Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sun 16 May 2021 16:29

Én person kan ha ført til flere titalls koronatilfeller

Publicerad 16 maj 2021.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/m ... 1.15497907

Ett klipp:
Det muterte britiske koronaviruset har satt sitt preg på kommunen de siste ukene.

I går registrerte de 22 nye koronatilfeller.

– Så langt i dag har vi fått to nye, forteller assisterende kommunedirektør Ingvild Aartun. Hun regner med at det kommer flere svar fra laboratoriet utover dagen.

Arbeidsplasser, skoler og barnehager er berørt. Mange har fått en positiv koronatest, og mange fler er i karantene eller ventekarantene.

X-member

Post by X-member » Sun 16 May 2021 16:39

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1530#p53731 .

Bluffgubben "tecknande Bengt" påstår (bland annat) följande i en offentlig flockidiotgrupp (fd Björn Olsen fan club) på facebook:
De [FoHM, regeringen och socialstyrelsen] försöker nu till varje pris dölja att de lät tusentals människor dö på grund av att de inte försökte stoppa viruset...
Att man inte alls har försökt dölja att man har velat minska smittan i Sverige kan hittas på länken nedan:

Nya allmänna råd: Håll avstånd och ta personligt ansvar

PUBLICERAT 01 APRIL 2020

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyh ... gt-ansvar/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Syftet med de allmänna råd som Folkhälsomyndigheten nu publicerar är att motverka spridningen av covid-19 och framför allt att skydda de mest sårbara i samhället, riskgrupper och äldre.
Min egna kommentar: Och man har inte påstått någonstans, någonsin att man har velat stoppa smittan helt...

...så den svenska regeringen, FoHM och Socialstyrelsen har följaktligen inte försökt dölja någonting...

...men "tecknande Bengt" kommer nog att fortsätta att förstöra sitt egna goda namn och rykte skulle jag tro...

X-member

Post by X-member » Sun 16 May 2021 19:07

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1530#p53730 .

"Tecknande Bengt" påstår (bland annat) följande i den offentliga landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat idag, 16 maj 2021:
Nu först börjar de [FoHM, regeringen och Socialstyrelsen] inse att det inte går att få flockimmunitet på "naturlig" väg.
Min egna kommentar: Nu var jag inne och kollade i den gruppen om någon av dom 7 700 medlemmarna kände till och kunde ge "tecknande Bengt" korrekta fakta istället. Jag hittade inte en enda svarskommentar med korrekta fakta, men jag hittade följande:

En kvinna skriver följande i en svarskommentar:
Ett uttalande om att avsikten var flockimmunitet, leder ju ofelbart till att regeringen måste avgå. Direkt. Nu skyddar de enbart sig själva. Ett erkännande är att tappa makten.
Vilket "tecknande Bengt" svarar följande på:
..exakt, de har målat in sig i ett hörn.
Min egna kommentar: Nope, det är istället "tecknande Bengt" och alla hans lögnhalsar till vänner som har målat in sig i ett hörn, för beviset för att man inte har använt flockimmunitets-strategin i Sverige hittas faktiskt i FoHM:s egna information vilken publicerades 1 april 2020 vilket jag postade i föregående svar.

Så det enda som dessa lögnhalsar lyckas med, är att förstöra sitt egna goda namn och rykte!

Tillägg:

Och nu fick vi även svart på vitt att "tecknande Bengts" syfte med att sprida påhitten är att djävlas med den svenska regeringen...och gör man sådant så brukar ju SÄPO bli "intresserade"...

X-member

Post by X-member » Sun 16 May 2021 19:30

Jag summerar nu alla svar där jag tar upp alla dom lögner som sprids av div flockidioter på facebook, och i detta fall av en person som jag kallar för "tecknande Bengt".

Hela världen hoppas på att uppnå flockimmunitet, vilket betyder att folk i hela världen kan ha diskuterat detta både i mail och på andra ställen.

Detta är dock inget som helst bevis för att något av alla dessa länder har använt flockimmunitets-strategin!

Den svenska statsministern har faktiskt gett folk korrekta fakta (vilket hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1280#p53464 ), och detta vet förbannat många människor, och då talar jag faktiskt inte enbart om svenskar!

Så "tecknande Bengt", "tjötgubben Alf" (som inte längre lever), Keith Begg (MEWAS), Lisa Meyler (MEWAS), Li Hillker (försvarare av MEWAS), "borreliagruppsfoliehatten" (admin i facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas!) och förbannat många andra lögnhalsar har alltså...

...gjort bort sig....

