MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Tue 14 Sep 2021 15:20

Och MEWAS fortsätter med sin hjärntvätt av sig själva, dvs försöker övertyga sig själva om att dom svenska restriktionerna inte har gällt alla svenskar.

Irländaren Keith Begg har nämligen postat följande idag, 14 september 2021 på twitter:
prolific experts who have dominated the media in #Sweden have also advocated to use kids to spread the virus in society, with one opining that children are immune to COVID. Top left (photo) email from Tegnell to Finnish counterpart Mika Salminen. Tegnell chose herd-immunity.
Dvs, MEWAS skiter alltså fortfarande fullständigt i vad den svenska statsministern har sagt, vilket kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55458 .

X-member

Post by X-member » Tue 14 Sep 2021 15:28

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett inlägg till postat av irländaren Keith Begg idag, 14 september 2021 på twitter:
But in #Sweden the authorities embarked on a herd-immunity strategy with State Epidemiologist Tegnell
@Folkhalsomynd advocating to use children to spread the virus in society.
Min egna kommentar: Han påstår alltså att man har bett barn att gå ut och smitta folk med covid-19 i Sverige.

Nåja, det finns nog psykologer även på Irland som kan hjälpa honom... :lol:

X-member

Post by X-member » Tue 14 Sep 2021 15:38

Nu har den videon som jag nämnde här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=10#p55614 dykt upp.

Och irländaren Keith Begg "babblar" om rasism när det ju för helvete (ursäkta) istället handlar om personer med utländsk bakgrund och sprider lögner om Sverige!

Se även dom båda föregående svaren i detta ämne vad Keith Begg faktiskt sysslar med!

Han skiter ju för bövelen till och med i den svenska statsministerns tillsägelse! :evil:

X-member

Post by X-member » Tue 14 Sep 2021 15:45

Tillägg till svaret ovan.

Nu är jag faktiskt asförbannad. :evil:

Ok, det kan finnas svenskar som säger till folk att flytta utomlands om dom inte trivs (vilket dom "gnäller om" i videon), det gör faktiskt även jag (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3370#p55642 ), men själva orsaken till att folk i Sverige är asförbannade är ju för att Irländaren Keith Begg (och en del andra personer) ljuger!

X-member

Post by X-member » Tue 14 Sep 2021 15:57

Jag tror jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=20#p55647 .

Varför i helvete (ursäkta) har dom då släppt in sverigedumokrater i facebookgruppen: MEWAS 2.0 om dom nu inte gillar rasism?

Nej, detta (det dom försvarar sig med i videon) var nog den sämsta ursäkt som jag har hört på länge...

Tillägg:

Och gissa vad som kan hittas i den norska artikeln nedan...?

Sverige: Koronakritikere blir spyttet på

Publicerad 14 juni 2020.

https://www.nrk.no/urix/sverige_-korona ... 1.15052904

...jo följande:
Sverigedemokraternas leder Jimmie Åkesson har krevd at statsepidemiolog Anders Tegnell må gå av.

X-member

Post by X-member » Tue 14 Sep 2021 21:56

Haha, detta var nog en av dom bästa svarskommentarerna jag har sett på länge...

Den offentliga facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 har ju gjort en video där dom intervjuar dom båda lögnhalsarna Keith Begg (från Irland) och Andreia Rodrigues (från Portugal) vilket jag nämnde här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=10#p55614 och man har nu även publicerat denna video vilket jag nämnde här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=20#p55647 .

...en välutbildad kvinna har nämligen postat följande svarskommentar under detta inlägg (med videon) för ca 10 minuter sedan idag, 14 september 2021:
Jag förstår inte riktigt vad videon gör i detta forum. Jag följer för att få vetenskapliga perspektiv på covid-19.
Min egna kommentar: :D :D

Tillägg dagen efter:

Nu tycks den kommentaren vara borttagen, så uppenbarligen anser man i den gruppen att lögner är vetenskap...

X-member

Post by X-member » Wed 15 Sep 2021 18:24

Här kommer ett inlägg postat på twitter för ca 3 timmar sedan idag, 15 september 2021 av irländaren Keith Begg:
So a press conference to tell that more effort/money will be put to increase the vaccination coverage. But no word on 12-15 yo vaccination?
And where are the journalists? Having a nap?
Och här kommer vad förkortningen MEWAS står för:

MEWAS = Media Watchdogs of Sweden

Och nu till vad jag ville säga. Jo, det har varit rätt så många artiklar i svensk media från folk som vill att man börjar vaccinera 12-15-åringar, men det har tydligen MEWAS inte ens läst...

...och det har varit artiklar från folk som tycker tvärtom också (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3330#p55579 ).

X-member

Post by X-member » Wed 15 Sep 2021 18:46

Tillägg till svaret ovan.

Jag tror att irländaren Keith Begg menar att svensk media skall protestera varenda förbannade gång som man inte nämner vaccinering av 12-15-åringar.

Tycker dock att han skall vara lite försiktig med sina "krav" för det finns ju även många svenska journalister (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2950#p55178 ) som är djävligt trötta på MEWAS ideliga lögner!

X-member

Post by X-member » Thu 16 Sep 2021 19:32

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3390#p55662 .

Irländaren Keith Begg har skrivit följande idag (16 september 2021) på twitter (och detta gäller alltså den video som jag nämnt tidigare här i ämnet):
This is the sad reality for many foreigners living in #Sweden during pandemic times, Stepping outside of the narrow opinion corridor or ctiticism can have consequences. Thank you @vetcov19 for creating an historical record of what has transpired in C19
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Att ha en utländsk härkomst innebär faktiskt inte att man får lov att fortsätta ljuga om den svenska corona-hanteringen och jag är rätt så säker på att det även finns svenska journalister som följer MEWAS patetiska ursäkter.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=20#p55645 .

X-member

Post by X-member » Fri 17 Sep 2021 12:42

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=20#p55646 dvs, där irländaren Keith Begg försöker lura i folk att man använt flockimmunitets-strategin i dom svenska skolorna.

Här kommer ett klipp från vad Andreia Rodrigues (medlem i MEWAS och som också blev intervjuad i videon som jag nämnde i föregående svar) skrev på twitter för ca 20 timmar sedan:
And for those who are gonna say "FHM wasn't responsible for the schools" - yes they were. Every school in Sweden "follows FHMs recommendations"...
Min egna (mycket roade) kommentar: Portugisiskan (och MEWAS-medlemmen) Andreia Rodrigues har alltså postat bevis på twitter för att irländaren Keith Begg (ledare för MEWAS) ljuger! :lol:

Tillägg:

Och i ett annat inlägg på twitter (postat 11 september 2021) så skriver Andreia Rodrigues att hon inte hatar Sverige, hon hatar bara Socialdemokraterna...

...och då förstår nog dom allra flesta vad hon har varit ute efter hela tiden...

Post Reply