Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 14:24

Detta hör ihop med föregående svar i detta ämne (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1750#p53954 ) och gäller den nystartade lögnhalsfacebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort.

Här kommer två klipp från gruppens beskrivning som bevisar att dom är jubelidioter:
Riktlinjerna från Socialstyrelsen - som följs av våra olika regioner - anger att sjukhusvård endast gäller vid akut operation.
Hände allt detta p g a Socialstyrelsens rekommendationer? Eller p g a regionernas och Palliativt kunskapscentrums direktiv? Eller har vi en läkarkår som för "lättvindigt" sätter in palliativ vård när man börjar bli lite gammal och skör, kanske p g a undernäring, utebliven vård eller övermedicinering?
Min egna kommentar: Om dessa jubelidioter hade förstått vad som faktiskt hände, dvs att några djävla idiotläkare trodde att några "krisriktlinjer" hade börjat gälla, så hade jubelidioterna också förstått vilka det är som är ansvariga!

X-member

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 14:33

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett inlägg postat i den jubelidiotgruppen igår, 10 juni 2021:
Självklart ska det till en opolitisk oberoende utredning och dom ansvariga ställas inför rätta och straffas för sin försumlighet och nonchalans
Min egna kommentar: Om en svensk läkare gör fel, så är det läkaren som är ansvarig och ingen annan!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1750#p53946 .

X-member

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 14:47

Detta hör ihop med med dom båda föregående svaren.

Här kommer ett inlägg postat i den jubelidiotgruppen (dvs: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort) igår, 10 juni 2021, skrivet av "tjötkärringen" Inger själv:
Tar mig friheten att lägga in detta inlägg som jag skickade den 3 juni till de 16 medlemmarna i KU (Konstitutionsutskottet). I detta inlägg väckte jag frågan om 1/ hur de ansvariga skall kunna ställas till svars och lagföras?
Min egna kommentar: Ovanstående visar att "tjötkäringen" fortfarande inte tycks känna till att det är IVO som utreder och straffar dom läkare som har gjort fel!

Detta är inte KU:s jobb!

X-member

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 14:55

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1760#p53955 .

Jag flyttar nu fram detta, tidigare postat här i ämnet.

Nedanstående inlägg är hämtat från Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) och postades den 18 februari 2021:
Läkaren som portade de äldre från sjukhusvård pga att hon tyckte det rådde krigstillstånd, har nu tagits ur tjänst på obestämd tid med full lön.
Och så länkar personen till nedanstående:

Efter hemliga coronabesluten: Läkaren tas omedelbart ur tjänst

Publicerad 18 februari 2021.

https://www.sydsvenskan.se/2021-02-18/e ... delbart-ur

Min egna kommentar: Och detta bevisar att "tjötkärringen" ljuger när hon hävdar att "krisriktlinjerna" används av alla läkare i hela Sverige, vilket ni kan läsa mer om här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1740#p53936 . Vilket är samma djävla lögn som nu sprids i en nystartad facebookgrupp, vilket ni kan läsa om här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53958#p53955 .

X-member

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 15:07

Jag summerar nu dom senaste svaren i detta ämne (gällande den nystartade jubelidiotfacebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort )

Jubelidioterna har inte ens kollat upp om det som dom sprider i sin facebookgrupp är sant!

Att alla på äldreboenden skall nekas sjukhusvård (utom vid akut operation) vilket dom påstår står i Socialstyrelsens riktlinjer (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1760#p53955 ), är:

Ren och skär lögn!

Tillägg:

Och jag skulle inte bli det minsta förvånad om det till slut kom fram att den eller dom som började sprida detta djävla (ursäkta) påhitt är sverigedumokrater!

Och som ni klart och tydligt kan se här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1760#p53957 så försöker faktiskt "tjötkärringen" lura folk att tro att det är den svenska regeringen som har gjort fel, vilket innebär att "tjötkärringen" själv kan vara en lögnspridande sverigedumokrat.

X-member

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 15:58

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1760#p53955 men även med det som jag postade i föregående svar.

Här kommer nu istället korrekta fakta från den prisbelönta journalisten Emanuel Karlsten (notera även datumet, dvs hur länge sedan det faktiskt var som han gav folk denna information):

Nej, svenskar över 80 år ska INTE nekas intensivvård under corona-pandemin

by EMANUEL KARLSTEN on APRIL 14, 2020

https://emanuelkarlsten.se/04/nej-svens ... -pandemin/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat och något mer behöver faktiskt inte sägas):
För det första, och viktigaste, gäller beslutet ett krisläge, där intensivvården är så belastad att patienter inte får plats och en prioritering måste göras. I det läget är vi inte idag – någonstans i Sverige.

För det andra gäller det inte kronologisk ålder, utan biologisk. Begreppen kan upplevas snurriga, men kronologisk ålder är det du fyller varje år. Biologisk ålder är en beräkning av underliggande, eventuellt kroniska sjukdomar, som kan påverka din förväntade levnadstid.

