Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 15:23

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1890#p54087 och i svaret efter detta.

Så kan Löfven komma till makten – hennes röst är avgörande

Publicerad 24 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bn ... -avgorande

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Under misstroendeomröstningen i måndags gick Amineh Kakabaveh emot Vänsterns linje, samma linje som även M, KD och SD hade, om att fälla regeringen.

Enligt Amineh Kakabaveh var en fälld regering detsamma som en röst på Sverigedemokraterna, vilket hon tydligt ville ta avstånd från. Hon markerade sin ståndpunkt genom att lägga ner sin röst i måndagens omröstning.

– Min röst kanske inte är avgörande nu, men den kan komma att bli avgörande senare, sa hon innan misstroendeomröstningen.
Min egna kommentar: Det finns tydligen människor som tänker lite längre...

X-member

Post by X-member » Thu 24 Jun 2021 15:31

Läs gärna det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1890#p54095 där jag frågar mig vilket svenskt parti det är som kommer att stötta spridning av lögner om den svenska corona-hanteringen.

Dvs, om vi nu skulle få en ny regering i Sverige...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1890#p54089 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Jun 2021 14:13

Detta hör ihop med det som jag skrev här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1890#p54087 .

Stefan Löfven skrev följande på sin sida på facebook vilket postades för ca 22 timmar sedan (det är jag själv som har blåmarkerat):
Vi befinner oss just nu i ett mycket svårt politiskt läge efter att Vänsterpartiet gjort gemensam sak med de högerkonservativa, med Sverigedemokraterna i spetsen, och röstat bort regeringen – utan en plan för hur Sverige ska styras framöver och utan ett gemensamt regeringsalternativ.

I går gav Centerpartiet och Annie Lööf besked om att de öppnar för att omförhandla Januariavtalet och stryka punkten om fri hyressättning i nyproduktion. Det är ett besked jag och regeringen välkomnat. Nu finns det ett förslag på lösning på bordet och då är det viktigt att alla partier tar ansvar. Jag hoppas att Liberalerna tar midsommarhelgen på sig och funderar igenom det här noga. Liberalerna har aviserat att de inte kommer att omförhandla Januariavtalet och om de inte ändrar sig ökar dessvärre risken att vi går mot extra val.

Enligt grundlagen, utifrån läget vi befinner oss i efter att regeringen blivit bortröstad, finns två alternativ. Det ena är att en ny regeringsbildning tar vid, under talmannens ledning. Men det är samma riksdag med samma mandatfördelning som den som samlades efter valet 2018. Då det tog fyra månader att bilda regering. Det andra alternativet är extra val, som i så fall ska genomföras inom tre månader.

Vilken som är den bästa vägen framåt för Sverige är inget beslut som regeringen fattar lättvindigt utan är något som vi måste begrunda noga. Det pågår givetvis många olika typer av samtal och möten för att hitta lösningar och kompromisser som kan ta vårt land framåt och ur den politiska kris vi nu befinner oss i. Oavsett vad som nu sker står mitt parti och jag fortsatt till förfogande för att tillsammans med andra axla ansvaret att leda landet.

Jag är beredd att göra allt jag kan för att ta Sverige framåt.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Jun 2021 14:33

Nesten alle koronadødsfall i USA er blant ikke-vaksinerte

Publicerad 25 juni 2021.

https://www.aftenposten.no/verden/i/6zp ... vaksinerte

Ett klipp:
Av de over 18.000 menneskene som døde av koronaviruset i USA i mai, var kun 150 fullvaksinert. Det tilsvarer 0,8 prosent og viser hvor effektive vaksinene er.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Jun 2021 14:46

Smitten sprer seg igjen i Israel. Nesten hver tredje nye smittede er fullvaksinert.

25 juni 2021.

https://www.aftenposten.no/verden/i/0KM ... ttede-er-f

Artikeln ovan kräver inloggning, men jag kan i alla fall ge er ett klipp:
Israel har vært svært hardt rammet av covid-19. Smitten ble slått ned takket være tre strenge nedstengninger, men også på grunn av en superrask vaksinestrategi.

