MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Tue 5 Oct 2021 22:17

Här kommer ett inlägg från MEWASgags på twitter postat i maj 2021:
MEWAS take pride in being loud idiots. It's both our lifestyle AND scientific position.
:lol:

X-member

Post by X-member » Tue 5 Oct 2021 22:57

Här kommer ett inlägg postat av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 3 timmar sedan idag, 5 oktober 2021 och så länkar han till en artikel som handlar om läsk.
Pandemin anses vara över av media

*Blir en lite surpris strax*
Min egna (mycket roade) kommentar: Varför startar han inte en egen blaska så kan han posta artiklar om covid-19 varannan minut och skita i allt annat som händer här i världen om han nu anser att det är vad media är till för :lol:

Tillägg:

Om någon undrar vad det är för "surpris" som han talar om så hittas det lite information här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=80#p56037 .

X-member

Post by X-member » Tue 5 Oct 2021 23:18

Jag har nu kollat upp saken (dvs, den "surpris" som "ärlige Jan" menar skall komma strax, se föregående svar), och när jag backar tillbaka i flera veckors "tisdags-rapporter" så har det minskat hela tiden i Sverige.

Så jag tror inte att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" behöver oroa sig så mycket för att det helt plötsligt skulle inträda en katastrof i Sverige som media "glömmer" att omgående skriva om. :D :D

X-member

Post by X-member » Wed 6 Oct 2021 11:00

Här kommer en svarskommentar hämtad från den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postat för ca 5 timmar sedan idag, 6 oktober 2021 av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Jag anar att just att promota vaccinationerna kan vi med varm hand lämna över till FoHM och regeringen att hantera. Detta eftersom de själva är smärtsamt medvetna om att de inte har något annat redskap att ta till. Som de är kompetenta, eller förmögna, att använda, menar jag.
Rusar smitta, sjukvårdstal och dödstal igen, under hösten, kommer de själva att bli "Busy Beavers" och vända på varje tänkbar sten för att finna legal möjligheter för att öka vaccinationsgraden.
Därför håller jag med dig. Vi behöver inte debattera vaccinerna längre, där finns det starkare krafter som kan föra lansen.
Nu skall vi se, "ärlige Jan" säger alltså följande:

1: Han erkänner att han har ljugit när han påstått att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige, för nu menar han att antikroppar efter en genomgången infektion inte "räknas".
2: Han säger att alla andra åtgärder (bortsett från vacciner) som har satts in mot smittan i Sverige inte har fungerat.

Jag kan inte hjälpa det, men jag tänker faktiskt ibland att han måste vara onykter...
Last edited by X-member on Wed 6 Oct 2021 17:09, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Wed 6 Oct 2021 11:39

Jag tror jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=90#p56047 .

Hittills verkar det ha gått bra både för Danmark och Norge efter att dom öppnade upp, men "ärlige Jan" anser att det kommer att inträda en katastrof i Sverige inom kort, dock har han alltså (vilket ni kan se i föregående svar) "glömt" att lägga till dom svenskar som redan har haft smittan till det antal svenskar som nu är vaccinerade...

...och han har även "glömt" att vi fortfarande har kvar restriktioner i Sverige för ovaccinerade personer...

X-member

Post by X-member » Thu 7 Oct 2021 9:37

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3700#p56056.

Irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg skrev följande om detta på twitter för 16 timmar sedan:
FINALLY A MOTION in the #Swedish Parliament regarding the need for an IMPARTIAL and INTERNATIONAL EVALUATION of the 🇸🇪 C19 strategy. By right the architects of the strategy and the experts aligned to their policies should be facing legal prosecution.
Min egna kommentar: Så det verkar alltså som att MEWAS stöttar sverigedumokraterna...

...men dom måste faktiskt allra först bevisa att vi har använt flockimmunitets-strategin i Sverige...

...vilket MEWAS inte kan...(läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=70#p55907 )
Last edited by X-member on Thu 7 Oct 2021 21:34, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Thu 7 Oct 2021 9:44

Tillägg till svaret ovan.

Och förövrigt så bestämmer vi själva i den svenska demokratin vilken corona-strategi vi vill använda och inte varken MEWAS, SD eller några utländska kritiker!

Jag förtydligar lite:

Eftersom vi bevisligen inte har använt flockimmunitets-strategin i Sverige (vilket lögnhalsarna i MEWAS tydligen inte fattar hur många ggr dom än blir tillsagda, läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=80#p56038 ) så kommer man inte att kunna "stämma staten" för det heller!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=56074#p56074 där vi kan se att irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg tom tror att det skulle ingå i yttrandefriheten att försöka förmå utländska regeringar att agera mot Sverige.

