MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Mon 16 Jan 2023 11:46

Som ni kanske redan har noterat så har jag slutat posta saker här i forumet.

Och orsaken till det är att jag har fått besked om att detta forum skall läggas ner. Men då "forum-nedläggandet" tycks dröja så kanske jag kan posta detta här i ämnet. Och kanske någon hinner läsa det?

Adam Cwejman: I Sverige mobbas oliktänkare

Publicerad 15 januari 2022.

https://www.gp.se/ledare/i-sverige-mobb ... 1.89879331

Ett klipp:
En sjuk människa ansvarig för tusentals människors död. Så beskrivs sällan någon som arbetar inom vården. Men det var precis det som hände Jonas F Ludvigsson, professor, epidemiolog och barnläkare. Detta efter att en studie genomförd av honom hade publicerats i ansedda New England Journal of Medicine.

Slutsatsen han drog i studien var att få barn i Sverige under pandemin hade insjuknat i covid-19, trots att skolorna förblev öppna. Det var, så sent som januari 2021, tydligen en mycket kontroversiell ståndpunkt. Så kontroversiell att det gjorde Ludvigsson till en måltavla för trakasserier och hat under en längre tid.
Min egna kommentar: Det var alltså MEWAS som gjorde detta, vilket media inte har glömt!

Här kommer även ett klipp från en svarskommentar postad under artikeln i GP:
Hot hör inte hemma någonstans! Vad gäller Ludvigsson sällar jag mig till kritikerna!
Min egna kommentar: Och det hör absolut INTE hemma om man vill ha infört en annan covid-strategi i Sverige (vilket MEWAS alltså är ute efter), utan då vänder man sig ta mig fan istället till regeringen. Och om man inte trivs med den svenska regeringen (varken den förra eller den nuvarande) så får man väl flytta till en land som har en regering som man trivs med, eller hur?

X-member

Post by X-member » Sat 21 Jan 2023 17:12

Jag valde att ta bort ett svar i detta ämne då jag ta mig fan inte orkade att förtydliga vad jag faktiskt menade.

Postar istället detta:

Inlägg postat av MEWAS-italienskan offentligt på hennes vägg på facebook idag:
Hallå där!

Vem kom på tanken att det var en super-duper-coool idé att låta ett klass tre virus, en stark influensa och en snabb grupp RS-virus sprida sig i en befolkning med nedsatt immunförsvar och personalbrist i vården?

Inget svar? Var det inte bara att köra på och leva som vanligt igen?
Min egna (rätt spydiga) kommentar: Jag hade ingen aning om att hela den svenska befolkningen led av immunbrist...

...men om detta nu stämmer (och även gäller resten av världen) så får man väl stänga ner hela förbannade världen och utrota alla smittor som finns eller hur?

X-member

Post by X-member » Sun 22 Jan 2023 12:13

Mycket intressant.

Efter att jag bytte ut ett svar mot ett annat igår (se föregående svar) så har nästan 100 personer kollat detta ämne.

Kan det vara detta som ni vill läsa?:

Delat av MEWAS-tyskan på facebook idag:
German Health Minister: Anyone who gets infected with corona more often runs the risk of developing an incurable immune deficiency.

X-member

Post by X-member » Sun 22 Jan 2023 12:29

Detta hör ihop med föregående svar.

MEWAS-tyskan skrev även följande om den tyske hälsoministerns uttalande (blåmarkeringen är min):
Det finns politiker som har rätt kompetens och som bryr sig - i andra länder.
Här kommer vad man säger i Sverige:

Börja tidigt med antivirala läkemedel vid svår covid-19

Linköpings Universitet

Publicerad 20 januari 2023.

https://www.forskning.se/2023/01/20/bor ... -covid-19/

Ett klipp (blåmarkeringarna är mina):
– Nivåerna av dendritiska celler var extremt låga i början av infektionen. De återhämtade sig sen, men trots det ser det ut som att deras funktion inte helt är återställd. De dendritiska cellerna är mer aktiverade än de ska vara och vi tror att det påverkar immunförsvaret negativt, säger Marie Larsson.

