Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Fri 13 Aug 2021 21:47

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2640#p54862 vilket alltså handlar om att den svenska polisen nu upprepade ggr har sagt till jubelidioterna i den offentliga facebokgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort att man anmäler läkare som har gjort fel till IVO.

Här kommer en svarskommentar postad idag, 13 augusti 2021, för ca 4 timmar sedan av en kvinna med ett svenskt namn:
FÖRFÄRLIGT!
Att enstaka polismän kan uppmanas att agera så. Bedrövligt!

Försök få skriftligt på det. Typ en skriftlig anmälan som blir nedlagd. Sen borde det kunna överprövas i Sverige.

Om inte det går bör man kunna ”överklaga” till EUROPADOMSTOLEN.
Min egna (mycket roade) kommentar: Ja, det är väl bara att anmäla den svenska polisen till Europadomstolen då! :D :D

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2640#p54863 .

X-member

Post by X-member » Fri 13 Aug 2021 21:54

Tillägg till svaret ovan.

Faktum är att det säkerligen finns miljoner svenskar som redan vet eller kan ta reda på att den svenska polisen har helt rätt!

Man anmäler faktiskt läkare som har gjort fel (även om patienten har dött) till IVO i Sverige!

Vad är det då som har hänt i den svenska corona-debatten och som gör att folk anmäler läkarna till polisen istället?

Jo, det är ju många flockidioter (även i den idiotgruppen, vilket jag ju redan har informerat MSB om) som har spritt ut att man har mördat äldre med morfin i Sverige på regeringens order.

Dom vill alltså egentligen ha skadestånd från den svenska staten för att deras anhöriga har "mördats", vilket dom menar skall ha skett pga att dom har inbillat sig att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige.

Och vem är det då som har spritt dessa påhitt från början?

Svar: Jon Tallinger! (Vilket han förresten ofta även skryter om på sin vägg på facebook!)

X-member

Post by X-member » Fri 13 Aug 2021 22:47

Detta hör ihop med föregående svar.

Och gissa vem det är som försvarar MEWAS?

Jo, Jon Tallinger!

Jon Tallinger skrev (bland annat) följande den 22 februari 2021, offentligt på facebook:
No Country for Covid Critcs.

Ni har säkert inte missat drevet mot MEWAS som SR startade och den nationalistiska hatvågen på twitter som stämplade Keith och hans fb-grupp som landsförrädare.
Och Jon Tallinger skrev följande den 7 mars 2021, vilket också är offentligt:
Det här ser inte bra ut.

Jag tror svensk media gjort mer skada än nytta för sverigebilden med sitt drev mot privatpersoner som engagerat sig i coronadebatten. Snälla gör inte såhär igen media. Det är ingen som tycker det är OK.
Min egna kommentar: Nu tror jag väl iofs inte att Jon Tallinger läser här i forumet, men sprider man lögner offentligt om den svenska corona-hanteringen så blir faktiskt djävligt många svenskar asförbannade! :evil:

lögnhalsen Jon Tallinger bör alltså räkna med att det finns otroligt många svenskar som är otroligt tacksamma för att svensk media avslöjade MEWAS!

X-member

Post by X-member » Sat 14 Aug 2021 13:16

Detta hör ihop med föregående svar.

Jon Tallinger skriver även följande om Keith Begg den 22 februari 2021 och det är jag själv som har blåmarkerat:
Aftonbladet var uppe i falsett om hur gruppen var en "påverkansoperation" med syfte att förstöra "Sverigebilden".

Keith Begg kontaktade sin ambassad och fick hjälp att fly landet.

Jag vet att han var så rädd att han på djupet fruktade för sin säkerhet.
Min egna kommentar: Dom tycks alltså även känna varann...

X-member

Post by X-member » Sat 14 Aug 2021 13:39

Festande ungdomar driver smittan i Västerbotten

Publicerad 14 augusti 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kz ... sterbotten

Ett klipp:
Västerbotten är ett av de värst coronadrabbade regionerna i landet.

