Och orsaken till det är att jag har fått besked om att detta forum skall läggas ner. Men då "forum-nedläggandet" tycks dröja så kanske jag kan posta detta här i ämnet. Och kanske någon hinner läsa det?
Adam Cwejman: I Sverige mobbas oliktänkare
Publicerad 15 januari 2022.
https://www.gp.se/ledare/i-sverige-mobb ... 1.89879331
Ett klipp:
Min egna kommentar: Det var alltså MEWAS som gjorde detta, vilket media inte har glömt!En sjuk människa ansvarig för tusentals människors död. Så beskrivs sällan någon som arbetar inom vården. Men det var precis det som hände Jonas F Ludvigsson, professor, epidemiolog och barnläkare. Detta efter att en studie genomförd av honom hade publicerats i ansedda New England Journal of Medicine.
Slutsatsen han drog i studien var att få barn i Sverige under pandemin hade insjuknat i covid-19, trots att skolorna förblev öppna. Det var, så sent som januari 2021, tydligen en mycket kontroversiell ståndpunkt. Så kontroversiell att det gjorde Ludvigsson till en måltavla för trakasserier och hat under en längre tid.
Här kommer även ett klipp från en svarskommentar postad under artikeln i GP:
Min egna kommentar: Och det hör absolut INTE hemma om man vill ha infört en annan covid-strategi i Sverige (vilket MEWAS alltså är ute efter), utan då vänder man sig ta mig fan istället till regeringen. Och om man inte trivs med den svenska regeringen (varken den förra eller den nuvarande) så får man väl flytta till en land som har en regering som man trivs med, eller hur?Hot hör inte hemma någonstans! Vad gäller Ludvigsson sällar jag mig till kritikerna!