MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Fri 8 Oct 2021 13:20

Nu sprider MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" någon engelskspråkig persons (som heter Edal i förnamn) tweet i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige där man kan se att även denna engelskspråkiga person (liksom Keith Begg) inte förstår skillnaden mellan att vilja uppnå flockimmunitet och att använda flockimmunitets-strategin. Och så skriver "ärlige Jan" följande vilket postades för 5 timmar sedan idag, 8 oktober 2021:
Men kom ihåg: "Flockimmunitet genom naturlig infektion var aldrig målet" 😃
Min egna kommentar: Så MEWAS-medlemmarna fortsätter alltså envist att ljuga offentligt om vilken corona-strategi som har använts i Sverige!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3680#p56029 och här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=90#p56076 .

X-member

Post by X-member » Fri 8 Oct 2021 13:33

Tillägg till svaret ovan.

MEWAS lärde sig alltså inte ett förbannade dugg av att Nils Funcke (medvetet eller omedvetet) felinformerade om att MEWAS är antivaxxers (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2400#p54612 ), utan dom tänker alltså fortsätta felinformera.

Dvs, sprider MEWAS ut att det är "kriminellt" att vilja uppnå flockimmunitet (viket ju även kan ske med hjälp av vaccin) så måste dom ju vara antivaxxers, eller hur?

X-member

Post by X-member » Fri 8 Oct 2021 14:07

Med anledning av det jag postade i dom båda föregående svaren i detta ämne så återgår jag nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=90#p56086 där alltså en admin i facebookgruppen: MEWAS 2.0 försöker lura i folk att alla länder i världen utom Sverige, Brasilien, England och USA hade kommit överens om att använda "zero-covid"-strategin.

Att man inte har använt denna strategi i något nordiskt land och heller inte i väldigt många andra länder det nämner dock inte denna djävla MEWAS-lögnhals!

X-member

Post by X-member » Sat 9 Oct 2021 13:50

Kungen om återöppnandet: ”Gick lite snabbt”

Publicerad 9 oktober 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj ... ite-snabbt

Två klipp (och jag tar dom i omvänd ordning och kommenterar efter varje klipp):
Kungen om corona: ”Vi har misslyckats”
Min egna kommentar: Han säger alltså det samma som MEWAS (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 ), dvs att man inte har lyckats minska smittan/plana ut kurvan (vilket ju är den svenska strategin) överhuvudtaget i Sverige.
Den 29 september släpptes restriktionerna i Sverige, men Sveriges kung Carl XVI Gustaf tycker att återöppnandet av Sverige gick för fort.
Min egna kommentar: Nu (dvs, senare) säger kungen alltså istället att vi har haft restriktioner i Sverige! Dvs, att MEWAS ljuger!

Tillägg senare:

Här kommer MEWAS reaktion på denna artikel hämtad från twitter:
One would ALMOST wish for a governing monarchy....
Min egna kommentar: Att det som kungen sade bevisade att MEWAS ljuger, det har MEWAS alltså inte ens förstått. Kan detta möjligen bero på att MEWAS inte ens förstår svenska tro?
Last edited by X-member on Sat 9 Oct 2021 15:16, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 9 Oct 2021 14:17

Tillägg till föregående svar i detta ämne.

Här kommer en reaktion på denna artikeln hämtad från den offentliga facebokgruppen: Vetenskapsforum covid-19 en grupp som ju även har försvarat dom båda MEWAS-lögnhalsarna Keith Begg (från Irland) och Andreia Rodrigues (från Portugal):
Så bra att Kungen kritiserar Regeringen och FHM
Min egna kommentar: Nope, kungen har faktiskt (i sitt senaste uttalande) bevisat att MEWAS (och en del andra idioter) ljuger!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=70#p55900 .

X-member

Post by X-member » Sun 10 Oct 2021 13:47

Här kommer ett inlägg delat av irländaren Keith Begg (ledare för MEWAS) på twitter igår, 9 oktober 2021:
Probably the biggest problem with the pandemic debate in Sweden has been that pointing out that people in positions of authority and trust are spreading dangerous misinformation is generally seen as distasteful at best.
Min egna kommentar: Det hjälpte alltså inte ens att MEWAS läste vad den svenska kungen har sagt igår (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=56112#p56101 ), utan MEWAS tror alltså tom att den svenska kungen ljuger!

Bäst jag förtydligar lite: Den svenska kungen vet definitivt att vi inte har använt flockimmunitets-strategin i Sverige!

X-member

Post by X-member » Sun 10 Oct 2021 20:17

Detta hör ihop med artikeln som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=100#p56101 .

Här kommer ett uttalande hittad under denna artikel i facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 postad för ca 2 timmar sedan idag, 10 oktober 2021:
Jag garanterar att om Tegnell får frågan på presskonferens om Kungens uttalande så blir hans svar- Jag har ingen åsikt ang Kungens uttalande. Därefter går Tegnell vidare och berättar att smittan är låg bla bla bla ………… Han vet att Kungen inte kan göra något så varför skulle han bry sig. Tro mina ord!
Min egna (mycket roade) kommentar: Ja, varför i hela friden namn skulle inte Anders Tegnell påpeka att smittan är låg, och att vi därmed heller inte behöver ha några restriktioner för fullvaccinerade personer i Sverige?

Att kungen kanske är oroad för egen del (han är ju inte så ung längre) betyder faktiskt inte att kungen har någon rätt att ändra på detta beslut.

Kungen har dock rätt att både tycka och att yttra sig...

...vi har ju faktiskt yttrandefrihet i Sverige...

...även om MEWAS ofta hävdar motsatsen...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=70#p55911 ,

X-member

Post by X-member » Mon 11 Oct 2021 13:30

Här kommer ett klipp från ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat för ca 6 timmar sedan idag, 11 oktober 2021 i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
Men visst blev det egentligen flockimmuniteten genom i stort sett fri smittspridning vi hamnade i till slut, från 29/9? Om än med vacciner som rätt uppenbart dämpar sjukhusinläggning och död?
Min egna kommentar: Nope, när restriktionerna tas bort helt och hållet som man har gjort i Danmark och Norge, så kallas det inte ens för en strategi. Så den "bluffen" som bevis för att vi skulle använda flockimmunitets-strategin i Sverige funkade inte heller! ;)

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3760#p56132 .

X-member

Post by X-member » Mon 11 Oct 2021 13:38

Tillägg till svaret ovan.

I den norska information som kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3760#p56135 så kan man se att det har dött fler per miljon invånare i USA jämfört med Sverige, och om MEWAS-lögnhalsarna skall bli trovärdiga så måste MEWAS faktiskt även anklaga USA för att ha använt flockimmunitets-strategin!

Jag får väl önska dom lycka till med det! :lol:

X-member

Post by X-member » Mon 11 Oct 2021 14:01

Jag återgår lite till det som MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" försöker hävda vilket jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=100#p56137 .

Nu är alltså majoriteten av den svenska befolkningen vaccinerad och då kan "ärlige Jan" för helvete (ursäkta) inte hävda att flockimmuniteten beror på att man har låtit viruset "härja fritt" bland ovaccinerade personer, vilket flockimmunitets-strategin faktiskt innebär!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=56139#p56092 där vi kan se att "ärlige Jan" så sent som för 3 dagar sedan försökte lura i folk offentligt på facebook att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Post Reply