MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Tue 11 Jan 2022 13:52

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 7 timmar sedan (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Vänta nu ett tag?

Nu har vi haft originalviruset från Wuhan, alfa, beta, gamma, delta, etcetera, och nu omikron. Miljoner svenskar har redan haft infektionen under pandemins två år. 71 % har dubbelvaccinerats.

Skulle vi inte bli "flockimmuna" sades det? Varför har vi de högsta smittalen under hela pandemin nu? Varför fylls sjukhusen snabbt upp med covidpatienter nu?

*Frågar åt en kompis*
Min egna kommentar: Jag tycker att han skall hälsa sin kompis (som jag antar är en flockidiot) att ingen person, varken från FoHM eller regeringen (ännu) har påstått att man har uppnått flockimmunitet i Sverige!

X-member

Post by X-member » Tue 11 Jan 2022 14:05

Tillägg till svaret ovan.

Jag misstänker faktiskt starkt att "ärlige Jans" kompis kan vara någon som har hävdat följande, vilket är vad MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani har påstått offentligt på sin vägg facebook i oktober 2021:
Eliminering är den enda möjliga vägen, det enda etiska sättet som gör att vi samtidigt kan rädda liv och ekonomi.
viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4340#p56837

Ett lite spydigt tillägg:

Hur det går för Italiens "eliminering" av smittan kan ni se på den danska länken nedan:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Där Italien har precis lika mörk färg som Irland!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=440#p57840 .

X-member

Post by X-member » Tue 11 Jan 2022 14:38

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=450#p57843 .

Det verkar som att WHO nu har sagt att det är fullt möjligt, att många länder redan om 6-8 veckor, kan ha uppnått flockimmunitet. Läs mer om detta här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=130#p57847 .

Undrar faktiskt vad MEWAS kommer att säga då?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=430#p57792 .

X-member

Post by X-member » Wed 12 Jan 2022 14:44

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 3 timmar sedan idag, 12 januari 2022 (och det är jag själv som har blåmarkerat och rödmarkerat):
Jag kommer att släppa det här med corona nu, och bara göra ett par dagliga uppdateringar om sjukhusinläggningar och smittutvecklingen. Mest för att hålla mig ajour själv.

Smittan är inte längre stoppbar med de åtgärder som FoHM och regeringen har presenterat, och det allmänna opinionsläget. Det är faktiskt "game over" nu. Hädanefter sköter biologin sig själv.

De flesta av oss kommer nog få viruset denna vår. De flesta av oss kommer slippa sjukhusvård, och de flesta av oss kommer överleva. De som torskar dit ordentligt, torskar dit ordentligt. Det kan vi inte göra så mycket åt, inte med den förda politiken och den nivå av insikt the lot of svenska folket har om viruset, pandemin och riskerna.

Och en dag kommer pandemin att "fisa av". På något vis.

Under tiden så kommer jag fortsätta bära munskydd i offentliga miljöer, tvätta händer, undvika evenemang och i övrigt agera så smittskyddssäkert som möjligt. Och ta min nr. 3 när det erbjuds.

Jag tyckte det var ett meningsfullt informationsarbete, och inspirerande två år. Tack alla för alla inspirerande samtal ❤.
Min egna kommentar: Japp, nu kommer katastrofen enligt MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" och han skyller detta på den svenska befolkningen och på den svenska politiken.

Men WHO skyller dock inte detta på den svenska befolkningen och på svenska politiker (tack och lov!) vilket ni kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=130#p57847 .

X-member

Post by X-member » Wed 12 Jan 2022 14:53

Tillägg till svaret ovan.

Jag tycker att det framgår mycket tydligt att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" stöttar Zero Covid-strategin, dvs han vill ju stoppa viruset!

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=57855#p57843 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Wed 12 Jan 2022 15:09

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=450#p57854 .

Det verkar som att det har "hänt något" i "andra grupper" som har fått MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" att ta detta beslut, för han skriver följande i ett annat inlägg i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige vilket postades för 18 timmar sedan (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Jag vill ändå lyfta gruppen "Coronavirus i Sverige" och "Coronapandemi" för att de faktiskt är villiga att publicera i stort sett allt jag publicerar. Allt är för ett syfte, och är välmenat för att rädda liv i slutänden ❤ . Till andra grupper: No hard feelings, jag accepterar era beslut ❤. Jag förstår. Tro mig.
Min egna kommentar: Det tycks alltså vara 6 facebookgrupper* som har slängt ut honom...

