MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Sun 3 Oct 2021 14:57

Som jag nämnde tidigare här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=70#p55986 så får jag lov att nämna MEWAS-medlemmens namn då hon även har skrivit i media.

Här kommer nu det som hon har skrivit:

För FHM är ekonomin viktigare än att hålla nere dödstalen

(Det här är en debattartikel. Syftet med texten är att påverka och åsikterna är skribentens egna.)

Publicerad 3 december 2020 (Obs! En lite äldre artikel alltså.)

https://www.gp.se/debatt/f%C3%B6r-fhm-% ... 1.37846931

Ett klipp:
Löjeväckande faktaresistens

Den fråga jag ställer mig nu är: Delar verkligen svenska folket Folkhälsomyndighetens människosyn? Att Sverige sedan knappast sticker ut genom att ekonomin är mer opåverkad av pandemin än i andra jämförbara länder, är en helt annan sak. Det som sticker ut internationellt är i stället de höga dödstalen, de många motsägelsefulla ”rekommendationerna” och den löjeväckande faktaresistensen hos Folkhälsomyndighetenss experter.

Eva Johannissen, språklärare, översättare och konstnär, 70+
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=70#p55997 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Sun 3 Oct 2021 15:05

Tillägg till svaret ovan.

Här kommer ett klipp till från den artikeln (text under bilden):
Jag tänker mig att Folkhälsomyndigheten och regeringen nu hoppas på två saker: att de lydiga ska visa sig vara tillräckligt många för att pressa ned smittan tillräckligt för att skydda sjukvården, och att de olydiga, tillsammans med alla de som inte kan hålla sig undan, ska vara tillräckligt många för att samhället ska fungera något så när, skriver debattören.
Min egna kommentar: Faktum är att dom svenska rekommendationerna/restriktionerna/råden (fram tills den 29 september 2021) har gällt alla i Sverige, så det hon påstår är alltså att FoHM och regeringen helt sonika har räknat med att en del kommer att skita i att följa rekommendationerna/restriktionerna/råden.

Ja, det var ju "illasinnat" tänkt av FoHM och regeringen förstås. ;)

Nåja, man får väl se det positiva i alla fall, denna MEWAS-medlem har alltså känt till ända sedan i december 2020, att MEWAS ljuger när dom påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige.

X-member

Post by X-member » Sun 3 Oct 2021 19:05

Någon kanske märkte att jag tog bort några svar och ändrade föregående svar lite.

Det hade nämligen blivit rätt så rörigt.

X-member

Post by X-member » Sun 3 Oct 2021 20:02

Här kommer ett inlägg postat av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" i den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 2 timmar sedan idag, 3 oktober 2021 (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Flockfolket HAR ju "rätt". ALLT KOMMER "fisa av". Till slut. Det handlade mest om ANTALET URNOR vi behöver fylla på vägen. ANTALET LÅNGTIDSSJUKA. Folk verkar inte haja detta vägval. VÅRT vägval.

Är verkligen inte människoliv mer värt? I Sverige?
Min egna kommentar: Det enda "flockfolk" som jag själv känner till är dom som ljuger och sprider ut att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige.

Hur många svenskar finns det som tror att FoHM och den svenska regeringen har sagt till hela eller delar av den svenska befolkningen att dom inte behöver följa dom svenska rekommendationerna/restriktionerna/råden?

Jag tycker nog att MEWAS-medlemman "ärlige Jan" istället skall ge oss namnen på dessa svenskar, vilket jag tror inte blir så där värst många! :lol:

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=70#p55907 .

X-member

Post by X-member » Mon 4 Oct 2021 12:44

Som ni kanske märkte så slog jag ihop två svar till ett, dvs lade till lite i föregående svar istället.

Men MEWAS ger sig inte, utan här kommer några inlägg postade på twitter för 13 timmar sedan av irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg och han har bifogat några klipp där man talar om att uppnå flockimmunitet (vet han inte att en mening börjar med stor bokstav?):
many in the governance and institutional system that have displayed wanton incompetence, negligence, and hubris but they are allowed to continue with impunity. @Folkhalsomynd & the gov @SwedishPM have unleashed an unethical herd-immunity experiment on the people of Sweden.
policies who have dominated the media waves with their pseudo-science, should be dismissed, they should also face criminal negligence proceedings through EU judicial mechanisms, because the truth is they will never be prosecuted in a totalitarian democracy like #Sweden.
Min egna kommentar: Att hoppas på att uppnå flockimmunitet är inte samma sak som att använda flockimmunitets-strategin, men det tror jag att medlemmarna i MEWAS är alldeles för dumma i skallen för att fatta!

