MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Wed 21 Dec 2022 11:43

Jag tror att MEWAS "karriär" nu är helt och hållet över, läs här: viewtopic.php?f=8&t=6354&start=460#p65511 .

För när det gäller detta så gör ju Sverige precis som Norge! :lol: :D

(Vilket MEWAS ju dessutom ville redan från början. :D )

Detsamma gäller säkerligen även "barn-och-skola-föreningen" vilket jag tar upp här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=210#p65512 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Dec 2022 11:55

Bäst jag förtydligar det jag skrev i föregående svar lite.

I början ville ju MEWAS att Sverige skulle göra som Norge, men sedan ändrade dom sig och krävde istället en Zero Covid-strategi (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1660#p64889 ) och någon sådan strategi kommer inte att införas i Norge!

Så nu är det alltså helt kört för MEWAS! :lol: :D

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=210#p65489 . Vilket dock istället gäller "barn-och-skola-föreningen".

X-member

Post by X-member » Wed 21 Dec 2022 15:28

Då jag nu har förstått att ärlige Jan fortfarande är medlem i MEWAS så postar jag nedanstående klipp hämtat från den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige här i detta ämne (datum och tid är hans egna):
2022-12-21 kl. 11:40:

Klisterssons Jultal: Och vilken pandemi är det som "ebbat ut"?
Min egna kommentar: Man kan nog säga att "pandemin" har ebbat ut rätt så bra i alla dom nordiska länderna (tack vare vaccinerna), så där måste jag nog hålla med Ulf Kristersson.

Kanske Ulf Kristersson är lite bättre insatt i på vilka grunder som WHO kommer att anse att pandemin är över, än besvärlige Jan? :D

Orsaken till att jag i fortsättningen kommer att kalla ärlige Jan för besvärlige Jan kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6339&start=670#p65503 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Dec 2022 15:56

Detta hör ihop med föregående svar.

Inlägg postat av Zero Covid-Eric (medlem i MEWAS) på hans vägg på facebook för en timma sedan:
Försiktighetsprincipen i klimatkrisen vore att göra allt man kan för att stoppa den. Så skönt för alla politiker och kapitalet att Sverige kollektivt bestämt att det är Tegnells bisarra tolkning av principen som gäller så att de slipper göra något överhuvudtaget.
Min egna kommentar: WHO har då aldrig någonsin påstått att smittan måste utrotas! Utan WHO har istället sagt att så många som möjligt bör vaccineras, och det har ju alla nordiska länder lyckats mycket bra med!

Och Anders Tegnell har (mig veterligen) inte varit inblandad i att den svenska regeringen bestämde att smittan från och med februari 2022, skall hanteras på samma sätt som en säsongs-influensa tack vare denna höga vaccinations-täckning.

X-member

Post by X-member » Wed 21 Dec 2022 16:00

Tillägg till svaret ovan.

Men det är ju tillåtet att använda både munskydd och andningsskydd i Sverige om man nu tycker att man behöver ha det, så vad fan gnäller Zero Covid-Eric om egentligen? Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=200#p65431 .

Vill han möjligen att någon politiker skall komma hem till honom och berätta hur man gör när sätter på sig sådana? ;)

X-member

Post by X-member » Wed 21 Dec 2022 20:50

Detta hör ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1680#p65522 .

Här kommer ett klipp från ett senare inlägg postat av Zero Covid-Eric för 2 timmar sedan på hans vägg på facebook:
Jag menar om man vill förlita sig på myndigheter så finns det många internationella med bättre track record, som inte hämtar sin information från Fat emperor och som åtminstone vet att viruset är luftburet.

Sverige är dessutom medlemmar i både ECDC och WHO så ni journalister behöver inte ens oroa er för landsförräderi om ni funderar på att skriva att andningsskydd skyddar en själv och andra.
Min egna kommentar: WHO:s råd om att folk i riskgrupp bör skydda sig själva är publicerat i svensk media!

Det är ju för fan det WHO-råd som gäller efter att man har tagit bort restriktionerna som nu används i Norge: viewtopic.php?f=8&t=6354&start=460#p65511 .

Allvarligt talat...

X-member

Post by X-member » Wed 21 Dec 2022 21:00

Tillägg till svaret ovan.

Och man kallar då fan inte WHO:s råd för landsförräderi i Sverige, men att ljuga och påstå att man inte har använt några åtgärder alls under hela pandemin bara för att man inte har använt sig av "lockdowns" och munskydds-tvång i Sverige, det finns det nog många som kallar för landsförräderi! :evil:

Ett exempel på det jag tog upp ovan kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6341 .

Tillägg:

Vänta lite här nu va, har Elisa Bastiani och den andra lögnhalsen (se länken ovan) möjligen fått en otrevligt svar på sitt brev (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=200 ) från någon i den svenska regeringen?

I så fall så tycker jag nog att dom förtjänar det!

X-member

Post by X-member » Fri 23 Dec 2022 21:39

Detta hör ihop med mitt tillägg i föregående svar.

Läs här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=220#p65568 och i svaret efter detta.

Jag tror faktiskt att jag har gissat rätt, dvs någon har nog sagt till dom att det dom håller på med är jämförbart med landsförräderi, men det tänker dom tydligen skita fullständigt i! :evil:

Då är nog även SÄPO kontaktad skulle jag tro...

X-member

Post by X-member » Sun 25 Dec 2022 13:14

Detta hör ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6371&start=10#p65600 och i svaret efter detta.

Hittade nu följande uttalande på twitter delat av Lisa Meyler i april 2020:
Mer negativ sverigerapportering internationellt, nu i nån blaska "The lancet", måste vara MEWAS i farten igen
(Jag har inte följt denna MEWAS-medlem så mycket, men nu tog jag mig alltså en liten "titt".)

X-member

Post by X-member » Sun 25 Dec 2022 13:23

Detta hör ihop med föregående svar.

Kanske någon inte riktigt minns denna lögnspridande kvinna?

Ok, här kommer en liten "påminnelse":

Insändare. ”Chockerande att kritiker mot coronastrategin utmålas som folkfiender”

Publicerad 11 februari 2021.

https://www.dn.se/insandare/chockerande ... lkfiender/

Ett klipp:
INSÄNDARE. Det är chockerande att public service och myndighetsföreträdare utmålar medlemmar i en Facebook-grupp som är kritisk till den svenska coronastrategin som folkfiender. Däremot utgör Facebook-gruppen som hyllar statsepidemiolog Anders Tegnell och förbjuder all kritik ett hot mot demokratin, skriver Lisa Meyler, en av 200 gruppmedlemmar i Media watchdogs of Sweden.
Min egna kommentar: Även hon ansåg sig alltså ha rätt att ljuga offentligt om den svenska corona-hanteringen!

(Och flockidioterna har ta mig fan inte slutat ljuga ännu, vilket ni kan se här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=220#p65569 .)

Post Reply