För när det gäller detta så gör ju Sverige precis som Norge!

(Vilket MEWAS ju dessutom ville redan från början.

Detsamma gäller säkerligen även "barn-och-skola-föreningen" vilket jag tar upp här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=210#p65512 .
Min egna kommentar: Man kan nog säga att "pandemin" har ebbat ut rätt så bra i alla dom nordiska länderna (tack vare vaccinerna), så där måste jag nog hålla med Ulf Kristersson.2022-12-21 kl. 11:40:
Klisterssons Jultal: Och vilken pandemi är det som "ebbat ut"?
Min egna kommentar: WHO har då aldrig någonsin påstått att smittan måste utrotas! Utan WHO har istället sagt att så många som möjligt bör vaccineras, och det har ju alla nordiska länder lyckats mycket bra med!Försiktighetsprincipen i klimatkrisen vore att göra allt man kan för att stoppa den. Så skönt för alla politiker och kapitalet att Sverige kollektivt bestämt att det är Tegnells bisarra tolkning av principen som gäller så att de slipper göra något överhuvudtaget.
Min egna kommentar: WHO:s råd om att folk i riskgrupp bör skydda sig själva är publicerat i svensk media!Jag menar om man vill förlita sig på myndigheter så finns det många internationella med bättre track record, som inte hämtar sin information från Fat emperor och som åtminstone vet att viruset är luftburet.
Sverige är dessutom medlemmar i både ECDC och WHO så ni journalister behöver inte ens oroa er för landsförräderi om ni funderar på att skriva att andningsskydd skyddar en själv och andra.
(Jag har inte följt denna MEWAS-medlem så mycket, men nu tog jag mig alltså en liten "titt".)Mer negativ sverigerapportering internationellt, nu i nån blaska "The lancet", måste vara MEWAS i farten igen
Min egna kommentar: Även hon ansåg sig alltså ha rätt att ljuga offentligt om den svenska corona-hanteringen!INSÄNDARE. Det är chockerande att public service och myndighetsföreträdare utmålar medlemmar i en Facebook-grupp som är kritisk till den svenska coronastrategin som folkfiender. Däremot utgör Facebook-gruppen som hyllar statsepidemiolog Anders Tegnell och förbjuder all kritik ett hot mot demokratin, skriver Lisa Meyler, en av 200 gruppmedlemmar i Media watchdogs of Sweden.