MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Mon 23 May 2022 11:55

Jag återgår nu till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1050#p60119 .

Här kommer nu även information (från Bokus) om vem det är som har skrivit denna bok (jag har blåmarkerat detta):
Folksagomyndigheten : vi gör det här mer eller mindre vetenskapligt
av Valter Vego
KARTONNAGE Svenska, 2022-04-01
406 kr
https://www.bokus.com/bok/9789152728628 ... nskapligt/

Min egna kommentar: Så det tycks alltså vara så att MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastinani tom ljuger för sina kvinnliga, italienska släktingar om den svenska corona-hanteringen...

Tillägg senare:

Jag har nu kollat upp lite mer vad som skrivs i den boken, och det är inte bara kritik mot FoHM utan det är även politisk propaganda...

...så nu är alltså frågan vilket politiskt parti det är som står bakom, eller är det möjligen istället någon "främmande makt"?
Last edited by X-member on Mon 23 May 2022 12:47, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Mon 23 May 2022 12:02

Nu har MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg (som ju är homosexuell) inte skrivit eller postat någonting varken på twitter eller på sin vägg på facebook på en hel vecka.

Kan han möjligen ha drabbats av luftburna apkoppor? :D :D Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1050#p60135 och i svaret efter detta.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1760#p60149 .

X-member

Post by X-member » Mon 23 May 2022 13:09

Jag återgår nu till det jag skrev i mitt tillägg här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1060#p60147 .

MEWAS har drygt 700 medlemmar och Folksagomyndigheten har ca 1 400 medlemmar, så det finns alltså över 2 000 personer som "låtsas" att dom inte har en aning om vilken corona-strategi som man har använt i Sverige och som med div lögner alltså försöker införa diktatur i Sverige...

...och nu tycker jag att det är hög tid att dessa lögnspridande skitstövlar även talar om vilket politiskt parti det är som dom menar skall leda denna framtida svenska diktatur...

X-member

Post by X-member » Mon 23 May 2022 15:30

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1060#p60147 men även med föregående svar i detta ämne.

Nu har jag kollat upp Valter Vego på nätet och någon sådan person tycks inte existera i Sverige.

Och på facebook så tycks ca hälften av Valter Vegos vänner vara MEWAS-medlemmar.

Hur skall man tolka detta? Är det även MEWAS som ligger bakom lögnspridningsgruppen: Folksagomyndigheten tro?

X-member

Post by X-member » Mon 23 May 2022 15:59

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer en artikel som handlar om en av dom båda manliga admins i lögnspridningsgruppen: Folksagomyndigheten:

Hans katter får inte vara veganer

Publicerad 3 september 2011.

https://www.expressen.se/nyheter/hans-k ... a-veganer/

Ett klipp:
Länsstyrelsen i Värmland har förbjudit Jonas Hellö, 35, att mata sin katt med vegankost.

Nu lovar han att ge sina katter varierad kost - men protesterar samtidigt mot "överförmynderi".

- Fördomarna lever kvar, det är inte så att jag matar mina katter med gurkor, säger Jonas Hellö, 35.
Min egna kommentar: Kanske detta är förklaringen till efternamnet "Vego"?

Tillägg:

Då kan man nog i alla fall anta att dessa personer tillhör extremvänstern...

...läs därför gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1760#p60150 .

X-member

Post by X-member » Mon 23 May 2022 16:19

Jag kan inte hitta inlägget nu, men jag minns att MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg var upprörd över att Agnes Wold hade kallat personer som sprider lögner om den svenska corona-hanteringen för ryska troll.

Det är tom möjligt att hon har rätt...dvs att det faktiskt är ryska troll som har hjärntvättat en massa MEWAS-idioter...

X-member

Post by X-member » Mon 23 May 2022 16:35

MEWAS-medlemmen och tyskan Jennifer Luetz har lagt ut en bild på sin vägg på facebook som visar vilka länder i Europa som klarade saken sämst 2020 där man (bland annat) kan se följande:

Italien toppar listan

Sverige ligger på tredje plats

och Irland ligger på 5:e plats.

Min egna (mycket spydiga) kommentar: Det blir nog italienskan Elisa Bastiani och irländaren Keith Begg mycket glada för...

X-member

Post by X-member » Mon 23 May 2022 16:43

En person som hade delat detta inlägg har skrivit följande:
Tack Tegnell.

Och alla ni Tegnellister...
Min egna kommentar: Uppenbarligen en person som inte fattar att detta faktiskt bevisar att man inte har använt flockimmunitets-strategin i Sverige och att MEWAS har ljugit hela tiden...

Ännu mer bevis för att MEWAS har ljugit hela tiden kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1670#p60021 .

X-member

Post by X-member » Mon 23 May 2022 21:18

MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg har postat följande på twitter för 6 timmar sedan (jag "skippar" dock länken) och detta har givetvis även en koppling till föregående svar i detta ämne:
My podcast interview with Irish journalist, @philipoconnor regarding the gaslighting and misinformation campaign of the Swedish government and media during the pandemic and the resulting consequences.
Min egna kommentar: Nu börjar detta faktiskt bli riktigt djävla löjligt, för det är ju inte den svenska befolkningen som är felinformerad utan istället MEWAS.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1770#p60165 .

X-member

Post by X-member » Tue 24 May 2022 12:07

Detta hör definitivt ihop med föregående svar.

MEWAS-medlemmen Eric Hammarstrand har postat en bild för 9 timmar sedan på sin vägg på facebook där Myndigheten för psykologiskt försvar skriver följande:
Starka känslor försvagar förnuftet
Och så skriver Eric Hammarstrand följande (det är jag själv som har blåmarkerat):
Låter som något en snubbe med yxa och "alfahane" i twitterbion skriver för att förringa och håna Greta Thunberg.

Men nu är det inte någon incel på nätet utan en svensk myndighet. Tråkigt nog kopierade vi inte bara Trump och Bolsonaros pandemihantering, utan hela fascismen.

Det är så här totalitära stater tystar förtryckta och marginaliserade röster.

Funktionshindrade kommer aldrig kunna tala för sin sak då vi är irrationella, hysteriska, arga, orimligt rädda för eugenik och saknar förnuft.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Han menar alltså att alla länder som inte har klarat av pandemin lika bra som tex Norge och Kina är fascister...

...det blir nog:

irländaren Keith Begg

och italienskan Elisa Bastiani

och portugisiskan Andreia Rodrigues

mycket glada för...

För er som inte riktigt hängde med. Även denna MEWAS-medlem "låtsas" alltså inte ha sett listan som hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1770#p60161 .

Tillägg senare.

Nu upptäckte jag något mycket intressant. Även lögnspridningsgruppen: Folksagomyndigheten har tydligen "retat sig" på vad Myndigheten för psykologiskt försvar skriver.

Då kanske MSB har vidarebefordrat deras lögnspridningsbok (läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1760#p60139 ) till den myndigheten?

Om detta stämmer så kommer jag nog att skratta mig fördärvad. :lol: :lol:

Post Reply