MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Fri 3 Dec 2021 12:38

Jag återgår nu till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=280#p57170 där MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" för "femtielfte" gången försöker lura i folk att WHO har sagt att det är omöjligt att uppnå flockimmunitet.

Coronavirus disease (COVID-19): Herd immunity, lockdowns and COVID-19 (WHO)

https://www.who.int/news-room/questions ... d-covid-19

Ett klipp:
To safely achieve herd immunity against COVID-19, a substantial proportion of a population would need to be vaccinated, lowering the overall amount of virus able to spread in the whole population. One of the aims with working towards herd immunity is to keep vulnerable groups who cannot get vaccinated (e.g. due to health conditions like allergic reactions to the vaccine) safe and protected from the disease.

X-member

Post by X-member » Fri 3 Dec 2021 12:47

Tillägg till svaret ovan.

Jag tror faktiskt att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" inte ens har förstått vad flockimmunitet innebär, dvs han tror nog att smittan måste "utplånas helt" innan man kan återgå till ett normalt liv.

Men det är alltså fel!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4570#p57145 .

X-member

Post by X-member » Fri 3 Dec 2021 17:10

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat för ca 1 timma sedan idag, 3 december 2021 i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige
BRA att de kan skylla på Omikron. Sen lite mer svammel om "immuniteten i befolkningen"

John Cleese, varför gick du i pensio 😢 ?
Och så länkar "ärlige Jan" till artikeln nedan:

R-talet ökar – omikron kan hindra bromsning

Publicerad 2 december 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/r-tale ... bromsning/

Ett klipp:
Matematikprofessorn har även gjort beräkningar om immuniteten i samhället just nu. Han landar på en siffra mellan 60 och 70 procent.

– Det är ganska stor osäkerhet och en del approximationer, så det är inte exakt. Men någonstans mellan 60 och 70 procent ligger nog befolkningsimmuniteten.
Min egna kommentar: Jag själv ser inget "svammel" för det är nämligen inte så himla lätt att räkna ut hur många immuna svenskar vi har just nu i Sverige, för immuniteten efter både vaccin och genomgången smitta minskar ju med tiden...

...men om "ärlige Jan" nu tror att detta är något att skämta om, så kan han ju alltid tipsa Galenskaparna... ;)

X-member

Post by X-member » Fri 3 Dec 2021 17:18

Jag har ju tidigare (upprepade ggr) tagit upp att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" enbart räknar antal vaccinerade när han försöker räkna ut immuniteten i befolkningen, dvs han "glömmer" alltså att många svenskar även har haft smittan...

Och han "glömmer" även att det faktiskt för varje dag som går, så vaccineras fler personer och många blir även smittade, så immuniteten lär nog i alla fall inte minska med tiden i Sverige...

X-member

Post by X-member » Fri 3 Dec 2021 17:29

Jag återvänder nu till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=280#p57170 där MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" alltså försöker lura i folk att WHO har sagt att det är omöjligt att uppnå flockimmunitet och att man därmed aldrig någonsin kan återgå till ett normalt liv.

Här kommer ett inlägg postat av "ärlige Jan" i den offentliga facbookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 11 timmar sedan och så länkar han till en artikel som handlar om barn som smittas (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Få av dem kommer ju dö, förstås. Däremot kommer ungdomsträningarna inom idrotten bli på en annan nivå i framtiden.
Min egna kommentar: "Ärlige Jan" tror följaktligen själv på sina egna "påhitt"...

...men jag tror inte att ett enda barn (i hela världen!) kommer att bli så värst glada för sådan här skrämselpropaganda! :cry:

Ps! "Ärlige Jan" har förövrigt egna, minderåriga barn... Ds.

X-member

Post by X-member » Fri 3 Dec 2021 18:08

Här kommer ett klipp från ett inlägg postat av MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige för ca 1 timma sedan idag, 3 december 2021 (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Faktum är att det inte är pandemin i sig som jag personligen har mest problem med - det är den vansinniga hanteringen av den, och sedan i förlängningen folks oförmåga att kunna ta in att både regering och folkhälsomyndigheten konsekvent mörkat och fumlat med bollen.
De ville, utan tvivel, att smittan skulle sprida sig i lagom takt i samhället - utan att ha den blekaste aning om vad de satte i rullning. De VILLE tro att det var en 'vanlig' influensa. Nå.
Det går raskt utför.
Min egna kommentar: Jag tycker nog istället att det är MEWAS oförmåga att förstå svenska som gör att dom tror att alla svenskar inte förstår svenska! :evil:

Ett exempel på detta kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 . Läs gärna även svaret efter detta.

Och ett riktigt skräckexempel kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=280#p57103 .

X-member

Post by X-member » Fri 3 Dec 2021 18:25

Man har för helvete (ursäkta) inte "mörkat" något i Sverige, utan man har hela tiden, under (så gott som) varenda förbannade (ursäkta) presskonferens med FoHM klargjort att den svenska corona-strategin är att minska smittan/plana ut kurvan.

Och man har även (bland annat) sagt till hela den svenska befolkningen att dom skall hålla avstånd!

Om det sedan har varit folk som har skitit i att hålla avstånd (eller skitit i andra råd), är då fan i mig (ursäkta igen) inget som dom har blivit tillsagda av FoHM eller regeringen! :evil:

Fan vad jag hatar MEWAS!

X-member

Post by X-member » Sat 4 Dec 2021 19:48

Här kommer ett inlägg hämtat från den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" och postat för mindre än en timma sedan, idag 4 december 2021 (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Var i Lycksele i veckan. Det enda som påminde om att en pandemi pågår, var mitt eget munskydd och spritflaskor i entréerna.

Annars såg det ut som i december 2019. 2018. Eller 2012. Omikron får nog lägga på ett kol om det ska börja "röra om i julgrytan".
Min egna (rätt spydiga) kommentar: Och resten av Sveriges befolkning hoppas istället på att omikron inte ställer till med någon "svensk katastrof" före jul...

X-member

Post by X-member » Sun 5 Dec 2021 12:48

Som jag har skrivit tidigare (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=260#p57051 ) så har FB begränsat hur många inlägg MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" får lov att posta och nu har FB även krävt en säkerhetskontroll på "ärlige Jan" vilket "ärlige Jan" gnäller om idag i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige.

X-member

Post by X-member » Sun 5 Dec 2021 16:53

Här kommer ett klipp från inlägg hämtat från den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" och postat för ca 1 timma sedan idag, 5 december 2021:
Pandemins hjältar

Några fick offra mer för att de sa som det var. Nån fick fly landet, som Jon Tallinger.
Min egna (rätt tykna) kommentar: Att det finns gissningsvis miljontals svenskar som inte alls har uppskattat att Jon Tallinger har spritt lögnen (även i utländsk media om jag nu minns rätt) att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige, nämner "ärlige Jan" dock inte med ett ord. :evil:

Dvs, man kallar ta mig fan (ursäkta) inte lögnhalsar för hjältar i Sverige...

Tillägg:

Och "ärlige Jan" sprider även skitsnack om den offentliga facebookgruppen: Vi stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM) i ett annat inlägg postat för ca 3 timmar sedan i samma grupp. "Ärlige Jan" är tydligen totalt ovetande om att man i "Tegnell-gruppen", definitivt vet att "ärlige Jan" och många andra flockidioter (varav rätt så många dessutom är sverigedumokrater) sprider lögner om den svenska corona-hanteringen!

Post Reply