Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sun 8 Aug 2021 21:20

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2560#p54782 dvs, att Anders Tegnell har röstats fram i Ica kuriren till: Årets viktigaste svensk.

Här kommer några reaktioner postade under denna artikel på Icakurirens sida på facebook.

En admin (Jon Tallingers efterträdare!) i den offentliga facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas! har skrivit följande:
Årets mest viktiga smittspridare eller ? Nordkorea, släng dig i väggen, för här kommer Pravda-kuriren !
En annan flockidiot med ett utländskt namn (det låter franskt) har skrivit följande:
1) helt fell att inblanda Er med något annat än mat och artiklar/tjänster ni säljer
2) vill ni att bolaget lämnar ett spår på fel sidan av historia? Internet glömmer aldrig
3) hur kan ni sponsra/belöna någon ansvarig för så mycket lidande, felgissning och som hade inga problem med att införa en farlig oetisk strategi med ett okänt dödligt virus? BIG MISTAKE
Min egna (rätt så roade) kommentar: Det är nog ett mycket större misstag att visa hela världen (sidan är ju offentlig) att man inte ens vet vilken corona-strategi som vi använder i Sverige!

Tillägg:

Notera även att den sista flockidioten ovan (som är en kvinna) skriver att internet aldrig glömmer.

Det skulle hon väl själv ha tänkt på innan hon gjorde bort sig. :D :D

X-member

Post by X-member » Sun 8 Aug 2021 21:30

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer en kvinnlig flockidiot till som kände för att göra bort sig offentligt, och denna flockidiot har ett svenskt namn:
Ni måtte skämta.
Ansvarig för en strategi som lett till TRE GÅNGER FLER dödsfall än hela övriga Norden tillsammans?
Ett hån mot alla som dött och skadats.
Min egna (återigen rätt roade) kommentar: Men använder faktiskt exakt samma strategi i hela Norden.

Eller menar flockidioten ovan möjligen att man använder strategin "Zero Covid" i dom andra nordiska länderna? I så fall så ljuger hon så innihelvete!

X-member

Post by X-member » Sun 8 Aug 2021 21:38

Detta hör ihop med båda dom föregående svaren.

Här kommer en svarskommentar postad på Icakurirens offentliga sida på facebook skriven av en svensk man (och han talar alltså om Anders Tegnell), det är jag själv som har blåmarkerat:
Han har agerat som en tjänsteman ska göra. Hanterat fakta och inte spekulerat. Det finns tydligen en hel del som anser att staten medvetet utfört folkmord på dess invånare. En stor del av inläggen som finns kopplade till mitt inlägg och jag kommer att rapportera samtliga fall till FB som spridande av vilseledande information gällande till covid-19. Enligt deras regler borde era profiler tas bort. Alla har rätt till sin åsikt men att sprida lögner och kalla det sanning är en annan sak. Att kalla det sanktionerat folkmord är .... hittar inte ens ord för det. Under tiden som folk kommenterar inlägget har vissa profiler reda tagits bort men samma foto har sedan visats i en annan profil. Det handlar alltså om ren provokation och en medveten handling att sprida desinformation i sociala medier.
Min egna kommentar: Exakt!

Tillägg:

Jag kan tyvärr inte ge er mannens hela namn pga svensk lag men jag kan ge er hans efternamn då det är ett rätt så vanligt svenskt namn. Han heter Björk!

X-member

Post by X-member » Sun 8 Aug 2021 21:49

Jag är riktigt stolt över att bo i ett land där det även finns hederliga och modiga personer (som tex mannen i föregående svar) som försöker sätta dit alla djävla lögnhalsar!

X-member

Post by X-member » Mon 9 Aug 2021 13:43

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2580#p54794 . Den korrekta orsaken till att fler personer har dött i Sverige är faktiskt att Sverige är en demokrati samt att man har följt grundlagen i Sverige.

Här kommer ett klipp från ett inlägg postat av "ärlige Jan" i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 för ca 1 timma sedan, idag 9 augusti 2021:
2) Som WHO upprepat tusen gånger: Vaccinerna är oumbärliga redskap MEN funkar bara så länge vi håller i även ANDRA smittskyddsåtgärder, såsom stenhård TeTrIs och munskydd, strikt (alla verifierande länkar redan postade, tidigare).

