MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Wed 8 Dec 2021 15:40

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4650#p57253 .

Här kommer ett klipp från ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat för ca 45 minuter sedan idag, 8 december 2021 i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige:
Vacciner är mammutbra, MEN...

Så länge man inte vill haja att vacciner enskilt inte funkar för att lösa pandemin, går det här o-bra för att uttrycka det norrländskt.

Missförstå mig rätt: Det är mammutbra att vi har vacciner! Mirakulöst bra! Om vi använder en sportfiskeliknelse: Ungefär som att det är jättebra att vi har själva rödingblänket som är oemotståndligt och lockar in fisken. Men utan isborr, lina, krok och maggot, blir det inge napp ändå...

Samma funkar pandemier. Vi behöver ALLT. En KOMBO. Munskydd, ventilation, distansering, handtvätt, testning, smittspårning, karantänsättning av smittade etcetera.
Min egna kommentar: Vad fan är det han gnäller om nu? "Glömde" man möjligen utegångsförbud och en massa andra tvångsåtgärder? Eller försöker han lura folk att tro att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige, dvs låter viruset "härja fritt" (WHO:s ord)?

X-member

Post by X-member » Wed 8 Dec 2021 15:48

Detta hör ihop med föregående svar.

Infektionsprofessorn: Utvidga munskyddskravet

Publicerad 7 december 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oW ... yddskravet

Några klipp:
Infektionsprofessorn Björn Olsen tycker att regeringen gör rätt i att vidta nya försiktighetsåtgärder när smittan nu ökar.
– Utvidga munskyddskravet till alla offentliga inomhusmiljöer. Svenskarna har inga problem att sätta på ett om man måste. Det ser vi både utomlands där det är krav och ingen bråkar om det på flygplan heller.
Min egna kommentar: Professor Björn Olsen tycks dock (till skillnad från "ärlige Jan" alltså) ha förstått saken helt rätt. Men något munskyddskrav lär professorn sannolikt inte få något gehör för i Sverige, för det ingår ju inte i den svenska kulturen (Lena Hallengrens ord) att tvinga folk mot deras vilja i Sverige...

X-member

Post by X-member » Thu 9 Dec 2021 15:25

Som ni ser i ovanstående svar så har alltså tom professor Björn Olsen fattat att man (återigen) har infört en munskyddsrekommendation i Sverige igår, 8 december 2021.

Här kommer vad irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg postade på twitter för ca 1 timma sedan idag, 9 december 2021:
In #Absurdistan #Sweden the state epidemiologist Anders Tegnell @Folkhalsomynd demonizes masks, deems them useless, and how they increase the risks of getting infected. He poses the biggest threat to health in #Sweden in living memory and continues with impunity.
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Dom kallar sig alltså för: MEWAS = Media Watchdogs of Sweden men har tydligen inte tillgång till svensk media överhuvudtaget! :evil:

X-member

Post by X-member » Thu 9 Dec 2021 18:16

Den svenska corona-strategin är ju (som jag redan har påpekat gud vet hur många ggr nu) att minska smittan/plana ut kurvan.

Här kommer ett klipp från ett inlägg skrivet av flockidioten "tecknade Bengt" och postat i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige för 2 timmar sedan idag, 9 december 2021:
I stora delar av världen använder man munskydd/mask för att minska smittspridningen och vaccin för att minska risken för svår sjukdom.
Min egna kommentar: Han påstår alltså att stora delar av världen anser att vaccin inte minskar smittspridningen alls...

...är detta verkligen sant?

X-member

Post by X-member » Thu 9 Dec 2021 18:21

Tillägg till svaret ovan.

Jag rekommenderar faktiskt flockidioten "tecknade Bengt" att sluta tro på jiddergubben "ärlige Jan" och istället ta reda på hur många vaccinerade det är som faktiskt inte ens blir sjuka när dom utsätts för smittan...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4680#p57288 .

