:38

Jag återgår nu till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1890#p54092 .

I föregående svar så hittas alltså beviset för att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige och detta bevis har presenterats under varenda förbannade (ursäkta) svensk presskonferens från FoHM under över ett års tid, men lik förbannat så fortsätter alltså misstänkta sverigedumokrater att försöka lura folk...

...tror flockidioterna verkligen att SD (eller vilket annat svenskt parti som helst) skulle stötta flockidioternas spridning av denna lögn?

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 15:14

Detta hör ihop med det som jag skrev här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1890#p54094 .

Sveriges vaccinmål skjuts fram

Publicerad 24 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qA ... kjuts-fram

Ett klipp:
Ordentlig nedgång

Att vi har minskad smittspridning verifieras också av att dödstalen, som har legat på en platå under ett antal veckor, nu är på nedgång ordentligt, säger Tegnell.

– Vi börjar närma oss de nivåerna vi låg på förra sommaren.

Post Reply