X-member

Post by X-member » Sat 12 Jun 2021 13:21

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag tycker faktiskt att det är förbannat besynnerligt att den person som jag kallar "tjötkärringen" än idag, dvs i juni 2021 påstår följande, vilket är ett klipp från ett inlägg (vilket är ett mail som hon har skickat till KU) hon postade i förrgår (10 juni 2021) i facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort (det är jag själv som har blåmarkerat):
Det finns vissa anhöriga som gått vidare till IVO men det finns också många som inte orkar ta tag i detta på grund av sorg och som behöver assistans om hur de skall gå vidare
1/ Hur skall Regeringen,FHM och Socialstyrelsen kunna ställas till svars och lagföras för alla som avlidit - i många fall helt i onödan?
2/ Hur skall de anhöriga få upprättelse?
I stället för medicinsk hjälp har de gamla fått morfin som försvårat andningen och lett till en snabbare död
De har alltså satts i palliativ vård utan att vara i ett palliativt skede och utan att ha fått kurativ vård
De flesta hade överlevt med syrgas och dropp
och hade flera år kvar att leva
Det betyder inte att man är döende för att man bor på ett äldreboende
Detta förfarande går helt emot FN konventionen om mänskliga rättigheter och även mot Läkaretiken
Mycket viktigt att Ni behandlar dessa frågor och att de kommer upp till ytan. Detta får inte sopas under mattan och glömmas bort. Det är inte värdigt ett land som Sverige och hjälper oss inte att erhålla en god Sverige-bild
Partiledarna har informerats om situationen många gånger och även de flesta tidningar och TV kanaler
Ingen vågar agera
Tacksam för svar
Med vänliga hälsningar

Inger [borttaget efternamn], medlem i Facebook gruppen "Alla har rätt till syrgas"
Min egna kommentar: Hon säger ju alltså att man skall "sätta dit" regeringen, FoHM och Socialstyrelsen för något som några enskilda läkare har ställt till med. Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1750#p53945 .

Tillägg:

Notera att hon även talar om att detta förstör Sverige-bilden, medans det faktiskt istället är hon själv som förstör Sverige-bilden! Hon menar ju att det har funnits "order från högre ort" till svenska läkare om att dom skall ta livet av sina patienter!

X-member

Post by X-member » Sat 12 Jun 2021 13:49

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade i föregående svar.

Nu skall jag berätta vad jag tror har hänt på facebook den sista tiden.

Denna Inger har alltså spritt sina lögner (som hon har skickat till en sjuhimla massa människor i Sverige, politiker, myndighetspersoner och andra) om vad som hände i Sverige och hänvisat till den offentliga facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas!

Och så har någon facebookgrupp (kanske rentav ovanstående) sagt åt dom som sprider dessa lögner att dom får starta en egen grupp och sprida sina lögner där i istället, och så startades facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort för några dagar sedan.

Tillägg senare:

Jag upptäckte nu att den person som har startat lögnhalsgruppen ovan och som även är admin i gruppen är en offentlig person, dvs hon har även skrivit i media så jag får faktiskt lov att ge er hennes namn, hon heter:

Gunilla Alexandra Wigertz
Last edited by X-member on Sat 12 Jun 2021 14:30, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 12 Jun 2021 14:08

Appropå lögner (se föregående svar) så hittade jag nu följande inlägg postat för ca 4 timmar sedan idag, 12 juni 2021 i lögnhalsgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
Med tanke på att restriktionerna tagits bort skulle det inte förvåna mig ifall vi får se en kraftig ökning av smittspridningen nästa vecka. FHM ger verkligen "indiern" optimala förutsättningar för en fjärde våg
Min egna (mycket ilskna) kommentar: Nej, man har förbanne mig inte tagit bort alla restriktioner i Sverige, utan bara några få.

Vad är denna djävla lögnhals ute efter egentligen? Ta livet av en massa svenskar kanske?

X-member

Post by X-member » Sat 12 Jun 2021 14:21

"Ärlige Jan" kritiserar nu norges beslut i den offentliga flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat, han skriver följande vilket postades för ca 1 timma sedan, idag 12 juni 2021:
Det finns kvar saker att lära om det här viruset. Skulle inte rekommendera Norges beslut.
Och så länkar han till nedanstående artikel:

Nordmenn tilbake på Svinesund: – Helt nydelig!

Publicerad 11 juni 2021.

https://www.nrk.no/osloogviken/nordmenn ... 1.15533022

Ett klipp:
Denne uka kom den første store lettelsen i restriksjonene.

Fra klokken 15 fredag kan nemlig fullvaksinerte nordmenn igjen reise til Sverige uten å gå i karantene når de kommer hjem igjen. 1,3 millioner har nå fått to vaksinedoser.
Min egna (lite roade) kommentar: Varför kontaktar inte "ärlige Jan" dom ansvariga i Norge och talar om för dom att han själv vet bättre? ;)

Tillägg senare:

Såg nu att "ärlige Jan" nyligen har blivit medlem i den nystartade lögnhalsgruppen som jag nämner här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1760#p53962 . Detta innebär att "ärlige Jan" nu är medlem i (minst) 3 olika facebookgrupper där man sprider lögner om den svenska corona-hanteringen! Vad är "ärlige Jan" ute efter egentligen? Att bli kallad för jubelidiot kanske?

Post Reply