X-member

Post by X-member » Sun 22 Jan 2023 12:32

Ett klipp till från artikeln i föregående svar (blåmarkeringen är min):
Svår infektion tar lång tid att läka

Forskarna undersökte också en annan viktig celltyp, monocyter, som oftast finns ute i vävnaderna. När de träffar på något främmande som kan vara farligt skickar de ut signaler som drar dit andra immunceller så att en inflammatorisk process startar.

Det visade sig att fördelningen mellan olika typer av monocyter fortfarande är annorlunda hos patienterna jämfört med de friska personerna efter sex månader. Forskarna tror att påverkan på monocyterna speglar att kroppen, och troligtvis framför allt lungorna, fortfarande läker efter den svåra infektionen.

X-member

Post by X-member » Sun 22 Jan 2023 12:40

Och nu summerar jag det jag postade här i ämnet igår och idag (med början här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1700#p65852 ) med följande ord:

Återkom när det är bevisat att covid orsakar permanent immunbrist även i milda fall!

X-member

Post by X-member » Sun 22 Jan 2023 16:20

Jag återgår nu till MEWAS-tyskans uttalande om hur "duktig" hon anser att den tyske hälsoministern är, vilket hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1700#p65854 .

Inlägg postat i den offentliga svenska facebookgruppen: Vi som vill se munskyddskrav i Sverige den 13 januari 2023 (jag "skippar" dock länken):
I Tyskland tar man nu bort kravet på andningsskydd på tåg och bussar:

"BERLIN: Germany will end the requirement to wear face masks on long-distance trains and buses from February 2 as the coronavirus pandemic loosened its grip on the country, authorities announced on Friday (Jan 13)."
Min egna kommentar: Låter faktiskt som att den tyske hälsoministern inte är så himla "duktig" i alla fall...

Här kommer även en svarskommentar postad under detta inlägg av MEWAS-italienskans väninna, som ju också "surar" för att den nya svenska regeringen inte gjorde som dom båda "beordrade" i sitt brev, dvs införde ett mask-tvång i Sverige:
Tyskland är ändå ett bra land där man månar om befolkningen och där ingen behöver känna sig dum eller uttittad om de använder andningsskydd.
Min egna kommentar: Jaha, så det var alltså själva problemet... :lol: :D

Och ifall någon inte riktigt har hängt med i svängarna så hittas förklaringen här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=270#p65849 .

X-member

Post by X-member » Sun 22 Jan 2023 16:44

Jodå, jag vet att detta forum snart skall läggas ner...

Men jag hann ju i alla fall posta lite till... ;)

X-member

Post by X-member » Mon 23 Jan 2023 12:02

Detta klipp från ett inlägg skrivet av MEWAS-italienskan och postat på hennes vägg på facebook för 16 timmar sedan hör givetvis även hemma i detta ämne:
Idag känns lite så, ”hoppas det som går inte att hoppas” (gammalgrekiska).

Jag hoppas att folk inser att covid är farligt och börjar att kräva åtgärder. Alla länder går ihop och så småningom blir covid ett av de virus som man läser om i historieböckerna.
Min egna kommentar (och nu upprepar jag mig säkerligen för femtielfte gången): Man inför ta mig fan INTE Zero Covid-strategin i hela världen genom att LJUGA om vilken strategi som man HAR ANVÄNT i Sverige! :twisted:

X-member

Post by X-member » Sun 5 Mar 2023 11:47

Då fick även Tegnell covid: ”Testat positivt”

Publicerad 4 mars 2023.

https://www.svd.se/a/JQvVnj/anders-tegn ... ela-svaret

Artikeln kräver inloggning, men jag kan i alla fall ge er ett klipp:
Sveriges överdödlighet under pandemin är lägst i EU och Norden, enligt nya beräkningar från SCB. ”Dödlighet är inte hela svaret”, säger Anders Tegnell i en stor intervju om pandemin, munskydd och hans nya jobb.
Min egna kommentar: Och nu "surar" MEWAS... :lol:

Post Reply