Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 15:12

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3790#p56167 dvs, att tom den svenska prinsen vet att vi nu har återgått till ett helt normalt liv i Sverige, i alla fall när det gäller fullvaccinerade personer!

Här kommer en svarskommentar hämtad från den offentliga facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 av en person som verkar komma från USA postad för ca 1 timma sedan idag, 13 oktober 2021:
Can someone do an article about the hospital restrictions? Huddinge Karolinska Hospital does not require Masks while walking around. There is a sign on elevators that encourages only 3 in elevator but FEW are walking around with masks!! Seems CRAZY during a pandemic ! Unbelievable that people undergoing cancer treatment walk through this chaos:(
Min egna (mycket roade) kommentar: Ja, det är nog bäst att den gruppen gör en artikel om att vi (sedan den 29 september 2021) har återgått till ett helt normalt liv i Sverige, för det tycks dom uppenbarligen ha "glömt" att tala om. :D

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 15:23

Tillägg till svaret ovan.

Och när man tar bort alla skyltar och annan information om att hålla avstånd osv så tycker jag att man kan skicka alla dessa bevis för att vi inte har använt flockimmunitets-strategin i Sverige till MEWAS! :lol:

Läs mer om landsförrädargruppen MEWAS här: viewtopic.php?f=8&t=6331 .

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 21:57

Nu har nog sverigedumokraterna satt igång sin "valkampanj" på allvar.

Här kommer ett inlägg postat i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (där minst 2 av dom 3 admins är sverigedumokrater) av en person med ett svenskt namn för ca 13 timmar sedan:
När Corona epidemin krävde massor av liv - var det för att massor av äldre fick sk palliativ vård ist för syrgas..
Syftet var att skrämma oss alla till blind lydnad...
Dock tycks det vara personer som förstår vad som pågår, för här kommer 2 svarskommentarer postade av 2 olika personer:
inlägget verkar vara konspirationsteoretiskt med tanke på formuleringen "blind lydnad".
inlägget verkar vara någon sorts propaganda.
Min egna kommentar: Jag själv tycker nog att någon av admins istället skulle ha reagerat direkt och tagit bort skiten!

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 22:07

Och i ett annat inlägg i samma grupp (se svaret ovan) så ljuger samma kvinna som jag har nämnt här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3780#p56160 och påstår (igen) att Sverige är det enda land i hela Europa som har tagit bort sina restriktioner!

Och inte en enda djävel har rättat henne!

Så den facebookgruppen (dvs, fd Björn Olsen fan club) måste vara fullständigt nedlusad med sverigedumokrater!

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 22:15

Nu har nog alltså (som jag redan skrivit i ett tidigare svar) sverigedumokraterna satt igång sin "valkampanj" på allvar.

Här kommer ett inlägg postat i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (där minst 2 av dom 3 admins är sverigedumokrater) av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" för ca 4 timmar sedan idag, 13 oktober 2021:
Einstein hade ett tillägg, dock:

"But don´t rule out malice.". I fallet den svenska coronahanteringen, anar jag dock att Hanlon´s tes håller långt, och att man inte haft fullständig tur när man tänkte, alltid. Och sedan länge konsekvent försöker dölja detta faktum för allmogen. En allmoge som nu gläds åt återgången till ett normalt liv.
Min egna kommentar: Flockidioten "ärlige Jan" menar alltså att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige men dock försökt dölja detta för befolkningen.

Så jag upprepar nu det som jag skrivit tidigare här i ämnet idag (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3800#p56179 ):
Och när man tar bort alla skyltar och annan information om att hålla avstånd osv så tycker jag att man kan skicka alla dessa bevis för att vi inte har använt flockimmunitets-strategin i Sverige till MEWAS!
Och så lägger jag nu till att man kan skicka några ton sådant även till fd Björn Olsen fan club!

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 22:26

Här kommer mer från sverigdumokraternas "valkampanj" i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (där minst 2 av dom 3 admins är sverigedumokrater) postat i en svarskommentar under flockidioten och MEWAS-medlemmen "ärlige Jans" inlägg (se föregående svar).
I fallet Sverige kunde nog ordet "stupidity" kompletteras med ordet "politik". Partiet och makten före folket. Men det kanske är malice...
Min egna kommentar: I den svenska demokratin räknas faktiskt alla svenskar och inte enbart dom som kallar sig för "folket" och sprider lögner i en djävla skitgrupp på facebook!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=80#p56019 och här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3790#p56176 .

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 22:44

Och vad kan nu vara orsaken till att den sverigedumokratiska "valkampanjen" har satt en sådan fart i den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club)?

Svaret kan man nog hitta här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3790#p56171 dvs, att en (1!!) norrman har kommit med synpunkter på den svenska corona-hanteringen utan att bry sig ett piss om att Sverige faktiskt är en demokrati och att det är svenskar som bestämmer hur man skall göra i Sverige och inte varken norrmän eller sverigedumokrater!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3790#p56169 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 22:59

Och nu kommer istället mina synpunkter (och jag är definitivt svensk!) på den svenska corona-hanteringen.

Det har naturligtvis inte alltid blivit helt bra (man har tex gissat fel ibland), och en del gick faktiskt rätt dåligt (skyddsutrustningen tog ju tex slut), men jag har förstått (faktiskt redan för rätt länge sedan) och detta utan minsta lilla problem varför man gjorde som man gjorde i Sverige!

Och jag håller med den svenska statsministern om, att det man redan från början hade sagt att man skulle försöka klara av, det har man klarat av dock var det nog lite tufft ett tag.

Vi har alltså inte alls misslyckats med den svenska corona-strategin, dvs den riktiga strategin, vilken dock (bland annat) sverigedumokrater och MEWAS har så djävla svårt att lära sig! Den riktiga svenska corona-strategin kan dock hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55460 och detta är skrivet på en mycket lättförstådd svenska!

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 23:27

Och nu summerar jag dom svar jag har postat idag här i ämnet från och med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3800#p56180 .

Om någon påstår att man har avlivat äldre personer med morfin på regeringens order och/eller påstår att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige, då kan ni nog räkna med att personen som sprider sådana lögner antingen är sverigedumokrat eller medlem i landsförrädargruppen: MEWAS.

Läs mer om landsförrädargruppen MEWAS här: viewtopic.php?f=8&t=6331 ,

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 23:43

Och nu en liten hälsning till alla lekmän som "gnäller" tex på facebook över att man har tagit bort restriktionerna i Danmark, Norge och Sverige (borträknat ovaccinerade personer i Sverige).

Detta har aldrig någonsin betytt att man har sagt att pandemin är över (dvs, att smittan har försvunnit i hela världen). Det betyder faktiskt inte ens att någon epidemi (dvs, smittan i något enskilt land) är borta heller!

Det finns nämligen djävligt (ursäkta) många smittor som finns kvar även när man har lyckats vaccinera dom allra flesta.

Fråga gärna professor Björn Olsen (Sverige) eller smittskyddsläkare Preben Aavitsland (Norge) om ni inte tror mig!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=110#p56162 där ni kan se att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" ännu inte tycks har förstått detta.

Post Reply