X-member

Post by X-member » Thu 7 Oct 2021 13:29

Som ni ser så länkar jag till vad jag har postat i ett annat ämne i föregående svar i detta ämne, men jag tror att detta även bör postas i detta ämne, med anledning av att MEWAS nu alltså håller med Sverigedumokraterna (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=56075#p56071 ) om att den svenska corona-hanteringen bör granskas av utländska experter.

Jag flyttar nu fram detta tidigare postat här i ämnet:

FHM om dolda Facebookgruppen: “Obehagligt”

Publicerad 9 februari 2021.

https://sverigesradio.se/artikel/fhm-om ... obehagligt

Några klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Christer Janson är presschef på Folkhälsomyndigheten.

– Det vi fått veta är obehagligt och det är chockerande att det här pågår. Vi har märkt av att det varit mycket fel och halvsanningar och påhopp i internationella medier i perioder och det här kommer också tillbaka snabbt när de svenska medierna rapporterar om vad de utländska skriver, säger han till Ekot.
Vår granskning av en dold Facebookgrupp visar hur det i inlägg beskrivs hur medlemmar där försökt att få andra länders regeringar att agera mot Sverige under pandemin.
Min egna kommentar: MEWAS har alltså gjort saker som skulle göra vilket lands befolkning, myndigheter eller regering som helst i världen skitförbannade.

Här kommer vad irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg postade på twitter för 19 timmar sedan (det är jag själv som har blåmarkerat):
"But according to the proposal, news reporting that seriously damages #Sweden's relationship with other countries could also lead to up to eight years in prison." Sweden is turning into a totalitarian dictatorship! Its all about protecting the #Swedish image. #deathofdemocracy
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Japp, det är förbannat dumt att ljuga offentligt om den svenska corona-hanteringen i avsikt att försöka få andra länders regeringar att agera mot Sverige!

Dvs, det kan faktiskt bli fråga om mycket hårda straff om man blir avslöjad...
Last edited by X-member on Thu 7 Oct 2021 13:44, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Thu 7 Oct 2021 13:40

Nu är det nog dags att summera lite igen.

Hade MEWAS däremot hållit sig till sanningen om vilken corona-strategin vi använder i Sverige samt gett folk korrekta fakta om vad som faktiskt hade hänt på äldreboendena så hade dom inte behövt oroa sig alls, men som ni förstår så tänker MEWAS fortsätta sprida lögner (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=80#p56026 ) om den svenska corona-hanteringen och hänvisa till yttrandefriheten!

Jag tror dock inte att svenska skattebetalare har någon lust att betala för polisbeskydd av några sådana landsförrädare! Läs mer om detta här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=80#p56038 .

X-member

Post by X-member » Thu 7 Oct 2021 22:19

Detta har en koppling till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=90#p56071 .

Här kommer vad en admin (som heter Eric i förnamn) i MEWAS 2.0 skrev på sin vägg på facebook i förrgår, vilket är offentligt och läsbart av alla:
Vänsterpartiet vill inte kritisera den extremlibertarianska Coronastrategin då de upplever att SD kritiserar den. (trots att det är uppenbart att de få gånger som SD "kritiserat" så är det bara för att det är deras MO att kritisera regeringen i alla frågor oavsett vad de egentligen tycker)
V ställer sig hellre på internationella brunhögerns sida och låter marginaliserade dö. V hjälper alltså hellre nazister med deras kamp för "the swedish way" och att "individens frihet" är viktigare än att skydda utsatta, att ingen ska tvinga en att bära mask och vaccinera sig.
Och här kommer en svarskommentar postad av en annan person med ett svenskt namn under detta inlägg:
Det tragikomiska i att det är SD som kräver en _internationell_ granskning, inte ett enda annat parti i Riksdagen.
Min egna kommentar: Det kanske är lite svårt för MEWAS att räkna ut att SD tycker att detta är en alldeles utmärkt politisk propaganda, medans Vänsterpartiet definitivt vet att Sverige är en demokrati!

Här kommer ett annat inlägg skrivet av denna Eric postat på hans vägg på facebook för 3 dagar sedan:
Historieböckerna kommer minnas att det var Sverige, tillsammans med det härliga gänget Boris, Trump och Bolsonaro som kraftigast motsatte sig att eliminera viruset när vi hade chansen och det var fullt möjligt. Nu har vi dömt världen, och främst fattiga länder, till forever Covid.
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Inte ens Nya Zeeland har väl lyckats eliminera viruset utan har nu börjat vaccinera fler personer istället, så vad fan snackar idioten om?

Ps! Ni kan hitta denna admins efternamn namn här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55468 . Ds.

Post Reply