MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Tue 12 Oct 2021 12:46

Nu tror jag att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" ääääntligen har börjat förstå detta lite bättre...

Här kommer ett klipp från ett inlägg hämtat från den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postat för ca 3 timmar sedan idag, 12 oktober 2021 (jag tar dock inte med länkarna som han hänvisar till):
Om åsikten att Sveriges coronastrategi går ut på att rensa ut dyra äldre:

Ok? Då uppstår ju tre frågor:

1) Varför började man då med de allra äldsta OCH de som skulle VÅRDA dessa, när vaccinationerna startade i januari?
2) Varför vill man då att de äldsta ska vara de första att få en tredje dos, vissa av dem redan i höst?
3) Och vad ska de då göra med alla de 1.6 miljonerna 70+ som finns kvar i livet? Blir ju mammut-dyrt?
Min egna kommentar: Jag tror dock inte att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" kommer att bli så där värst populär i just den högerpolitiska gruppen (och i MEWAS 2.0) om han postar sådana här inlägg där. ;)

X-member

Post by X-member » Tue 12 Oct 2021 17:41

Nu håller MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" på med att retas med Sverige och skriver det ena inlägget efter det andra på facebook där han påstår att man anser att pandemin är över i Sverige och så länkar han till div artiklar som visar att smittan finns kvar i Sverige.

Mina egna kommentarer:

1: Vi har aldrig någonsin haft någon pandemi i Sverige, bara en epidemi!
2: Smittan kommer faktiskt att finnas kvar när många andra länder tar bort sina restriktioner (när även dessa länder har vaccinerat tillräckligt många i befolkningen, alltså), så det argumentet funkar inte alls!
3: Smittan finns ju faktiskt kvar både i Norge och Danmark, vilket dock inte betyder att Norge och Danmark kommer att sätta in restriktioner igen, om det nu inte ökar igen förstås.

X-member

Post by X-member » Tue 12 Oct 2021 17:52

Eftersom jag hittade det jag talade om i föregående svar i fd Björn Olsen fan club, så tycker jag nog att ett bra råd till MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" är att han istället talar med professor Björn Olsen, för han förstår säkerligen utan minsta lilla problem vad jag talar om. ;)

X-member

Post by X-member » Tue 12 Oct 2021 18:06

Såg nu att den italienska MEWAS-medlemmen Elisa Bastiani hade länkat till artikeln där kungen uttalar sig vilket jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=100#p56101 i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för 3 dagar sedan och så skriver hon följande:
Jag håller på att bli monarkisk
Mina egna kommentarer:

1: Det som kungen sade bevisade alltså (som jag tidigare skrivit här i ämnet) att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige, så då är de väl bara bra att Elisa Bastiani blir rojalist och därmed förstår att hon omgående borde sluta ljuga om att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige.
2: Varför i hela fridens namn postar italienskan inlägg i den gruppen, där det ju finns så himla många medlemmar som inte tycker om utlänningar?

Tillägg senare:

Nu hittas ett svar på min andra fråga ovan här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3870#p56276 .
Last edited by X-member on Tue 19 Oct 2021 13:54, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Tue 12 Oct 2021 18:12

Tillägg till svaret ovan.

Tror verkligen MEWAS på fullaste allvar att den svenska kungen (om han nu ens känner till det alltså) har uppskattat att MEWAS har spritt lögner både i Sverige och utomlands om den svenska corona-hanteringen och därmed förstört Sveriges goda namn och rykte?

Herregud, om jag själv hade varit kung (eller drottning) i Sverige och upptäckt något sådant, då hade jag blivit asförbannad!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=90#p56075 (speciellt det sista citatet).

X-member

Post by X-member » Tue 12 Oct 2021 18:39

Jag tror att jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=110#p56164 men detta har faktiskt även en koppling till föregående svar, dvs det som jag länkar till.

Italienskan Elisa Bastiani har faktiskt varit en så stor idiot att hon och hennes förening har polisanmält två svenska smittskyddsläkare för att ha använt flockimmunitets-strategin, enbart utifrån uttalanden om hur man kan uppnå flockimmunitet. Vilket hon (bland annat) har "skrutit om" i en norsk offentlig facebookgrupp (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2940#p55165 ).

Hon har alltså tom erkänt för den svenska polisen att hon är en av dom som har spritt denna lögn!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2510#p54722 .

Tillägg senare:

Jag kan dock ha feltolkat orsaken till att Elisa Bastiani har polisanmält smittskyddsläkarna, och att det inte är av samma orsak som någon annan flockidiot har polisanmält dom.

