Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 19:17

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3190#p55428 där vi kan se att en grupp med läkare och forskare och där Anders Vahlne är ordförande tycks försvara landsförrädargruppen: MEWAS.

Här kommer vad Keith Begg (ledare för MEWAS) skrev för ca 5 timmar sedan idag, 5 september på twitter:
I don't know how @lenahallengren, Minister of Education @Anna_Ekstrom and the #Swedish Health Authority @Folkhalsomynd can sleep at night.

First they threw the elderly, disabled and vulnerable under a bus now the kids. 🇸🇪 is morally & ethically bankrupt & corrupt. Elitism reigns.
Min egna kommentar: Så han ljuger alltså fortfarande...för det var inte Socialdepartementet och FoHM som gjorde fel vilket IVO redan har kommit fram till (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3200#p55443 ). Och när det gäller skolgång och vaccin till barn så gör man som WHO och Unicef säger i Sverige (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3070#p55302 )!

X-member

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 19:28

Tillägg till svaret ovan.

Och irländaren Keith Begg menar också i ett annat inlägg på twitter att man sprider propaganda i Sverige om folk tex på Nya Zeeland skulle "tillåtas" klaga på Nya Zeelands stränga åtgärder i svensk media...

...vad fan sysslar Keith Begg med egentligen?

Det är i vilket fall som helst inget försvar av den svenska demokratin och den svenska yttrandefriheten!

X-member

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 19:44

Polisen avvecklar dyr pandemiorganisation

Publicerad 4 september 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lV ... ganisation

Citat:
Sedan den 13 mars 2020 har polismyndigheten organiserat sig i en så kallad särskild händelse på grund av pandemin. Det har kostat mycket pengar men nu ska organisationen avvecklas.

– Den totala kostnaden uppgår till ungefär 90 miljoner kronor, säger kommenderingschefen Per Engström till SR Ekot.

Pengarna har främst gått till utökad gränskontroll och skyddsutrustning för att till exempel kontrollera eventuellt smittade personer.

Trots att pandemin inte är över bedömer man nu att den särskilda organisationen inte behövs utan att allt kan lösas i den ordinarie verksamheten.

– Vi har gjort en konsekvensanalys där indikatorerna pekar på grönt, säger Per Engström.

X-member

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 19:49

Her er sju gode koronanyheter
Smitten øker i Norge, men høsten ser likevel lys ut. Her er sju gode koronanyheter fra denne uken.

Publicerad 5 september 2021.

https://www.nrk.no/norge/her-er-de-gode ... 1.15632282

Ett klipp:
– Nå vil veldig mange bli fullvaksinert i løpet av få uker. Det vil sette oss i bedre stand til å håndtere dette viruset i Norge enn de aller fleste andre steder i verden.

Per fredag 3. september hadde 89,3 prosent av befolkningen over 17 år fått første vaksinedose, mens 73,7 prosent var fullvaksinerte. Det viser tall fra Nasjonalt vaksinasjonsregister SYSVAK.

– Samtidig ser vi at vi har mange færre innleggelser nå i forhold til smittenivået sammenlignet med i fjor. Det er også positivt, sier Nakstad.
Min egna kommentar: Och det ser precis lika ljust ut i Sverige gällande detta...

X-member

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 19:51

Här kommer två klipp till från den norska artikeln i föregående svar:
Venter ingen ny nedstenging

Oslos byrådsleder Raymond Johansen avviser at en ny nedstenging av Oslo kan bli aktuelt med det første.

Det samme gjør byrådsleder i Bergen, Roger Valhammer.

– Tiden for nedstenginger er over, sier han.

Heller ikke Espen Nakstad i Helsedirektoratet tror det blir aktuelt med noen ny nedstenging nå.

