Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 12:15

Tegnells svar på WHO:s larm: ”Har inte öppnat”

Publicerad 4 november 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/tegnel ... te-oppnat/

Ett klipp:
– WHO-chefen pratar om många olika länder, och vi har inte öppnat nu. Vi har försiktigt sänkt våra rekommendationer Vi har inte tagit bort alla åtgärder, säger han och fortsätter:

– Vi har kvar tunga rekommendationer för vaccinerade, vi har rekommendationer för ovaccinerade. Vi testar fortsatt väldigt mycket och smittspårar mycket. Det är inte så att vi lagt oss i något normalläge.
Min egna kommentar: Men jag kan se på twitter att irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg verkar tycka att det är helt ok att WHO påstår att man låter viruset "härja fritt" (dvs, att vi inte har några restriktioner/rekommendationer alls) i Sverige sedan den 29 september 2021. :evil:

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=70#p55930 där ni kan se ett exempel på att MEWAS faktiskt försöker lura folk att tro att man har tagit bort alla restriktioner/rekommendationer i Sverige!

X-member

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 12:30

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4160#p56613 men detta hör även ihop med föregående svar, dvs MEWAS försök att lura hela världen...

Om man har sagt till hela den ännu ovaccinerade svenska befolkningen att dom skall hålla avstånd, så är detta bevis för att man inte har använt flockimmunitets-strategin i Sverige!

Och nu är det alltså upp till alla lögnaktiga sverigedumokrater och MEWAS att bevisa att man har lagt till att detta inte gäller vissa personer...

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55458 .

Jag summerar: Den svenska statsministern Stefan Löfven har alltså talat sanning!

X-member

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 12:47

Här kommer två klipp från ett inlägg postat av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 2 timmar sedan idag, 6 november 2021 (och så länkar han till en artikel och en tabell):
Tyskland just nu i fritt fall
...med nästan EXAKT samma vaccinationsgrad som Sverige:
Min egna kommentar: Tror "ärlige Jan" verkligen på fullaste allvar att folk tror (efter att dom har läst detta "vargen kommer-inlägg") att Sverige nu är i (citat): "fritt fall"?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4160#p56608 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 12:55

Tillägg till svaret ovan.

Jag kom på en sak i efterhand.

Vad tycker egentligen den tyska befolkningen om att det finns en svensk grupp (dvs, MEWAS) som har medlemmar som nu alltså har förutspått Tysklands undergång?

X-member

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 13:04

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4160#p56613 .

Karin Tegmark Wisell om kritiken: Fanns inget val

Publicerad 6 november 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4 ... -inget-val

Några klipp:
Coronakommissionen riktade stark kritik mot Sveriges hantering av coronaviruset.

Nu bemöter den nytillträdde generaldirektören Karin Tegmark Wisell för första gången kritiken.

– Hade man testat alla med symtom hade det inte funnits testkapacitet kvar till hälso- och sjukvården och äldreomsorgen, säger Folkhälsomyndighetens nya generaldirektör Karin Tegmark Wisell i Ekots Lördagsintervju.
Tegmark Wisell håller med om att Sverige valde en delvis annan strategi än många andra länder. Orsaken är att myndigheten ska ta hänsyn till hela folkhälsan, menar hon.

– Man har tittat på vad blir konsekvenserna av en nedstängning när man tittar på aspekter så som minskad rörlighet, ökad psykisk ohälsa, påverkan på frihet och rörlighet och hur det kan påverka hälsan hos människor. Vår ingång har hela tiden varit att få en förståelse för de totala konsekvenserna, säger Karin Tegmark Wisell till Sveriges Radio.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4120#p56566 .

X-member

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 13:11

Jag återvänder nu lite till MEWAS-medlemmen "ärlige Jans" skrämselpropaganda som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=56618#p56616 och detta med anledning av det som jag postade i föregående svar.

