MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Sun 28 Nov 2021 13:12

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=260#p57049 och detta har jag även postat i ett annat ämne.

Här kommer ett inlägg postat på twitter idag, 28 november 2021 av irländaren Keith Begg:
Several people had to flee #Sweden. Photos, names, and details of the critics were published in mainstream Swedish media, and many critics received death threats. I note that the state-funded #Swedish International Development Agency (SIDA) is one of your donors.
Min egna (rätt så spydiga) kommentar: Mig veterligen så har både Keith Begg och Andreia Rodrigues själva lämnat sina namn i dom offentliga artiklarna i svensk media (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 ) och norsk media (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=910#p47662 ) samt i YouTube-videon: "Enemy of the state".

X-member

Post by X-member » Sun 28 Nov 2021 13:16

Tillägg till svaret ovan.

Och förövrigt om man tex skriver på twitter eller i någon offentlig facebookgrupp (eller "babblar" på YouTube) så är man för helvete (ursäkta) inte "hemlig"...

...och om man nu inbillar sig det så är man fan i mig inte riktigt klok... :evil:

X-member

Post by X-member » Mon 29 Nov 2021 12:05

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=260#p57051 .

Nu har MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" nog själv förklarat (i facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige) vad som hände när FB "begränsade" hans möjlighet att posta inlägg.

"Ärlige Jan" hade postat lögnen att WHO menar att det inte går att uppnå flockimmunitet ens med hjälp av vaccin i 8 olika facebookgrupper...

Ja, då kanske det rentav är WHO själva som har sagt ifrån... ;)

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=250#p57035 .

X-member

Post by X-member » Mon 29 Nov 2021 12:15

Såg även att "ärlige Jan" försökte lura i folk att professor Björn Olsen har sagt det samma, dvs att det är omöjligt att uppnå flockimmunitet med hjälp av vaccin i ett annat inlägg postat idag i samma grupp.

kan han faktiskt även få problem med professor Björn Olsen, i synnerhet då jag själv dessutom känner professorn sedan gammalt... ;)

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3990#p56427 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Mon 29 Nov 2021 12:56

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren.

Det var det här som MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" menade bevisar att det inte går att uppnå flockimmunitet med hjälp av vaccin:

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat 29 november 2021) och det är jag själv som har blåmarkerat:
Experter: Kan ta många år innan pandemin är över

En ny variant av coronaviruset har påträffats – och förmodligen inte den sista.

Joacim Rocklöv, professor vid Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin vid Umeå universitet, säger att spridningen av covid-19 är så omfattande i världen att det inte kommer försvinna, men att det kan bli en del av våra vanliga influensa- eller förkylningsvirus i framtiden.

-Det kan ta allt från år till decennier. Vi får se med omikron hur svår sjukdom den orsakar. Om det finns ett partiellt skydd från vaccination och tidigare infektion, ja då är man en bra bit på väg mot att det blir en mildare sjukdom, men det kan ta väldigt lång tid, säger han.

Björn Olsen, överläkare och professor i infektionssjukdomar vid Uppsala universitet, säger att det kan ta många år innan vi får ett mindre dödligt virus och att det inte går att säga om vi får elakare virusvarianter i framtiden.

-Det kommer ta många många år innan det har lugnat ner sig helt, det tror jag. Och det beror på att vi har så olika lägen i olika delar av världen. Och sedan tappar vaccinen effekten över tid. (TT)

Jonas Olsson SVT
Min egna kommentar: Professor Björn Olsen har alltså inte alls påstått att det är omöjligt att uppnå flockimmunitet i dom länder som lyckas vaccinera tillräckligt många personer.

X-member

Post by X-member » Mon 29 Nov 2021 13:05

Och nu summerar jag dom 3 föregående svaren lite.

Vad jag vill säga är att nedanstående uttalande av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" i fd Björn Olsen fan club postat den 19 oktober 2021 (det är jag själv som har blåmarkerat) är ren och skär lögn:
Tegnell med flera klantade helt enkelt till det här med en flockimmunitet som inte funkade, och därefter har de i gott samarbete gjort sitt yttersta för att klanteriet inte skulle inses.
För man kan för helvete (ursäkta) inte påstå att det överhuvudtaget inte går att uppnå flockimmunitet/flockskydd mot covid-19 med hjälp av vaccin!

X-member

Post by X-member » Mon 29 Nov 2021 13:14

Detta hör ihop med dom 4 föregående svaren i detta ämne.

Här kommer ett inlägg skrivet av en person med ett namn som låter danskt, delat av irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg på twitter för 20 timmar sedan (och detta handlar nog om att folk har undrat varför i helvete utlandsfödda personer sprider lögner om den svenska corona-hanteringen):
Report from U.S. News and World Report, the BAV Group and the Wharton School at the University of Pennsylvania ranked “the least racist countries in the world.”

Ranking Sweden as the 4th least racist country in the world makes me think maybe this study isn’t entirely reliable.
Min egna (mycket tykna) kommentar: Mig veterligen så är MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" förbannat svensk...

...så han kan ju faktiskt inte "gnälla över" att det skulle röra sig om "rasism" om han nu blir kritiserad för att sprida lögner, eller hur?

X-member

Post by X-member » Mon 29 Nov 2021 16:45

Detta har en koppling till föregående svar.

Och MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" sprider även idag (precis som han har gjort tidigare) "tecknande Bengts" lögner om att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige i dom 8 olika facebookgrupper som han "bombar" med alla sina påhitt (läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=270#p57070 ).

Och flockidioten "tecknande Bengt" är (mig veterligen) också förbannat svensk...

...så det går överhuvudtaget inte att "bortförklara" saken med att Sverige är ett rasistiskt land...

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Mon 29 Nov 2021 23:07

Här kommer ett inlägg postat på twitter av flockidioten Andreia Rodrigues (som numera bor i Portugal) den 22 september 2021:
Number of people that Swedish media interviewed about being unhappy in Sweden due to the Covid strategy: can count them on my fingers

Number of people that Swedish media interviewed abroad who are unhappy about other countries' strategies: 1827302720365
Min egna kommentar: Om man håller sig till sanningen, så är det förbannat mycket lättare att uttala sig i svensk media, men flockidioter har tydligen lite svårt att räkna ut det...

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Mon 29 Nov 2021 23:39

Nu var det väl iofs ett litet tag sedan som man frågade svenskarna om vad dom tyckte, men det är nog fortfarande över 50% av den svenska befolkningen som är nöjda med hur man gör i Sverige, och svensk media kan faktiskt inte intervjua varenda en av dom som är missnöjda, för det är ju i så fall ett antal miljoner personer...

Post Reply