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

Tillägg:

Hur visste jag då att han hade blivit lurad av "ärlige Jan". Det var mycket enkelt, han hänvisade till WHO på sin teckning. ;)
Last edited by X-member on Thu 9 Dec 2021 22:39, edited 2 times in total.

X-member

Post by X-member » Thu 9 Dec 2021 18:37

Jag återgår nu till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=310#p57290 men detta hör givetvis även ihop med det som jag postade i föregående svar.

Vaccination mot covid-19 (FoHM)

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi ... -covid-19/

Ett klipp (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Vaccination skyddar effektivt mot att bli svårt sjuk eller dö i covid-19. Det skyddar även mot att bli smittad och att smitta andra.
Och nu summerar jag detta lite.

Vacciner minskar alltså smittspridningen!

X-member

Post by X-member » Thu 9 Dec 2021 22:58

Jag återgår nu lite till MEWAS-ledaren och irländaren Keith Beggs "gnäll" vilket jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=310#p57285 .

Och jag utgår då givetvis ifrån att man rekommenderar/kräver munskydd "överallt" på Irland...

...och nu skall vi se hur bra detta funkar...

Sverige: 23 döda den senaste veckan.
Irland (som har ungefär hälften så stor befolkning som Sverige): 81 döda den senaste veckan.

Källa: kartan på den danska länken nedan:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Dvs, man har alltså (räknat på antal döda) just nu 3-4 ggr så stor smittspridning på Irland jämfört med Sverige...

...så var i helvete (ursäkta) hittar vi beviset för att munskydd (och att inte hålla avstånd) funkar bättre än att hålla avstånd?

X-member

Post by X-member » Fri 10 Dec 2021 13:23

Tillägg till svaret ovan.

Det är säkert någon som har noterat att jag har skrivit fel i föregående svar, och naturligtvis har ni rätt. Situationen på Irland är faktiskt ännu värre (än det jag skrev alltså) jämfört med Sverige...

X-member

Post by X-member » Fri 10 Dec 2021 13:40

Aha! Nu är MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" definitivt avslöjad! ;)

Här kommer ett klipp från ett inlägg som han postade idag 10 december 2021 i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Varför våra myndigheter INTE vill prova en "ZeroCovid"-strategi

Låt oss säga att man plötsligt bestämmer sig för att stoppa smittan ala NZ:s, Sydkoreas, Australiens eller Taiwans ZeroCovid-modell. Kör stenhårt alltså.

Två saker kommer hända:

1) "The lot of us" kommer gnälla över restriktioner som verkligen BLIR restriktioner. KÄNNBARA begränsningar i ALLAS LIV.

2) Det kommer faktiskt FUNKA. Smitta, sjukvårdstal, dödstal kommer falla som gråstenar efter någon eller några månader. Till nivåer vi därefter kan kontrollera, vi kommer kunna agera proaktivt, och kväva de utbrott som ändå kommer. I sin linda.
Min egna kommentar: Vad bra att han vet att det är möjligt att utrota smittan (zero = noll), då kan han väl (ihop med sina vänner) försöka övertyga resten av världen (tex Irland, se föregående svar) om detta också! :lol:

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4600#p57195 och här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4680#p57300 .
Last edited by X-member on Fri 10 Dec 2021 14:12, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Fri 10 Dec 2021 13:52

Detta hör ihop med föregående svar.

Nya rekommendationer kring munskydd från fredag (Och detta gäller Åland, som ju är en ö!)

Publicerad 7 december 2021.

https://www.alandstidningen.ax/nyheter/ ... ran-fredag

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
– Vi har ännu inte fastslagit exakt hur länge den rekommendationen kommer vara i kraft, men troligtvis till fram till jul, säger lantrådet Veronica Thörnroos (C).
Min egna (lite skämtsamma) undran: Menar man möjligen på Åland att man har utrotat smittan före jul? ;)

Post Reply