Det skulle faktiskt vara djävligt kul om "ärlige Jan" fick lite "undervisning" av Karin Tegmark Wisell när det gäller flockimmunitet/flockskydd, dvs att detta inte enbart räknas på antal vaccinerade, utan att man faktiskt även måste lägga till alla dom som har haft smittan...

...och i Sverige är det faktiskt djävligt många som har haft smittan...

X-member

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 13:25

Och hur många svenskar är det då som har haft smittan hittills?

Låt oss därför göra en liten uträkning...

Här kommer gårdagens siffror för Sverige:
Totalt uppgår antalet bekräftat smittade med covid-19 till 1 177 094.
Och enligt vad jag har räknat ut (utifrån Nederländska siffror) så "missas" ca 50% av fallen, dvs dom testas/hittas aldrig.

Detta innebär att det är runt 2 350 000 svenskar som har blivit "vaccinerade" genom att ha blivit smittade!

X-member

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 19:06

Jag har tidigare, upprepade ggr faktiskt, undrat om MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" möjligen är onykter ibland när han skriver inlägg.

Här kommer ett inlägg skrivet av "ärlige Jan" och postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 5 timmar sedan idag, 6 november 2021 (och han länkar till en artikel som handlar om "något annat"):
"Det största massmordet i svensk modern historia"?

Jag lever just nu under ett större...

Men det kommer vi väl skriva vitbok om runt år 2121. Så att alla ansvariga hinner dö, och inte behöver känna sig kränkta.
Min egna kommentar: Det har dött tillräckligt många av covid-19 i dom allra flesta länder för att det skall kunna kallas för massmord, men det innebär för helvete (ursäkta) inte att man (med berått mod) har tagit livet av dom! :evil:

Tillägg:

Och om nu "ärlige Jan" har sett någon som medvetet har smittat en massa människor med covid-19 så att många har dött, dvs om det är nu vad han menar med "massmord" så får han göra precis som alla andra svenskar, dvs vända sig till polisen och anmäla det. Massmord är nämligen ett brott, även i Sverige!

X-member

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 19:23

Jag skrev följande i ett tidigare svar idag i detta ämne (och detta har även en koppling till föregående svar):
Jag själv har förutspått att vi i Sverige nu i höst kommer att få en liten ökning (denna lilla ökning pågår just nu), men att det senare kommer att minska igen.

MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" skriker dock istället ut budskapet: "4:e vågen är här" och "katastrofen är nära"...
Här kommer vad MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" har skrivit och postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 30 minuter sedan, idag 6 november 2021:
Men VISST "kliar det" för vissa av er att vi "foliehattar, orosspridare, köpta av ryssarna och katastrofsexuella" får rätt ÄNNU EN FJÄRDE GÅNG 😉?

Det beror faktiskt INTE på att vi de facto ÄR ovanstående. Vi bara "connected the dots". Ingen raketforskning. Alls.

*Nu kör vi på ett tag till*
Min egna kommentar: Jag tror att han är onykter, för inte sjutton finns det några bevis för att det kommer att bli lika illa i Sverige även denna gång, i synnerhet då ju så himla många svenskar nu är vaccinerade samt då väldigt många svenskar har haft smittan ...

...och fler vaccinerade och smittade svenskar blir det dessutom för varje dag som går...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=56622#p56619 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Sat 6 Nov 2021 19:40

Som ni förstår utifrån det som MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" skriver så får både han (och MEWAS?) kritik för att sprida skrämselpropaganda.

Så jag flyttar nu fram detta, tidigare postat här ämnet, vilket var postat i ett inlägg i samma grupp (dvs, Coronaviruset i Sverige) i september 2021:
Vi lever i den perfekta tiden då de allra flesta ser fram emot de nära förestående näst intill borttagna restriktionerna samtidigt som den lilla skaran högljudda katastrofsexuella troligtvis ännu en liten tid kan gotta sig i stigande dödstal.
Min egna (mycket roade) kommentar: En bättre beskrivning på MEWAS-medlemmen "ärlige Jans" inlägg kan nog inte hittas... :lol:

Post Reply