MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Sat 27 Nov 2021 11:58

Detta hör ihop med föregående svar (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=250#p57035 ).

MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" har alltså redan nu (helt på egen hand?) kommit fram till att vacciner fungerar rätt så dåligt och här kommer att annat inlägg postat i samma grupp (dvs Coronaviruset i Sverige) för ca 1 timma sedan idag, 27 november 2021:
"Black Friday" igår och utökad testning med start 22/11. Ska vi gissa på EPISKA siffror över nya smittade nästa vecka?

Ett par veckor senare syns dessa i sjukhustalen. Visst är det då Lucia? Visst känns det som en repris på fjolåret?

*Brace yourself*
Min egna kommentar: "Ärlige Jan" förutspår alltså att den "svenska katastrofen" kommer att dyka upp lagom till Lucia.

X-member

Post by X-member » Sat 27 Nov 2021 12:31

Jag kollade nu upp om moderaten Tom Hedrup (mer info om honom hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=250#p57021 ) stöttar MEWAS och det gör han, bevisligen!

Tom Hedrup har tex delat följande inlägg skrivet av Eric Hammarstrand (admin i facebookgruppen: MEWAS 2.0) den 24 november 2021 på twitter:
Svenska kungahuset till spansk press:
- I Spanien används masker inomhus på offentliga platser, medan vi här i Sverige använder avstånd.

Snälla nån, vi kan inte vara så här vidrigt ovetenskapliga och dumdryga. Det finns inte ett land som inte rekommenderar avstånd.

X-member

Post by X-member » Sat 27 Nov 2021 12:35

Tillägg till svaret ovan.

Och vad bevisar detta inlägg på twitter?

Jo, att denna MEWAS-admin (och moderaten) inte ens känner till att man anser att det är säkrare att hålla avstånd i Sverige, jämfört med att sätta på sig ett munskydd och att inte hålla avstånd.

X-member

Post by X-member » Sat 27 Nov 2021 12:47

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4410#p56942 dvs, där jag tycker att det står helt klart att MEWAS numera samarbetar med sverigedumokrater.

Och nu har man även bytt namn på gruppen från: Vi som kritiserar Sveriges hantering av coronaviruset till:

Zero Covid Nordic

Min egna kommentar: Jag får väl önska dom lycka till med att försöka införa denna strategi (som inte ens Nya Zeeland har lyckats med!) i dom nordiska länderna. :lol:

Tillägg:

Och en del medlemmar har även lämnat gruppen den sista tiden såg jag nu, vilket jag mycket väl förstår, för detta är ju fd Björn Olsen fan club, och Björn Olsen tycker nog istället att det är mycket bättre att försöka uppnå flockimmunitet med hjälp av vaccin...

X-member

Post by X-member » Sat 27 Nov 2021 13:02

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=250#p57023 .

THL:s Mika Salminen tonar ner rädslan för den nya, afrikanska virusvarianten: "Vi vet för lite om den ännu" (Svenska Yle)

Publicerad 26 november 2021.

https://svenska.yle.fi/a/7-10009450

Jag ger er inget klipp (för det räcker ju med rubriken) utan jag säger bara:

Nu får alltså MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg sprida skitsnack över hela världen även om denna finländare, eller hur?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4490#p57044 .

X-member

Post by X-member » Sat 27 Nov 2021 18:14

Bland annat MEWAS har kritiserat Anders Tegnell för att han har sagt att den nya smittan nog blir svår att stoppa.

Nu har jag sett att den nya smittan har hittats både i Belgien och Nederländerna och här kommer vad MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" har skrivit i ett inlägg i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige vilket postades för 2 timmar sedan idag, 27 november 2021 (och så länkar han till en artikel):
Omikron har nu officiellt anlänt Deutschland
Min egna (lite spydiga) fråga: Tycker MEWAS (och alla andra som kommit med samma kritik) fortfarande att det är mycket lätt att stoppa denna nya smitta?

Tillägg:

Den nya smittan är även hittad i UK såg jag nu.