Smittan kan spåras till ovaccinerade unga som träffas både på krogen och hemma.

Nu växer oron för att läget snart ska förvärras ytterligare när skola och universitet drar igång i höst.
Min egna kommentar: Men MEWAS och Peter Baldwin anser istället att man säger till unga personer att gå ut och smitta varann med covid-19 i Sverige, vilket ni (bland annat) kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1040#p53209 .

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2670#p54890 och här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1030#p53199 .

X-member

Post by X-member » Sat 14 Aug 2021 14:03

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2670#p54892 dvs, dom lättnader som man vill införa i Norge.

Här kommer några fler reaktioner på detta hittade under denna norska presskonferens (som sändes igår, 13 augusti 2021) på facebook:
Bent Høie er den dårligste helseministeren vi noen gang har hatt. Min mening i ett land med ytringsfrihet
I løpet av pandemien har Bent Høye blitt kald og ufølsom. Han er blitt GLATT
Som att regeringen helt plötsligt skulle prioritera människoliv och hälsa
Ekonomin råder. Demokratien har blivit demokratur. Skrämt livskiten ur en hel generation. Skam dere!

X-member

Post by X-member » Sat 14 Aug 2021 14:09

Man har rapporterat 1 död pga covid-19 och 917 nya smittade idag (14 augusti 2021) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 2 559.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

X-member

Post by X-member » Sat 14 Aug 2021 14:19

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2690#p54906 och i svaret efter detta dvs, att den svenska polisen säger till jubelidioterna i facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort att anmäla läkarna till IVO istället.

Här kommer en liten diskussion hittad under detta inlägg:

En svensk man skrev följande igår:
Men hänvisar vi till ett brott, vållande till annans död, måste dom väl utreda?
Den utländska kvinnan som har startat inlägget svarar:
de [polisen] utreder inte...
Den svenske mannen svarar:
då borde dom JO anmälas för brister i sitt arbete
Min egna (väldigt roade) kommentar: Skall jubelidioterna JO-anmäla svensk polis för att dom har fått ett fullständigt korrekt svar? :lol:

X-member

Post by X-member » Sat 14 Aug 2021 14:36

I morgen er det slut med mundbind i den kollektive trafik (Danmark)

Publicerad 13 augusti 2021.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/i-mor ... ive-trafik

Citat:
Fra i morgen er der ikke længere krav om at bære mundbind, når du står oprejst i busser, tog, metro og på færger.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Transportministeriet.

Kravet gælder i dag for stående passagerer og ind og ud af busser, tog, metro og færger og skulle første være ophævet 1. september.

Men som en naturlig følge af ophævelsen af afstandskravet er der bred enighed om at afskaffe kravet om mundbind, lyder det i pressemeddelelsen.

Der vil dog fortsat være krav om mundbind i fly.

X-member

Post by X-member » Sat 14 Aug 2021 14:40

Selvom afstandskravet er ophævet, bibeholder flere supermarkeder afstandsstriberne (Danmark)

Publicerad 14 augusti 2021.

https://www.dr.dk/nyheder

Citat:
Selvom afstandskravet i det offentlige rum i dag ophæves, så vil du stadig se afstandsstriber på gulvene i flere supermarkedskæder.

- Vi har indtil videre besluttet at beholde vores røde mærker på gulvene, fordi det betyder rigtig meget for vores kunder at vise hensyn, fortæller administrerende direktør i Salling Group Per Bank.

Salling Group omfatter flere kæder herunder Netto, Føtex og Bilka.

- Vi beholder også plexiskærmene foran kasserne. Jeg har talt med et par kunder i dag, som siger, at det giver rigtig god mening, oplyser Per Bank.

Coop beholder ligeledes afstandsstriberne på gulvene i Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Fakta, oplyser Lars Aarup, der er kommunikations- og analysechef.

- Det virker som om, at kunderne er godt tilfredse med, der er streger på gulvene, så vi går og tygger lidt på, om vi skal beholde dem permanent.

Post Reply