MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Tue 28 Sep 2021 13:51

Här kommer ett inlägg delat av irländaren Keith Begg på twitter i maj 2021:
I would like to tribute a song to everybody out there who have been harassed and threatened for speaking up against the inhumane Swedish herd immunity strategy.

I hope that you all can feel the million voices backing you up ❤️

#VETCOV19
#MEWAS
#ZeroCovid
#COVID19SWEDEN
Min egna (mycket lättade) kommentar: Himla bra, då behöver inte jag informera om var man hittar lögnhalsarna! :lol:

X-member

Post by X-member » Tue 28 Sep 2021 13:55

Tillägg till svaret ovan.

Nej, den listan är inte komplett, det finns naturligtvis fler som sprider denna lögn.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3570#p55897 .

X-member

Post by X-member » Tue 28 Sep 2021 19:57

Detta är visserligen (mig veterligen) inte skrivet av en MEWAS-medlem men då MEWAS ju också sprider lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige och även har planer på att "stämma staten" för detta så tycker jag att denna kommentar bör postas här i detta ämne.

Flockidioten Rickard har skrivit och postat följande svarskommentar i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för ca 20 timmar sedan:
Löfven ska inte få lugn och ro, bara för att han slutar.

Dokumentet om flockimmunitet måste fram, och där finns så klart hans namnunderskrift.
Min egna (mycket roade) kommentar: Nope, för att kunna bevisa att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige så måste man istället hitta ett stort antal (ovaccinerade) svenska personer som har blivit tillsagda (och detta måste det dessutom även finnas dokument på!!) att dom inte behöver följa dom svenska restriktionerna/rekommendationerna/råden. :D

Och jag får även tacka flockidioten Rickard för att han erkänner offentligt att det ännu inte har hittats några sådana dokument!

X-member

Post by X-member » Tue 28 Sep 2021 20:27

Här kommer ett inlägg från MEWASgags på twitter postat i mars 2021:
We, the Mediocre Watchhogs vs Sweden (MEWAS) - hard done by and unwilling migrants - are oppressed and silenced by Sweden. We have been gagged!

You can find us on Twitter, Facebook, YouTube, SoundCloud, DN, Expressen, The Local, NRK, Irish Times, DerSpiegel, Corriere...
:D :D

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=30#p55701 .

X-member

Post by X-member » Wed 29 Sep 2021 16:36

Här kommer ett inlägg postat av MEWAS på twitter idag, 29 september 2021:
To remember more than ever now that Sweden lifts the covid restrictions...
Och så har man bifogat följande uttalande från Mahatma Gandhi på en bild:
The true measure of any society can be found in how it treats its most vulnerable members.
Min egna (rätt spydiga) kommentar: När i helvete (ursäkta) har Mahatma Gandhi sagt att fullvaccinerade personer inte kan få lov leva ett helt vanligt liv?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3590#p55918 .
Last edited by X-member on Wed 29 Sep 2021 20:24, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Fri 1 Oct 2021 19:35

Här kommer en reaktion till delad av MEWAS på twitter på att man tog bort restriktionerna för fullvaccinerade personer i Sverige den 29 september 2021 (och så har personen bifogat en bild på några personer som tycks vara på restaurang):
Historiskt, ja! Men också nästan magiskt hur en pandemi kan blåsa bort som i ett trollslag
Min egna (mycket skämtsamma) kommentar: Jag tror att resten av världen måste passa sig väldigt noga för att låta fullvaccinerade personer leva helt normala liv, för annars kommer nämligen MEWAS och gnäller! :lol:

X-member

Post by X-member » Sat 2 Oct 2021 14:06

En person har länkat till artikeln nedan i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat igår, 1 oktober 2021:

Grundlagen ses över – regeringen vill kunna agera snabbare vid kris

Publicerad 1 oktober 2021.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fors ... r-spioneri

Ett klipp:
Regeringen vill se över om grundlagen behöver ändras för att kunna möjlig­göra ett snabbare agerande vid fram­tida kriser, exempel­vis en ny pandemi.

Samtidigt meddelar justitieminister Morgan Johansson att man går vidare förslaget om att stärka spionerilagen.

– Dagens straffrättsliga regler om spioneri har brister, säger han på en pressträff.
MEWAS-medlemmen Eva Ryn Johannissen (vars namn jag faktiskt får lov att nämna då hon skrivit i media) svarade följande i en svarskommentar:
Först skyllde de på regionerna, sedan på kommunerna, sedan på äldreboendena (i synnerhet de privata) sedan på personalen (som inte kunde tvätta händerna), sedan på folk som gick till jobbet med symptom och nu på grundlagen. Finns det egentligen något som regeringen har ansvar för?

X-member

Post by X-member » Sat 2 Oct 2021 14:12

Detta hör ihop med föregående svar.

Och nu har vi kommit fram till själva orsaken till varför jag startade detta ämne från början.

Jo, jag hade postat information (från en artikel, läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3610#p55944 ) om den svenska grundlagen i facebookgruppen: MEWAS 2.0 och då blev det ett himla rabalder (även kvinnan som jag nämner i föregående svar var inblandad) och jag blev till slut kallad för troll och blockad av gruppen!

Jag är därför otroligt tacksam för att jag är tillåten att yttra mig här i detta forum istället!

X-member

Post by X-member » Sat 2 Oct 2021 18:43

Jag tror jag återgår lite till MEWAS-kvinnans svarskommentar som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=55987#p55986 .

Hon skrev (bland annat) följande:
Finns det egentligen något som regeringen har ansvar för?
Mitt egna (mycket spydiga) svar: Regeringen är faktiskt inte ens skyldig att tala om för okunniga flockidioter var dom kan hitta information om vem som är ansvarig för vad i Sverige. Utan sådant bör flockidioterna istället ta reda på innan dom uttalar sig offentligt på nätet. :D

Bäst jag förklarar lite tydligare. Om man visar offentligt på nätet att man inte har en aning om hur det fungerar i Sverige, så har man faktiskt bara lyckats göra bort sig! :D

X-member

Post by X-member » Sat 2 Oct 2021 19:11

Jag tror att flockidioterna och MEWAS behöver lite hjälp med hur det fungerar i Sverige.

Om en enskild person gör fel (tex skiter i dom svenska rekommendationerna) så är det en enskilda personen som är ansvarig.
Om ett barn gör fel av samma orsak som ovan, så är det barnets föräldrar som är ansvariga.
Om en läkare gör fel (som tex ger en patient morfin istället för syrgas) så är det läkaren som är ansvarig.
Om vårdpersonal på ett äldreboende gör fel, som tex att inte använda munskydd i nära kontakt med dom boende, så är det vårdpersonalen som är ansvarig. Men om vårdpersonalen inte har tillgång till munskydd, så är det äldreboendet som är ansvarigt.
Om en skola gör fel (som tex att inte följa dom svenska rekommendationerna) så är det skolan som är ansvarig.
Om en kommun gör fel, så är det den kommunen som är ansvarig.
Om en region gör fel, så är det den regionen som är ansvarig.
Om en svensk regering gör fel, som tex genom att inte följa den svenska grundlagen, så är det regeringen som är ansvarig.

Det finns förstås många fler exempel, men i Sverige är faktiskt inte regeringen ansvarig för precis allt.

Post Reply