Har vi gjort det i Sverige? Någonsin under pandemin?

Nä, just det.
Min egna (ordentligt spydiga) kommentar: Att man inte har gjort som en minoritet av svenskarna vill, beror faktiskt fortfarande på att Sverige är en demokrati! Läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2310#p54527 .

Och WHO har ingen som helst rätt att säga till Sverige att skita fullständigt i vad majoriteten av den svenska befolkningen vill!

X-member

Post by X-member » Mon 9 Aug 2021 13:50

Som ni ser i föregående svar så har MSB helt rätt om MEWAS, dvs den gruppen är ett hot mot den svenska demokratin!

För om minoritetsgruppen MEWAS skall få som dom vill, så måste det ju införas diktatur i Sverige.

MSB = Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Tillägg:

Och dom som sprider lögner (vilket ju även MEWAS gör) om vilken corona-strategi vi använder i Sverige är faktiskt också personer som vill införa diktatur i Sverige. Några exempel kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2580#p54793 . Dvs, där vi kan se att det finns ett antal personer som tror att den svenska befolkningen är så djävla dumma i huvudet att dom tror att man har sagt till hela eller delar av den svenska befolkningen att dom skall gå ut och smitta folk med covid-19!

X-member

Post by X-member » Mon 9 Aug 2021 14:21

Jag återgår nu till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2580#p54797 .

"Ärlige Jan" påstod (bland annat) följande i MEWAS 2.0:
Som WHO upprepat tusen gånger: Vaccinerna är oumbärliga redskap MEN funkar bara så länge vi håller i även ANDRA smittskyddsåtgärder...
Min egna kommentar: Har WHO någonsin påstått att man aldrig någonsin kan återgå till ett normalt liv med hjälp av vacciner?

Svar: Nej det har dom inte! Och det har inte heller professor Björn Olsen sagt. "Ärlige Jan" är alltså en sketen djävla förbannad lögnhals!

X-member

Post by X-member » Mon 9 Aug 2021 14:29

Så här säger faktiskt WHO (hämtat direkt från WHO) och det är jag själv som har blåmarkerat:
Equitable access to safe and effective vaccines is critical to ending the COVID-19 pandemic...
https://www.who.int/emergencies/disease ... 9-vaccines

Min egna kommentar: Och mer behöver inte sägas...

X-member

Post by X-member » Mon 9 Aug 2021 19:16

Nu har MEWAS bevisat att dom varken vill ha yttrandefrihet eller demokrati för jag blev nu blockad när jag spred (bevisligen!) helt korrekta fakta i MEWAS 2.0.

Och dom bevisade också (innan jag blev blockad) att dom överhuvudtaget inte klarar av att föra en seriös vetenskaplig debatt.

X-member

Post by X-member » Mon 9 Aug 2021 19:27

Och när medlemmarna i MEWAS ljög när dom talade med mig och när jag sade emot dom så gav dom mig inte en chans att hinna leta upp och posta mina bevis för att dom sprider lögner! Utan det var någon person med ett namn som tyder på utländsk härkomst som ideligen "bombade" med angrepp mot mig för att hon inte höll med om vad någon/några journalister hade skrivit en artikel. Och en djävla kärring ljög tom för mig efter att jag hade postat bevis för att hon ljuger.

Och så fungerar det nog bara i sekter och i diktaturer!

Tillägg:

Givetvis så har MSB (och svensk media) helt rätt om gruppen MEWAS! Detta är en grupp lögnhalsar av allra värsta sort!

Ett tillägg till:

Jag blev faktiskt blockad just när jag försökte påpeka för "ärlige Jan" att han inte kan sprida ut att regeringen kommer att införa lättnader i Sverige i september då man ju har sagt att smittan har ökat i Sverige och då man faktiskt (i alla fall just nu) har passerat gränsen för en sådan lättnad skall bli av.

Jag summerar: Man försvarar alltså definitivt spridning av alla möjliga lögner om den svenska corona-hanteringen i landsförrädargruppen: MEWAS 2.0!

Post Reply