X-member

Post by X-member » Sat 27 Nov 2021 18:59

Jag flyttar nu fram detta tidigare postat här i ämnet..:
FHM om dolda Facebookgruppen: “Obehagligt”

Publicerad 9 februari 2021.

https://sverigesradio.se/artikel/fhm-om ... obehagligt

Några klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Christer Janson är presschef på Folkhälsomyndigheten.

– Det vi fått veta är obehagligt och det är chockerande att det här pågår. Vi har märkt av att det varit mycket fel och halvsanningar och påhopp i internationella medier i perioder och det här kommer också tillbaka snabbt när de svenska medierna rapporterar om vad de utländska skriver, säger han till Ekot.
Vår granskning av en dold Facebookgrupp visar hur det i inlägg beskrivs hur medlemmar där försökt att få andra länders regeringar att agera mot Sverige under pandemin.
Min egna kommentar: MEWAS har alltså gjort saker som skulle göra vilket lands befolkning, myndigheter eller regering som helst i världen skitförbannade.
...och gör ett tillägg idag, 27 november 2021:

Nu tycker jag nog att SÄPO, eller vilka det nu är som har hand om sådant här, går in och kollar vad irländaren Keith Begg har sysslat med den sista tiden på twitter, för här handlar det om både den ena utländska personen/myndigheten efter den andra som Keith Begg försöker påverka...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=230#p56927 .
Last edited by X-member on Sun 28 Nov 2021 13:29, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 27 Nov 2021 19:18

Tillägg till svaret ovan.

Strävar möjligen irländaren Keith Begg efter att bli världens mest kända landsförrädare?

Vad tycker hans släkt och vänner om det?

Tillägg:

Nu tror jag dessutom att MEWAS inte längre har något stöd från en enda förbannad svensk (eller utländsk) forskare/läkare/epidemiolog, utan jag tror att alla som ser detta som nu pågår på twitter förstår att man inte bör bli hopkopplad med MEWAS överhuvudtaget!

X-member

Post by X-member » Sun 28 Nov 2021 11:32

Nu har MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" blivit tillsagt av facebook att posta färre inlägg/kommentarer...

Här kommer en av reaktionerna på detta (från: Coronaviruset i Sverige):
Ger mig den på att det är det negativa om bl a vaxet du tagit upp. Likaså ironi mot skötseln av viruset i vårt land. FB tål ingenting. Appen ägs visserligen av FB men vill de att folk ska använda den fullt ut - släpp alla restriktioner. Det finns andra plattformar. Har hört att det mestadels är äldre som nyttjar FB, ungarna har tröttnat. Men att få varningar när man blir lite intensiv i ett rykande färskt ämne är rent åt h-----e på rak svenska. Det verkar vara ganska nervösa typer som sitter och kollar vad som skrivs. Och algoritmen som används är ett skämt. VK är ett bra alternativ, finns flera andra också, men är inte så bra på sådant.
Min egna kommentar: Denna person tror alltså att "ärlige Jan" är en antivaxxer... ;)

Tillägg:

Kanske det inte är så konstigt att ovanstående person gör den tolkningen? Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=250#p57035 .

X-member

Post by X-member » Sun 28 Nov 2021 12:32

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=260#p57048 .

Här kommer ett (av många) exempel (och irländaren Keith Begg länkar alltså till YouTube-videon: "Enemy of the state" där han och portugisiskan Andreia Rodrigues ljuger om den svenska corona-hanteringen) och detta inlägg postades på twitter för bara några minuter sedan:

Keith DaBe
@KeithMEWAS
·
2m
PING:
@yaneerbaryam

@DrEricDing

@ZerocovidD

@ZeroCovAlliance

@EU_Commission

@vonderleyen

@ClareDalyMEP

@AC360

@DiPiep

@ASlavitt

@BBCHARDtalk

@stephensackur

@GoldbergRadio

@euronewspress

@DrMikeRyan

@WHO

@GuidoFelder

@sineadbaker1

Enemy of the State in 🇸🇪
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=57056#p57049 .

Post Reply