Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 14:20

Här kommer ett klipp från ett inlägg postat den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat i förrgår:
Åttahundra nya fall
Min egna (rätt så tykna) kommentar: Ja, gud hjälpe oss i Sverige som fortfarande har så nya smittade. Men det kanske ökar igen så att flockidioten ovan blir glad och nöjd!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3840#p56237 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 14:33

Tillägg till svaret ovan.

Antalet nya smittade i Sverige ligger just nu i snitt på runt 590 personer om dagen, och då har jag som källa använt MEWAS-medlemmen "ärlige Jans" tabeller postade i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige.

Så jag tror att flockidioten i föregående svar även har sysslat med lite "cherrypicking"...

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 14:56

Dagens (eller rättare sagt gårdagens) allra roligaste postning i en högerpolitisk flockidiotgrupp (dvs, fd Björn Olsen fan club) kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3840#p56233 .

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 17:58

Finland rött på kartan – samtidigt öppnar de

Publicerad 17 oktober 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lV ... -oppnar-de

Ett klipp:
Lättade restriktioner

Samtidigt som smittspridningen ökar så lättar landet på sina restriktioner. På fredagen röstade det finska parlamentet för att införa coronapass för affärsverksamheter som gym, restauranger och butiker.

De nya reglerna trädde i kraft natten till lördagen och innebär att dessa verksamheter kan frångå regionala coronarestriktioner för de som är fullvaccinerade.

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 18:08

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=110#p56203 dvs, att Vetenskapsforum cov-19 nu försöker lura folk att tro att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige med hänvisning till en artikel i blaskan Bulletin.

Och för 19 timmar sedan så gjorde en kvinnlig admin (!!) med ett svenskt namn i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige exakt samma sak. Och hon skriver (bland annat) följande:
I denna text avslöjas att det bland de raderade mejlen finns ett omskrivet mejl om Flockimmunitet.
Och här kommer en svarskommentar skriven av en kvinna som tycks ha engelsk härkomst postad för 7 timmar sedan:
Att det skulle finnas någon som helst transparens eller insyn i Sverige är en illusion. I vårt land skapar man istället en ny myndighet som ska se till att endast regimens propaganda är sanning (Myndigheten för psykologiskt försvar).
Min egna (djävlig spydiga) kommentar: Uppenbarligen så inbillar sig dessa båda flockidioter att landsförräderi (gruppen är ju offentlig och läsbar av alla i hela världen) kommer att bli tillåtet om Jimmy Åkesson blir statsminister i Sverige!
Last edited by X-member on Sun 17 Oct 2021 18:36, edited 2 times in total.

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 18:16

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer vad irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg postade på twitter den 6 oktober 2021 (det är jag själv som har blåmarkerat) vilket också är offentligt och läsbart av alla, precis som det jag skriver här i detta forum:
"But according to the proposal, news reporting that seriously damages #Sweden's relationship with other countries could also lead to up to eight years in prison." Sweden is turning into a totalitarian dictatorship! Its all about protecting the #Swedish image. #deathofdemocracy
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Japp, det är förbannat dumt att ljuga offentligt om den svenska corona-hanteringen...

Dvs, det kan faktiskt bli fråga om mycket hårda straff om man blir avslöjad...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=120#p56225 vilket jag faktiskt tycker att alla flockidioter bör tänka på...

Ps! Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn. Ds.

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 18:44

Nu lämnar jag dom svenska (och inte fullt så svenska) landsförrädarna en stund och återgår till artikelpostandet igen.

Drop in-vaccinering: Fler än 10 000 dök upp under lördagen

Publicerad 17 oktober 2021.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane ... r-lordagen

Ett klipp:
Regionen kallar lördagens drop in-vaccinering för en succé. Under de sju timmar som vårdcentralerna hade öppet fick fler än 10 000 personer sprutan. Och siffran väntas stiga eftersom flera vårdcentraler fortfarande inte har rapporterat in sina resultat.

Under söndagsförmiddagen började region Skåne sammanställa siffrorna för hur många som tog sig till vårdcentralerna när de erbjöd drop in-vaccinering mot covid-19 under lördagen. Och trots att siffror från ett 20-tal vårdcentraler saknades var resultaten glädjande.

