Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Tue 15 Jun 2021 9:40

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1780#p53980 .

MEWAS-medlemmar fortsätter att försvara sina anonyma medlemmar mot en svensk professors goda råd och här kommer vad en svensk person skrev för ca 14 timmar sedan:
We really need to stop writing and speaking foreign languages! And when posting on Twitter or Facebook - don't forget to add your citizenship credentials, like your personal idenification number, passport number and documents proving the absence of a criminal record.

X-member

Post by X-member » Tue 15 Jun 2021 9:48

Tillägg till svaret ovan.

Jag antar att MEWAS även anser att personer med vilket besynnerligt namn som helst får lov att påstå precis vad som helst om MEWAS offentligt också, dvs MEWAS är ju tydligen inte så himla noga med att folk skall kunna bevisa någonting...

Tillägg senare:

Jag lägger även in lite information från gruppen MEWAS egna beskrivning av sig själva:
Separating fact from fiction
Min egna kommentar: Jag behöver nog inte säga mer...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1780#p53985 där vi kan se att man inte (alltid) är så himla noga med vad som är korrekta fakta i norsk media heller...

X-member

Post by X-member » Tue 15 Jun 2021 14:11

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1790#p53986 .

MEWAS-medlemmar håller fortfarande på att försvara sina anonyma medlemmar mot en svensk professors goda råd och här kommer vad en svensk person (som själv har informerat om att han skriver under falskt namn på facebook) skrev för ca 2 timmar sedan:
Han är doktor i filosofi. Alltså doktor i ordbajseri som dessutom anna Ekström använder som kunskapskälla genom att retweeta hans
Min egna kommentar: Man godkänner alltså offentligt skitsnack om namngivna svenska personer skrivet av en person som inte ens vill ange sitt rätta namn i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0.

Låter det seriöst?

Ja, jösses vilka tokar!

Tillägg senare:

Kanske någon är nyfiken på vilken svensk professors goda råd som det är som MEWAS "inte vill lyssna på" och som man alltså tom snackar skit om i MEWAS 2.0, vilket är offentligt och läsbart av alla?

Erik Angner (Wikipedia)

https://en.wikipedia.org/wiki/Erik_Angner

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Erik Angner is a Swedish associate professor of Philosophy, Economics, and Public Policy. He teaches at George Mason University and is a Fellow of the Institute for Philosophy and Public Policy.[1][2] He has written one monograph: Hayek and Natural Law and one textbook A Course in Behavioral Economics.
Min egna kommentar: Jag tror att man "glömde" att kolla upp vem han faktiskt är i MEWAS.

X-member

Post by X-member » Tue 15 Jun 2021 14:47

Nu lämnar jag jubelidioterna i MEWAS en stund och återgår till artikelpostandet igen.

Deltavarianten oroar Tegnell: Nytt scenario

Publicerad 15 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41 ... t-scenario

Ett klipp:
De goda nyheterna, säger han, är att samma typ av smittskyddsåtgärder verkar fungera på viruset, oavsett variant, och att två doser vaccin ger ett gott skydd.

– Efter en dos är skyddseffekten mot deltavarianten något lägre, men efter två doser är den lika hög som mot de andra varianterna, så detta är en mycket god anledning för alla att fullfölja sin vaccinering och ta två doser.

Enligt de senaste siffrorna från Public Health England, som ännu inte är vetenskapligt granskade, är skyddseffekten mot svår sjukdom efter två doser av Astra Zenecas vaccin 86 procent mot alfavarianten och hela 92 procent mot deltavarianten (se grafik). För Pfizer-Biontechs vaccin är motsvarande siffror 95 respektive 96 procent.

De båda vaccinerna är alltså mycket effektiva mot både alfa- och deltavarianterna. Framför allt efter två doser. Efter en dos av Astravaccinet är skyddet mot svår sjukdom på grund av deltavarianten ”bara” 71 procent.

X-member

Post by X-member » Wed 16 Jun 2021 13:46

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1790#p53987 .

"Ärlige Jan" har postat följande inlägg i den offentliga facebookgruppen: MEWAS 2.0 för ca 5 timmar sedan idag, 16 juni 2021:
Största fanklubben håller ställningarna. Fortfarande 90.800 tappra medlemmar. Ända in i kaklet.
Och så länkar "ärlige Jan" till nedanstående grupp:

Vi stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM)

Här kommer en svarskommentar postad av en medlem i MEWAS 2.0:
Den siste idioten är tydligen inte född ännu
Min egna (mycket roade) kommentar: Nej, den siste MEWAS-idioten är nog inte född ännu... Medlemsantalet ökar ju faktiskt då och då i jubelidiotgruppen: MEWAS...som numera har 622 medlemmar... :D :D

X-member

Post by X-member » Wed 16 Jun 2021 14:13

Detta har en koppling till föregående svar.

Och nu har även den rätt så nystartade offentliga facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort (med hittills 353 medlemmar) börjat sprida lögner om vilken corona-strategi vi använder i Sverige.

Här kommer två klipp från ett inlägg postat igår, 15 juni 2021, och jag låter personens namn vara kvar då hon ju har valt att även skriva i svensk media vilket innebär att hon räknas som en offentlig person:
Hej,
mitt namn är Elisa Bastiani och jag är ordförande i föreningen Covid-19, Skola & Barn. Jag vill förtydliga att jag har personligen ingen i familj som har dött i covid men jag gick in i gruppen för att ni tar upp en fråga som gränsar till min förenings fråga.
Nu tittar vi omkring oss och har börjat arbeta med två saker.

