Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Fri 7 May 2021 12:21

”Om någon blir smittad – vem är det som har syndat?” (Dagens Medicn)

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Publicerad 7 maj 2021.

https://www.dagensmedicin.se/opinion/ga ... ar-syndat/

Ett klipp:
Vi kan ta två enkla exempel:

1. Om person A har hosta, feber och luktbortfall, men ändå går till jobbet och går på möten och hostar, och där smittar person B, så är det person A:s, smittarens, fel.

2. Om person A har asymtomatisk covid och går på en fest och träffar person B, som blir akut förälskad i person A, kastar sig över och kysser A grundligt, och blir smittad av A, så är det person B:s, den smittades, fel. Det är dessutom kanske ett övergrepp.

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 12:26

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1360#p53552 och i dom följande två svaren.

Här kommer ett inlägg postat av en kvinna med ett svenskt namn i den offentliga landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 14 timmar sedan:
Slående att det är sommaren som ska stoppa smittan och inte FHM/regeringen. Prognoser istället för åtgärder som har effekt. Lite som att gå till en astrolog istället för till en läkare.
Min egna kommentar: Kanske även hon behöver ha lite valium? ;)

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 12:32

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1360#p53549 och i några tidigare svar.

Jag skrev (bland annat) följande:
Detta är alltså inte alls något bevis för att covid-19 är en luftburen smitta!
Här kommer ett klipp från "ärlige Jans" syn på detta postat i den offentliga landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 6 timmar sedan:
Inte menat att peka finger åt just OD i Uppsala, sådana här händelser är FoHM:s fel. Ger man usla råd, gör folket fel.

Viruset är LUFTBURET, punkt, och sprids i hög grad även från SYMTOMFRIA, punkt.

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 12:44

Jag skrev följande igår (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1350#p53539 ) här i ämnet och detta handlar om gårdagens, 6 maj 2021 presskonferens om covid-19:
Tidningen Bulletin bevisar nu i sin fråga till FoHM att dom har förstått att om vi hade använt flockimmunitets-strategin så hade förbannat många fler smittats och därmed hade även dödsfallen varit många fler i Sverige.

Vilket även Karin Tegmark Wisell bekräftar i sitt svar till Bulletin.

Himla bra! :D

Jag summerar: Släng er i väggen MEWAS och alla andra förbannade (ursäkta) lögnhalsar, för nu är det nämligen kört för er! :lol:
Flockidioten Rickard skrev följande igår i den offentliga landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat och det handlar om att han anklagar Britt Åkerlind offentligt för att ha använt flockimmunitets-strategin:
Verkligen, det är några av världens tuffaste, granskande journalister som gräver upp allt och ställer dom ansvariga mot väggen.
Min egna kommentar: Det verkar alltså som att dom "tuffaste" journalisterna inte riktigt håller med honom. :D :D

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 12:58

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1180#p53365 dvs, att tom Norge vet att Norge sticker ut!

Här kommer två klipp hämtade från ett inlägg postat i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 idag, 7 maj 2021 av en kvinna med ett utländskt (kanske estniskt) namn:
Presskonferens idag 7/5 med Hallengren och Socialstyrelsen kl 10 i Svt2 om dödsfall kopplade till covid-19!
Hallengren: Vi har grannar som sticker ut internationellt. Sverige sticker inte ut internationellt.
Hallengren menar att vi kanske inte har den höga dödlighet som vi tror att vi har.
Min egna kommentar: Kanske ovanstående flockidiot skall be norrmännen om hjälp, för dom tycks ju i alla fall förstå vad Lena Hallengren säger! ;)

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 13:07

Detta har en koppling till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1370#p53556 .

Inga nya smittofall på Stockholms äldreboenden

Publicerad 7 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ep ... dreboenden

Ett klipp:
Antalet inrapporterade coronafall på Stockholms äldreboenden är i nuläget noll, skriver Mitt i Stockholm. Det är första gången sedan pandemins början som det är smittfritt på äldreboendena i staden.

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 13:17

Här kommer ett inlägg postat i den offentliga landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 5 minuter sedan, idag 7 maj 2021 av en person med ett svenskt namn:
Smittskyddsläkaren i Kronobergs län är på hugget. Nu inför han skärpta restriktioner. Han säger att vi måste hålla avstånd och jobba hemifrån! Är det nån som känner igen denna restriktion?
Källa: Radio Kronoberg.
Min egna (mycket roade) kommentar: Nej, dom känner nog inte till detta i den gruppen utan dom har ju hela tiden trott att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige. :D :D

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53539#p53535 .

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 13:26

Covid-19 var tredje vanligaste dödsorsaken i Sverige 2020

Publicerad 7 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0K ... erige-2020

Ett klipp:
I juni 2020 fick Socialstyrelsen i uppdrag av regeringen att analysera hur dödsfall kopplat till covid-19 rapporteras i Sverige och andra länder.

Den rapporten är nu färdig, säger socialminister Lena Hallengren (S) på en pressträff.

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 13:36

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1370#p53557 .

Den falskspelande visselblåsande läkaren Jon Tallinger skrev följande på sin vägg på facebook, den 31 mars 2021, vilket är offentligt och läsbart av alla:
Det här materialet om att covid-19 är luftburet fanns illustrerat för ett år sen. FHM har inte hunnit ifatt änn.
Och så hänvisar han till en bild som visar luftburen droppsmitta!

Tillägg:

Ger er även detta tidigare postat här i ämnet, FoHM skriver (det är jag själv som har blåmarkerat):
Smittspridning av covid-19 kan ske genom kontakt-, dropp- och aerosolsmitta.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi ... -covid-19/

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 13:51

Detta hör ihop med föregånde svar.

Vad innebär egentligen en luftburen smitta?

Sjukdomsinformation om Q-feber (FoHM)

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi ... r/q-feber/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Smittöverföring sker oftast via luftburen aerosol (damm) i områden som förorenats av placentavävnad, fostervätskor och exkrementer från djur. Smittsamt damm kan föras lång väg (kilometervis) med vinden.
Jag förtydligar: En droppe som förflyttas med luft dunstar till slut, men det gör inte en smitta som sprids tex med damm.

Post Reply