Det hittas ett exempel på en annan lika korkad idiot här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3670#p56007 .

X-member

Post by X-member » Mon 4 Oct 2021 13:14

Detta hör ihop med föregående svar.

Vad irländaren Keith Begg alltså inte fattar, är att det finns en sjuhelvetes (ursäkta) massa kunniga personer världen över som (till skillnad från Keith Begg) ser vilken djävla (ursäkta igen) dundertabbe som Keith Begg gör!

Dom förstår säkerligen även (vilket även inkluderar många svenska journalister, läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 ) att irländaren Keith Begg (trots sitt "skryt" om kunniga medlemmar i MEWAS) inte ens har talat med eller lyssnat på några kunniga personer!

X-member

Post by X-member » Mon 4 Oct 2021 17:32

Här kommer ett råd från en svensk person till en annan på twitter postat 3 augusti 2021:
Säg - ”Stick och brinn jävla Mewas helvete”
Min egna kommentar: Folk är alltså djävligt förbannade på MEWAS.

X-member

Post by X-member » Tue 5 Oct 2021 11:48

Här kommer ett inlägg hämtat från den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postat för ca 6 timmar sedan idag, 5 oktober 2021 av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan":
Veckans svenska mediala sublima självaffirmation: "Inget hopp om virusfritt Nya Zeeland"
Och så länkar han till nedanstående artikel:

Inget hopp för virusfritt Nya Zeeland

Publicerad 4 oktober 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jx ... ya-zeeland

Ett klipp:
Att vaccineringen kommit igång, med nästan hälften av landets vuxna befolkning färdigvaccinerad, är enligt Jacinda Arderns ännu ett skäl till varför coronastrategin ska ändras.
Min egna kommentar: Vad vill "ärlige Jan" säga egentligen? Att vacciner inte funkar alls?

X-member

Post by X-member » Tue 5 Oct 2021 12:19

Här kommer ett inlägg hämtat från den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postat för ca 8 timmar sedan idag, 5 oktober 2021 av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan":
Tackade för egen del nej till ett underbart förslag att fara på Piteå Äventyrsbad på lördag. Kommer en tid då vi kan göra detta, men den tiden är inte i höst.

Vilket, tyvärr, snart kommer märkas.
Min egna kommentar: Han menar alltså att smittan kommer att öka väldigt mycket i höst.

Har han möjligen blivit lurad av någon annan medlem i den gruppen som "glömt" att lägga till folk som har haft smittan när han räknar, samt "glömt" att nämna att man bara har tagit bort restriktionerna för fullvaccinerade personer i Sverige, vilket ni kan se här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3680#p56036 .

X-member

Post by X-member » Tue 5 Oct 2021 12:43

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=80#p56026 och i svaret efter detta, dvs att MEWAS i sin OKUNSKAP om vad det är för skillnad på att vilja/hoppas uppnå flockimmunitet och att använda flockimmunitets-strategin, om och om igen, år ut och år in, sprider lögner om den svenska corona-hanteringen.

Här kommer ett inlägg delat av MEWAS på twitter för 13 timmar sedan:
Efter denna unison hyllning av Vilks och yttrandefrihet vill jag inte höra ett enda ord från Emma Frans, Tegnellfans, FHM:s commsdir eller ngn om att vissa inte ska uttala sig om covid medan andra får. Alla får yttra sig. Men de lärda ska underbygga sina åsikter vetenskapligt.
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: MEWAS menar alltså att dom själva får sprida så många lögner dom vill om den svenska corona-hanteringen, och att alla personer (vilket alltså även inkluderar den svenska statsministern, Stefan Löfven, läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55458 ) som tycker att detta är förbannat dumt, dom skall hålla käften!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3680#p56029 .

Post Reply