Min egna kommentar: Då tycker jag faktiskt att MEWAS kan sluta gnälla enbart om Sverige, dvs när MEWAS ju faktiskt menar (vilket jag tycker framgår klart och tydligt) att ett stort antal länder är precis lika misslyckade som Sverige.My response to the lower excess death argument for Sweden's supremacy.
Xxxcccx Nonsense. The true death toll is greater than 15,000000. This was on Twitter at least a week ago. Also, relative excess death is not always a useful measure of good or bad handling. Sure, you can say that Sweden had a lower excess deatj toll than Belgium. But:
1 Someone in the Swedish Statistical Bureau miscalculated Sweden's toll,
2 Just what is special about Belgium? Sweden's excess death toll is *greater* than that of all other Nordic Countries. Statisticians and epis prefer that measure.
Ett annat exempel på det jag skrev ovan kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1600#p59917 .
Läs gärna även det som jag skrev i min kommentar här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1570#p59891 .
Och det hittas ett exempel till på att MEWAS verkar inbilla sig att Sverige är det enda land i hela världen där folk har smittats med viruset här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1600#p59921 .