Tillägg:

Och det har även den falskspelande visselblåsande läkaren Jon Tallinger gjort vilket ni kan läsa om tex här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=320#p47042 .
Last edited by X-member on Sun 16 May 2021 20:23, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sun 16 May 2021 19:56

Sverige har just nu värsta spridningen av coronasmitta

Publicerad 16 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lE ... ronasmitta

Antalet smittade sjunker vecka för vecka i Sverige. Vecka 18 noterades 33 700 bekräftade fall av covid-19 i Sverige, nästan 20 procent färre än under vårens toppvecka i mitten av april, då 41 200 smittades.

Men eftersom coronasmittan minskar ännu snabbare i resten av Europa hamnade Sverige överst på listan över de mest drabbade länderna i går lördag. Med ett sjudagarsmedelvärde på 415 smittade per miljon invånare slog vi både Litauen och Holland, som hade 410 respektive 337 smittade per miljon, enligt siffror från Johns Hopkins University som presenteras på sajten Our World in Data.

Hittills i maj har Cypern toppat listan över smittspridningen under nio dagar, Litauen två dagar och Sverige fyra dagar (10, 11, 12 och 15 maj).

Värst drabbat i världen just nu är önationen Seychellerna, med ett sjudagarsmedelvärde på 4084 smittade per miljon invånare.
Min egna kommentar: Så man bör alltså alltid läsa artiklarna noga och inte enbart rubriken...

X-member

Post by X-member » Sun 16 May 2021 20:01

Ny sajt ska underlätta bokning av vaccination

Publicerad 16 maj 2021.

https://www.expressen.se/gt/ny-sajt-ska ... ccination/

Ett klipp (och detta gäller alltså Västra Götalandsregionen):
För att blidka de riktigt vaccinationssugna, och som inte vill vänta på att få en tid hos sin vanliga vårdcentral, kommer en ny hemsida att lanseras.

På tisdag kommer en ny regional undersida till vårdguiden 1177.se som sammanställer lediga tider i hela regionen för att personer lättare ska hitta en ledig tid.

I dag kan personer som har rätt att vaccineras kolla runt på egen hand hos vårdcentraler för att hitta lediga vaccinationstider.

– Nu kan det arbetet alltså gå snabbare, säger Kristine Rygge.

X-member

Post by X-member » Sun 16 May 2021 20:17

Johan Carlson: Allt blir inte som vanligt – trots lättade restriktioner

Publicerad 15 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Al ... striktione

”Behöver ha en övervakning”

Men ett normalläge betyder inte att allt kommer att vara som innan pandemin, framkommer i en intervju med Johan Carlson i Sveriges radios ”Lördagsintervjun”. Folkhälsomyndighetens generaldirektör säger där att en del regler och rekommendationer kommer att vara kvar för svenskarna.

– Man ska fortfarande inte vara ute i samhället med symtom som kan vara tecken på corona i onödan. Vi behöver också ha en övervakning med mycket mer testning än vi hade innan corona, i alla fall ett par år framåt för att verkligen se till att vi inte får några utbrott. Testning bland allmänheten, men framförallt också bland institutioner, säger Johan Carlson till SR.

X-member

Post by X-member » Mon 17 May 2021 12:50

Coronaveckan som gått, v19 2021: Minskad smitta – men högst i Europa/Så ska lättnaderna införas/Delmål för vaccin nått
by EMANUEL KARLSTEN on MAJ 16, 2021

https://emanuelkarlsten.se/coronaveckan ... ccin-natt/

Ett klipp (ni får kolla bilden själva på länken ovan):
Till sist:

Hur hade det sett ut om statsministern aldrig hade försökt få tag i den där reservdelen till sin rakapparat? Ben V Hansen har svaret...

X-member

Post by X-member » Mon 17 May 2021 13:16

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1530#p53732 .

Här kommer en reaktion på detta hämtad från den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige:
Där ser man, massvaccinering av dessa misslyckad e produkter är som att hälla bensin på eld. Hjärnorna bakom detta måste så småningom ställas inför rätta och historiens utan jämförelse största skandal får aldrig upprepas.

Hade detta skötts riktigt så hade majoriteten av jordens befolkning nu uppnått naturlig immunitet.
Min egna kommentar: Visserligen så hade det han skriver sist ovan inte funkat heller, för sjukvården hade inte klarat av saken, men det är kul med lite synpunkter även från andra personer ibland...

...för det är ju faktiskt djävligt tröttsamt med lögnhalsarna som fortsätter (trots statsministerns skarpa tillsägelse!) att påstå att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53741#p53736 ), vilket vi ju bevisligen inte gör.

X-member

Post by X-member » Mon 17 May 2021 13:30

För er som inte riktigt hängde med i föregående svar.

Även denna person (som ju har en lite annorlunda syn på saker och ting) vet alltså att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Post Reply