1: Möjlighet att få skadestånd för de drabbade
2: Möjlighet att dra FHM och hela bunten till den europeiska domstolen.

Jag tror att vara frågor har en gemensam kärna i problemet att man valde flockimmunitet genom smittspridning som strategi och därför från en sida ville man inte överbelasta vården genom att ta in för många behövande. Från en annan sida behövdes barnen som vektorer i smittspridning.

Jag hoppas att vi kan samarbeta med frågan och att vi kan hitta sätt att stödja varandra.
Min egna kommentar: När ovanstående jubelidiot inser att den svenska strategin heeeela tiden har varit att minska smittan och att ingen grupp i den svenska befolkningen har blivit tillsagd att dom inte behöver följa dom svenska restriktionerna, då kommer hon att inse att det istället är hon själv (och hennes lika lögnaktiga vänner) som har gjort bort sig...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1720#p53916 där samma kvinnliga jubelidiot uppmanar folk (offentligt på facebook!!) att bryta mot svensk lag!

X-member

Post by X-member » Wed 16 Jun 2021 14:42

Med anledning av det som jag postade i föregående svar så återvänder jag lite till det som jag har skrivit tidigare här i forumet, dvs orsaken till att jag ofta påpekar att dom som har skrivit något offentligt har utländsk härkomst.

Detta är för att personer med utländsk härkomst oftare är förbannat dåligt insatta i den svenska förtalslagen.

Denna lag säger att man inte får lov att skriva någonting om en namngiven svensk person som kan förstöra denna persons goda namn och rykte.

Så den person med utländsk härkomst som jag nämner i föregående svar bryter alltså inte bara mot en svensk lag...utan faktiskt två...

...men om hon enbart snackar skit om offentliga personer så kommer hon nog att "klara sig"...

...dock inte från uppmaningen att polisanmäla helt oskyldiga namngivna svenskar...

X-member

Post by X-member » Wed 16 Jun 2021 15:04

Nu lämnar jag dom utländska lögnhalsarna som skriver i svenska offentliga facebookgrupper en stund och återgår till artikelpostandet igen. Och även nedanstående artikel bevisar faktiskt att kvinnan med utländsk härkomst (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53993#p53991 ) ljuger!

Allmänna råd om smittspridning förlängs

Publicerad 16 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/we ... g-forlangs

Citat:
Folkhälsomyndigheten väljer att förlänga råden om allas ansvar för att förhindra smittspridning till och med 30 september.

”Det är fortsatt viktigt att alla gör anpassningar i sin vardag för att minska risken för smittspridning. Samma sak gäller för verksamheter”, säger Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson i ett pressmeddelande.

Folkhälsomyndigheten skriver vidare att de allmänna råden bland annat innebär att människor bör stanna hemma vid symtom på covid-19, begränsa nya nära kontakter, arbeta hemifrån så ofta det är möjligt samt hålla avstånd till andra och undvika miljöer med trängsel.

Vidare skriver de att ”alla verksamheter i Sverige ska samtidigt säkerställa att de vidtar lämpliga åtgärder för att undvika smittspridning av covid-19. Det är särskilt viktigt att ta hänsyn till personer i riskgrupper”.

Råden kommer att ses över kontinuerligt och anpassas i takt med att det epidemiologiska läget förändras, enligt myndigheten.

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 13:57

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1790#p53991 .

Föreningen Covid-19, Skola & Barn (som är en stängd grupp), skriver (bland annat) följande i sina regler:
Personangrepp (mot t.ex. FHM, Myndighetspersonal, politiker) är inte tillåtet i någon form, och nedsättande kommentarer tolereras inte.
Och här kommer vad som (bland annat) postades i den offentliga facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort den 15 juni:
Hej,
mitt namn är Elisa Bastiani och jag är ordförande i föreningen Covid-19, Skola & Barn.
2: Möjlighet att dra FHM och hela bunten till den europeiska domstolen.

Jag tror att vara frågor har en gemensam kärna i problemet att man valde flockimmunitet genom smittspridning som strategi och därför från en sida ville man inte överbelasta vården genom att ta in för många behövande.
Min egna kommentar: Kvinnan (och hennes förening) skiter alltså fullständigt i alla FoHM:s och den svenska regeringens tillsägelser om att vi faktiskt inte använder denna strategi i Sverige och hon utpekar därmed FoHM som kriminella genom att hävda att denna påstådda strategi har lett till massmord på äldre.

Knappast någon seriös förening alltså!

X-member

Post by X-member » Thu 17 Jun 2021 14:16

FoHM (Anders Tegnell) meddelar på dagens (17 juni 2021) presskonferens om covid-19 att det fortfarande minskar i Sverige men klargör klart och tydligt att man skall följa dom svenska rekommendationerna så att det inte börjar öka igen något som dessutom (återigen!) bevisar att kvinnan med utländsk härkomst i föregående svar ljuger när hon hävdar att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Tillägg senare (och detta hör också ihop med föregående svar):

Anders Tegnell framför en uppmaning från IVO att man nu kan lämna in sina synpunkter på hur situationen har varit för dom äldre under pandemin, och då tycker jag nog att alla skitstövlar som inte ens "har orkat" att anmäla dom läkare som gjorde fel till IVO kan lämna in sina synpunkter.

Dvs, alla dom personer som istället har skyllt detta problem på en corona-strategi som vi inte ens har använt i Sverige!

Post Reply