Det ble kjøpt inn store mengder vaksinedoser til høye priser. Israel inngikk også samarbeid om utveksling av data med vaksineprodusenten Pfizer. Sammen sørget det for at Israel kunne vaksinere befolkningen raskere enn noen andre land.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Jun 2021 14:52

Anders Tegnell tror på en lugn coronasommar och en ljusare framtid

Publicerad 25 juni 2021 (tror jag).

https://www.gp.se/nyheter/sverige/ander ... 1.50092837

Artikeln ovan kräver inloggning, klippet nedan är hämtat från facebook:
Statsepidemiolog Anders Tegnell står inför en pandemisommar som han tror blir lik den förra. Det finns dock en viktig skillnad: Han är mer säker på att han får rätt om hösten.
Min egna kommentar: Men div flockidioter på facebook tror att Tegnell har fel och att vi kommer att få en fjärde våg i Sverige snart.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Jun 2021 15:01

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1880#p54086 och är skrivet av samma kvinnliga flockidiot med ett känt svenskt efternamn och postat för ca 2 timmar sedan idag, 25 juni 2021 i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat och det handlar om den evighetslånga föreläsning som Anders Vahlne höll och som man flera ggr försökte avbryta på gårdagens presskonferens:
Utav vilken anledning hålls dessa pressträffar? Kan det vara för FHoM:s skull? Ansiktet de ger utåt är ju helt klart under all kritik. Vilket otäckt och kränkande bemötande Anders Vahlne fick i det här inslaget. Lägg ner den här lögnaktiga myndigheten innan de får ställa till med mer elände!
Min egna kommentar: Det var ju för bövelen en pressträff och inte en inbjudan till en föreläsning!

X-member

Post by X-member » Fri 25 Jun 2021 15:12

Detta hör ihop med föregående svar.

Anders Vahlne hade faktiskt kunnat fråga följande istället för att slösa bort tiden för folk:

"Med anledning av att deltavarianten tycks vara mer smittsam och även sprids via aerosoler, så undrar jag om ni på FoHM kommer att införa en munskyddsrekommendation i alla inomhusmiljöer?"

X-member

Post by X-member » Fri 25 Jun 2021 15:30

Den svenska corona-strategin är ju att minska smittan/plana ut kurvan! Detta vet ju varenda svensk person (borträknat alla flockidioter) som tittar på presskonferenserna med FoHM! Och dessutom så har FoHM upprepade ggr påpekat att det är säkrare att hålla avstånd jämfört med att sätta på sig ett munskydd och inte hålla avstånd.

Insändare. ”Munskydden i riksdagen borde starta ny coronastrategi”

Publicerad 21 juni 2021.

https://www.dn.se/insandare/munskydden- ... astrategi/

Ett klipp (Jan Lötvall säger):
Måndagens misstroendeomröstning har bevisat hur felaktig den svenska coronastrategin är, och hur orättvist den politiska maktstrukturen har behandlat det svenska folket. Visst ska det bli intressant att se om det blir nyval, men låt riksdagens omröstning bli en manifestation för munskyddens effektivitet.
Min egna (mycket spydiga) undran: Har det verkligen bevisats att munskydd (när man inte kan hålla avstånd) är säkrare än att hålla avstånd? Eller är det så att Jan Lötvall ljuger i svensk media?

Och på vilket sätt kommer införandet av munskydd "i alla lägen" att innebära att den svenska corona-strategin ändras?
Last edited by X-member on Fri 25 Jun 2021 15:44, edited 2 times in total.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Jun 2021 15:35

Tillägg till svaret ovan.

Och varför ljuger Jan Lötvall och påstår att orsaken till att Stefan Löfven "röstades ut" var pga den corona-strategi som vi använder i Sverige?

Varenda svensk person (bortsett möjligen från div flockidioter) vet ju redan att det gällde att Vänsterpartiet hade "gnällt" om vad som hade sagts om marknadshyror! Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=54035#p54026 .

Post Reply