X-member

Post by X-member » Wed 13 Oct 2021 13:36

Detta hör ihop med dom tre föregående svaren, dvs italienskan och MEWAS-medlemmen Elisa Bastianis förening.

Här kommer två tweets delade av Föreningen Covid19, Skola & Barn:s sida på twitter:

Nedanstående gällde 1 oktober 2021:
Good Morning All!

Today is #SchoolStrike2021 and whether you are able to strike or not you CAN show support to those who are making a stand.

This is an international movement to say STOP Stopptecken unnecessarily exposing children, school staff & families to increased risk of infection
Och nedanstående gäller den 15 oktober 2021 (skrivet 10 oktober):
10 okt. #SchoolStrike2021 is happening again this Friday!

We understand not everyone can participate, however EVERYONE who genuinely wants a multi-layered, scientifically recognised mitigation strategy implemented in schools CAN show their support #SittingDucks #SchoolStrike2021

X-member

Post by X-member » Thu 14 Oct 2021 9:33

För en timma sedan idag, 14 oktober 2021 så postade MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" följande inlägg i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
I UK existerar fri press

(Och så länkade han till en engelsk kritisk artikel.)

I Sverige existerar svensk press

(Och så länkade han till 6 svenska artiklar som skriver positiva saker om Sverige.)
Min egna kommentar: Varför tar han inte upp alla svenska artiklar där man har skrivit kritiska saker om Sverige, och det är djäääävligt många artiklar?

Svaret är mycket enkelt, han vill helt enkelt lura folk att tro att vi inte har yttrandefrihet i Sverige!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=70#p55911 där ni kan se att jag inte är den enda som har förstått vad MEWAS sysslar med.

Tillägg:

Här kommer förresten även ett klipp från ett annat inlägg postat av "ärlige Jan" för 6 timmar sedan i samma högerpolitiska grupp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Vi har själva många formidabla och modiga forskare, såsom Cecilia Söderberg-Nauclér, Lena Einhorn, Johanna Höög, Björn Olsen, Fredrik Elgh, Anders Vahlne, likväl som andra modiga visselblåsare, läkare såsom Jon Tallinger, Magnus Snäckestrand, Fredrik Sundh. Vi har även ett kungahus som återkommande, om än finstämt och respektfullt, har vågat lufta kritik mot den förda coronastrategin.
Min egna kommentar: "Ärlige Jan" försvarar alltså (minst) en person som sprider precis samma lögner som MEWAS (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1970#p54169 ). En person som dessutom även har gjort det utomlands, precis som MEWAS (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=90#p56075 )!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3800#p56186 .

X-member

Post by X-member » Fri 15 Oct 2021 13:59

Nu kan jag se i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat att flockidioten Rickard (i sin kontakt med svensk media) har hänvisat till MEWAS påståenden och bifogade mail om att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige och att han är irriterad på att svensk media inte tar upp detta.

Och MEWAS-medlemmen Elisa Bastiani håller dessutom med flockidioten Rickard i en svarskommentar.

Ja, jösses! :D

Nej, svensk seriös media kommer inte att sprida denna lögn bara för att MEWAS har hittat några mail där man talar om att uppnå flockimmunitet!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=80#p56026 .

Tillägg:

Det är alltså sådant här som jag kommer att kalla för högerpolitisk propaganda om det inte har införts några nya åtgärder mot smittan en månad efter att man tog bort restriktionerna för fullvaccinerade personer i Sverige den 29 september 2021.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=80#p56038 .

X-member

Post by X-member » Fri 15 Oct 2021 14:26

Tillägg till svaret ovan.

Jag kan nu även se i den offentliga facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 att man även där i ett inlägg postat för 3 timmar sedan idag, 15 oktober 2021 försöker lura i folk att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige, bland annat med hänvisning till någon artikel i blaskan Bulletin.

När det gäller den gruppen är jag dock mycket mer "sträng" för det finns nämligen kunnigt folk i den gruppen som för helvete (ursäkta) borde känna till att man aldrig någonsin har sagt till hela eller delar av den svenska befolkningen att dom inte behöver följa dom svenska restriktionerna/rekommendationerna/råden. Dvs, det som Stefan Löfven alltså påpekade i sitt svar till SD i KU-utfrågningen, vilket ni kan hitta här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55458 .

Så detta som Vetenskapsforum covid-19 nu sysslar med, är (i mina ögon) alltså definitivt spridning av högerpolitisk propaganda!

Läs även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3820#p56205 .

Ps! Blaskan Bulletin sägs vara blåbrun politiskt! Ds.

Post Reply