* Han har ju själv skrivit att han postar sina inlägg i 8 olika grupper.

Och nu undrar jag, kan det vara hans upprepade felcitering av vad WHO säger som är orsaken? Läs mer om detta här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=340#p57418 .

X-member

Post by X-member » Thu 13 Jan 2022 14:01

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=450#p57854 .

Här kommer vad fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" svarade en person i en kommentar i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 7 timmar sedan idag, 13 januari 2022 (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Kan försäkra dig att det finns de som tjänar pengar på denna pandemi.

Dock hör inte vi "alarmister, orosspridare och katastrofsexuella" dit.

Eftersom vi kämpar för mer och strängare restriktioner, mer begränsningar, mindre kommers och konsumtion, mindre resor, mindre konferens och hotell, mindre shopping överhuvudtaget, mindre kollektivtrafik, mindre konserter och OS, mindre av alla dessa möten där människor tjänar miljarders miljarders kronor på att hålla verksamheterna igång.

Trodde du läkemedelsindustrin/vaccinindustrin skulle sponsra oss? Trodde du verkligen att DE välkomnade stängda samhällen där affärsverksamheten och köpoholismen begränsas under obestämda tidevarv? Trodde du att de därtill skulle jubla över att sådana som jag om och om igen postar nedanstående information (se bild) där det klart framgår att vaccinerna inte löser detta åt oss, inte är "The Magic Fix"?

Fet-glöm det.

Tyvärr. Jag hade faktiskt välkomnat ett och annat ekonomiskt tillskott, som far till 11 barn och på endast en usel a-kassa sedan september 2020. Inte en endaste krona, eller rubel, har landat på mitt konto.

Nu är detta över, jag är less på den här typen av svammelkuseri, och det känns bra att aldrig mer behöva ägna mig åt sådant.

Tack ❤.
Min egna kommentar: Det låter ju för bövelen som att han (och hans vänner) är extremvänster! Och det är fan i mig (ursäkta) inte konstigt att folk tror att han är en antivaxxer (se den andra blåmarkeringen).

Ps! Den bild som han hänvisar till är samma felcitering av WHO som jag talade om i föregående svar. Ds.

X-member

Post by X-member » Thu 13 Jan 2022 16:11

Nu ser det ut som att MEWAS även måste slänga ut alla lögnspridande SD:are ur sin grupp, för Jimmy Åkesson (SD) vet nämligen definitivt att man inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige vilket framgår här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=150#p57878 .

Tillägg senare:

Och MEWAS måste nog även slänga ut alla lögnspridande centerpartister ur gruppen också, för även Centerpartiet vet nämligen att man inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige vilket framgår här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=160#p57887 .

Ett tillägg ännu senare:

Och detta gäller även lögnhalsar som röstar på moderaterna, för även moderaterna vet nämligen att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige vilket framgår här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=210#p57942 .
Last edited by X-member on Sat 15 Jan 2022 23:48, edited 3 times in total.

X-member

Post by X-member » Thu 13 Jan 2022 16:26

Jag summerar nu detta ämne lite.

Det verkar alltså som att MEWAS stöttar något ärthjärneparti (eller någon "främmande makt"), för jag kan faktiskt inte hitta något svenskt politiskt parti som stöttar spridning av lögner om den svenska corona-hanteringen!

X-member

Post by X-member » Thu 13 Jan 2022 23:12

MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg har idag, 13 januari 2022 delat ett inlägg skrivet av någon utländsk fjomp på twitter där man på ena bilden ser att Anders Tegnell sagt att det inte skulle bli någon 4:e våg i höstas och så menar denna utländska dönick att Anders Tegnell hade fel, eftersom han sagt idag (se artikel nedan) att det kan bli 69 000 nya smittade per dag (om det vill sig illa) framöver.

FHM:s värsta scenario: 69 000 smittade per dag

Publicerad 13 januari 2022.

https://sverigesradio.se/artikel/fhms-n ... av-januari

Min egna kommentar: Uppenbarligen så tror jubelidioten Keith Begg (och hans lika förbannat korkade vänner) att han kan lura i folk att den svenska hösten inträder i januari!

Nåja, dom kanske kan lura någon dåligt utbildad person som inte bor i Europa förstås... ;)

Tillägg:

Faktum är att det har framgått klart och tydligt fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jans" tabeller och kurvor att det inte har varit någon 4:e våg i Sverige i höstas!

Post Reply