MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Mon 2 May 2022 16:05

Här kommer ett inlägg som MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg har postat på twitter den 30 april 2022:
Below shows the absolute delusion & contempt of what we have witnessed in pandemic #Sweden. Students celebrating that restrictions are no more. While most of 🇪🇺 embraced the precautionary principle 🇸🇪 partied on as thousands of elderly were involuntarily euthanized. Restrictions?
Och så har han delat följande inlägg skrivet av en svensk person (och detta är alltså efter att man har tagit bort dom svenska restriktionerna):
Så här hälsar vi våren välkommen till Uppsala och Uppsala län! Efter två år med restriktioner kan alla äntligen fira tillsammans igen #sistaapril Välkommen vår!
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Kommer skitstöveln Keith Begg att göra det samma med norrmän och danskar, dvs djävlas med div privatpersoner bara för att deras länder också har lyckats återgå till det normala?

Och förövrigt så är det faktum att några svenska läkare använde några felaktiga riktlinjer i början av 2020 (så att en del äldre fick en felaktig bedömning) inget som några svenska privatpersoner är ansvariga för heller!

Jag tycker faktiskt att MEWAS-ledaren är riktigt, djävla sjuk i huvudet! :evil:

X-member

Post by X-member » Mon 2 May 2022 16:12

Tillägg till svaret ovan.

Notera att Keith Begg dessutom faktiskt erkände (så sent som för några dagar sedan) att han vet att man har haft restriktioner i Sverige, vilket alltså bevisar att MEWAS (och andra flockidioter) har ljugit när dom har påstått att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige hela tiden!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=980#p59807 .

X-member

Post by X-member » Tue 3 May 2022 13:02

Inlägg skrivet av MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg postat på hans vägg på facebook för 19 timmar sedan:
You really can't make this crap up... Sweden's govt Twitter account will go silent. Anything they can do to avoid and direct criticism of their criminal negligence and incompetence during their reign which has to be said continues abysmally. Freedom of Speech in Sweden is not fully understood and confused with freedom to hate and freedom to suppress. Sweden needs to go back to Democracy 101 and the governance system need to be trained on what democratic values and the basic tenets of democracy actually means. And then learn how to put them into practice.
Min egna (rätt roade) kommentar: Kanske den svenska regeringen har blivit en anings trött på utlandsfödda personer som fortfarande inte vet vilken corona-strategi som man har använt i Sverige? ;)

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55460 .

X-member

Post by X-member » Tue 3 May 2022 13:31

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen och holländaren George postat på hans vägg på facebook för 13 timmar sedan och detta hör definitivt även ihop med föregående svar i detta ämne:
....we live in a country where many think it is right and proper to sacrifice elderly and ill People, some by morphine and two other chemicals, with No oxygen. The UK acted similarly.
.....Now many in those countries think it is ok to join an organisation That can avail itself of nuclear destruction. Other ways were possible instead of the sacrifices, and other ways are possible now. There is an intense debate about one aspect of this in Germany's media.
.....Here the public is being corralled and bamboozled into accepting mass nuclear death, as they were lulled yet corralled into accepting mass covid death.
Min egna (djävligt förbannade) kommentar: Det finns inte en enda förbannade svensk person som tycker att det är bra att några ansvarslösa läkare använde några felaktiga riktlinjer i början av 2020!

Vad är det för källa som den utlandsfödda idioten använder egentligen? Någon annan utlandsfödd galning kanske (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=59865#p59853 ).

X-member

Post by X-member » Tue 3 May 2022 13:44

Detta hör ihop med dom flesta tidigare svaren i detta ämne.

Vad händer när Rasmus Paludan upptäcker att det finns en grupp (huvudsakligen utlandsfödda) personer som har djävlats med hela den svenska befolkningen ända sedan pandemin startade?

Då får han nog fan (ursäkta) "vatten på sin kvarn"... :evil:

X-member

Post by X-member » Tue 3 May 2022 13:54

Jag såg nu att MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg fortsätter att ljuga och påstå på twitter att man inte testar någon alls i Sverige längre.

Att detta är ren och skär lögn kan det hittas bevis för här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1550#p59864 .

Japp, även norrmännen vet alltså att MEWAS ljuger!

X-member

Post by X-member » Wed 4 May 2022 12:55

Jag flyttar nu detta postat i ett annat ämne igår, hit till detta ämne...
Inlägg hämtat från den norska offentliga facebookgruppen: Kunnskapsbasert rasjonell Covid-19-respons postat den 3 maj 2022:
FAKTA OM CORONASITUASJONEN I VERDEN

Disse landene opplever for tiden det største smittetrykket i verden, sortert etter registrerte koronasmittede per 100.000 innbyggere de siste 14 dagene.

Tall i parentes viser registrerte dødsfall per 100.000 i samme periode.