– Nedstengningstiltak nå som rammer fullvaksinerte voksne vil ikke gi veldig stor effekt. Det som gir effekt nå, er å stanse smitten der den spres, i ungdomsmiljøene i de kommunene som har mye smitte.
– Vi tror vi fortsatt kan gjennomføre gjenåpningen i slutten av september, når vi har 90 prosent fullvaksinerte i befolkningen. Da vil vi være i en situasjon hvor vi har høy beskyttelse og kan håndtere det, sier Solberg.

X-member

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 20:02

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3210#p55444 .

Italienskan Elisa Bastiani (som vad jag förstår är medlem i MEWAS) och hennes förening planerar ju att "stämma staten" (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3090#p55322 ) och hur fan (ursäkta) skall hon/dom kunna göra det om dom inte ens vet vad IVO har kommit fram till?

Att bara komma med en "gissning" om att äldre blev avlivade med morfin i Sverige på regeringens order funkar fan i mig inte i någon rättegång!

Tillägg:

Och det funkar inte att "stämma staten" genom att fortsätta ljuga och påstå att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige heller!

X-member

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 20:50

Vad är det som jag försöker säga i föregående svar egentligen?

Jo, detta är personer som har skitit fullständigt i alla tillsägelser (och dom är rätt så många vid det här laget) från FoHM, den svenska regeringen, Socialdepartementet, MSB, svensk media och från en sjuhimla massa svenskar och ändå fortsätter dom.

Jag drar därmed slutsatsen att dom definitivt vet att dom ljuger och har nog ingen avsikt alls att "stämma staten" utan är enbart är ute efter att skada Sveriges och den nuvarande regeringens goda namn och rykte!

Detta är alltså helt sonika politisk propaganda!

(Och jag gissar att det var sverigedumokrater som började med dumheterna.)

X-member

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 21:38

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag gjorde nu en google-sökning på mitt namn och (facebookgruppen) MEWAS 2.0 (som har blockat mig) och hittade följande (jag har dock tagit bort mitt namn):
Vi har en [mitt egna borttagna namn] i gruppen som skriver inlägg och trollar. När hon blir motbevisad tar hon bort inlägg och startar nya där hon återigen hänvisar
Min egna kommentar: Jag tror att det är dags för en polisanmälan av den gruppen (eller rättare sagt den medlem som skrivit detta) för detta är ett brott mot svensk förtalslag!

Fan vad jag är förbannad! :evil: Jag sade att jag kunde ta bort ett inlägg då dom själva påstod att det som några svenska personer skrivit var felaktigt. (Det gällde svensk grundlag.)

Medlemmarna i MEWAS 2.0 är följaktligen svin!

Jag vill även tacka vääääldigt mycket för att det är tillåtet att posta artiklar här i detta forum utan att bli utsatt för offentligt lögnaktigt förtal av några av dom allra värsta lögnhalsarna i hela den svenska corona-debatten, vilka nog hittas just i MEWAS 2.0!

Här i detta forum råder nämligen yttrandefrihet!

Ps! Jag tog bort två lite röriga svar och postade detta igen i ett och samma svar. Ds.

X-member

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 21:42

Med anledning av det jag postat i dom båda föregående svaren så skall jag, så snart jag hinner eller orkar, starta ett separat inlägg som enbart handlar om lögnspridar- och landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 och dom som försvarar denna grupp, vilket (bland annat) är lögnspridaren Jon Tallinger...vilket ni kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2690#p54908 .

X-member

Post by X-member » Sun 5 Sep 2021 22:15

Hyrläkare arbetade – trots sjuk i corona

Publicerad 5 september 2021.

https://www.expressen.se/gt/hyrlakare-a ... -i-corona/

Ett klipp:
I fjol insjuknade en hyrläkare i covid-19.

Enligt ett tips till Ivo ska läkaren ha arbetat på sjukhuset i Trollhällan – trots att han uppvisade sjukdomssymptom.

”Han har trotsat smittskyddsreglerna, spridit smitta och utan reprimand. Medarbetaren har enligt oss brustit på flera punkter”, står det i tipset som skickats till Ivo.

Post Reply