– Det här var en succé och vi är jätteglada att så många valde att komma, säger Sofia Ljung, förvaltningschef i Primärvården Skåne.
Min egna kommentar: Och där tror jag att MEWAS-medlemmen "ärlige Jans" gissning att det kommer att inträda en "katastrof" i Sverige i höst (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3830#p56218 ), kommer att visa sig något felaktig. ;)

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 19:29

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat för 2 timmar sedan idag, 17 oktober 2021):
Storbritannien registrerar högsta antalet smittfall sedan juli

Under söndagen rapporterade Storbritannien 45 140 nya fall av covid-19. Det är det högsta dagliga antalet sedan mitten av juli, skriver Reuters.

Över 40 000 nya smittfall har nu registrerats fem dagar i rad, enligt The Guardian. Smittan har ökat stadigt i Storbritannien sedan mitten av september.

Ebba Fors
SVT
Tillägg:

Jag tycker nog att den (sannolikt) engelska flockidioten och gnällspiken som jag nämner här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=56247#p56243 kan flytta tillbaka till England då hon uppenbarligen inte gillar att bo i Sverige. Jag såg nämligen just nu att hon tolkade något tekniskt fel på någon sida hon brukar titta på som svensk diktatur. Ja, jösses! ;)

X-member

Post by X-member » Mon 18 Oct 2021 13:29

Coronaveckan som gått, v41: Vaccinerade behöver inte längre testa sig/ Dödstalen ökar/ Ny data över hur många vaccinerade som smittas
by EMANUEL KARLSTEN on OKTOBER 17, 2021

https://emanuelkarlsten.se/coronaveckan ... m-smittas/

Några klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
14 956 har nu avlidit med covid-19 i Sverige, vilket är en ökning med 88 fall sedan förra veckan. Det är 50 fler inrapporterade än förra veckans ökning och den högsta noteringen sedan i maj. Det är stor eftersläpning i statistiken och dödsfallen har inträffat under de senaste veckorna, men ökningen är ändå markant. Folkhälsomyndigheten kallar det ”förväntat utifrån smittläget i de äldre åldersgrupperna”.

Och det är just i de äldre åldersgrupperna som vi ser dödsfallen. Socialstyrelsen har gjort en preliminär genomgång av avlidna i covid-19 (med dödsorsaksintyg) och där sticker till exempel vecka 37 ut med 25 avlidna på äldreboenden. Detta trots att man fortfarande förväntar sig att många fler dödsfall kommer att läggas till.
Smittan har för tredje veckan i rad parkerat på en platå med drygt 4 000 fall, eller ungefär 80 fall per hundra tusen invånare. Smittan har hittills under pandemin aldrig stannat på en och samma nivå tre veckor i rad. Även antalet som testat sig för covid-19 ligger på ungefär samma nivå som förra veckan, vilket innebär att ungefär 3 procent av de som tar ett test är positiva med covid-19.
Detta innebär också att vi inte ser någon ökad smitta till följd av de slopade restriktionerna. Professor Jan Albert är optimistisk och tror att det innebär att Sverige nått partiell flockimmunitet – men Folkhälsomyndigheten tror fortfarande att smittan kan öka under den kallare säsongen.
Danmark öppnar den 25 oktober gränsen helt mot Sverige och kräver inte längre covid-test för ovaccinerade vid inpassering.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=120#p56235 .

X-member

Post by X-member » Mon 18 Oct 2021 13:33

Här kommer den artikel som nämns i föregående svar.

Albert: Nått partiell flockimmunitet

Publicerad 16 oktober 2021.

https://www.svd.se/albert-vi-har-natt-e ... kimmunitet

Artikeln ovan kräver tyvärr inloggning, men jag kan i alla fall ge er ett klipp:
Ingen smittoökning har skett sedan restriktionerna slopades för snart en månad sedan. Enligt Jan Albert, professor i smittskydd har vi redan nått en partiell flockimmunitet – men han understryker också att viruset troligtvis är här för att stanna.

Post Reply