New Zealand: 2.391 smittede (3,3 døde)
Australia: 2.224 smittede (2 døde)
Tyskland: 1.763 smittede (3,3 døde)
Sør-Korea: 1.689 smittede (3,2 døde)
Luxembourg: 1.519 smittede (2,2 døde)
Italia: 1.332 smittede (3,3 døde)
Finland: 1.328 smittede (7,6 døde)
Kypros: 1.313 smittede (2,2 døde)
Portugal: 1.303 smittede (2,8 døde)
Frankrike: 1.280 smittede (2,8 døde)
Østerrike: 1.004 smittede (19,5 døde)
Belgia: 851 smittede (2,8 døde)

I Norge er det registrert 120 nye smittetilfeller og 2,8 dødsfall per 100.000 innbyggere de siste 14 dagene.

For de øvrige nordiske landene er tallene per 100.000 innbyggere de siste 14 dagene 48 smittede og 1,6 døde i Sverige, 334 smittede og 3,2 døde i Danmark og 438 smittede og 2,5 døde på Island.

Så langt har 514.270.436 mennesker fått påvist smitte på verdensbasis. 6.238.328 mennesker er døde hittil i pandemien.

KILDE: Johns Hopkins-universitetet
Min egna kommentar: Sverige har alltså lägst dödlighet (när det gäller covid-19) i hela norden just nu...
...detta med anledning av att MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani har delat följande inlägg skrivet av mask/munskyddsaktivisten Tobias Petersson på sin vägg på facebook för 17 timmar sedan:
7 dödsfall i Taiwan sedan januari
3467 dödsfall i Sverige samtidigt
Sverige har 495 ggr högre dödlighet i covid-19 än Taiwan...
99% av fallen är asymptomatiska
förmodligen p g a MASK
Min egna kommentar: Jämför nu även Sverige med resten av länderna i det norska inlägget så förstår ni nog utan minsta problem vad MEWAS är ute efter...

X-member

Post by X-member » Wed 4 May 2022 12:59

Tillägg till svaret ovan.

Och ifall det var någon som ändå inte förstod, så hjälper jag gärna till lite.

MEWAS anser alltså att (så gott som) alla länder i hela världen gör fel!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1560#p59879 .

X-member

Post by X-member » Thu 5 May 2022 11:47

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=990#p59875 .

Ett klipp (från inlägget i den norska gruppen):
I Norge er det registrert 120 nye smittetilfeller og 2,8 dødsfall per 100.000 innbyggere de siste 14 dagene.

For de øvrige nordiske landene er tallene per 100.000 innbyggere de siste 14 dagene 48 smittede og 1,6 døde i Sverige, 334 smittede og 3,2 døde i Danmark og 438 smittede og 2,5 døde på Island.
Dvs, Sverige har just nu lägst antal döda i hela norden!

Här kommer ett inlägg postat av MEWAS-medlemmen Eric Hammarstrand på hans vägg på facebook för 13 timmar sedan (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Det är helt bisarrt hur människor går runt och tror att vi har hanterat pandemin bra, att masker och smittskydd inte fungerar och att man förväntas spela med i att förneka verkligheten. Lite som att ryssar går runt och tror att armen avnazifierar och befriar Ukraina. Det är bekvämt att lita på ledare när konsekvenserna är stora eller som i Sverige, man vill bara inte sticka ut.

Kolla antalet döda per miljon invånare i Norge och se hur vi bara börjar likna varandra i senaste vågen när båda länderna vaccinerat och ignorerar smittskyddet. Se hur stor skillnad det är mot när Norge agerade proaktivt i smittskyddet.
Och han hänvisar till samma källa, dvs John Hopkins University.

Min egna kommentar: MEWAS ljuger alltså som fan!!!

X-member

Post by X-member » Thu 5 May 2022 12:06

Nu återgår jag (igen) till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=990#p59876 och detta hör också ihop med föregående svar.

MEWAS anser alltså att Zero Covid-strategin är bäst, och tycker att det faktum att det dör fler personer med eller pga covid-19 i Norge just nu jämfört med Sverige (se föregående svar) bevisar att Norge har utrotat smittan bäst!

Ja, jösses! :lol:

Bäst jag förtydligar lite. Skall man försöka få infört Zero Covid-strategin i Sverige så kan man inte jämföra Sverige med ett land (dvs, Norge) som har använt samma corona-strategi som Sverige. :D

Tillägg 6 maj 2022:

Jodå, visst sjutton är det Zero Covid-strategin som MEWAS vill ha (och inte flockimmunitet/flockskydd) och här kommer ett klipp från ett inlägg delat av MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani på hennes vägg på facebook för 17 timmar sedan som bevisar det (och detta är Yaneer Bar-Yams egna ord):
As far as we know, the only way to stop long covid disability is to stop infection.

Post Reply