MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 13:08

Läs gärna om flockidiot-admin i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige som nu tom har postat bevis (som bland annat kommer från Sverigedemokraterna och Centerpartiet) för att hon har ljugit om vilken corona-strategi som man har använt i Sverige här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=190#p57919 (och i svaret efter detta) en admin som dock är så förbannat korkad att hon inte fattar att hon därmed faktiskt måste be om ursäkt!

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 17:43

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett inlägg postat i samma facebookgrupp, dvs: Coronavirus (COVID-19) Sverige för 2 timmar sedan idag, 15 januari 2022 av flockidioten "tecknande Bengt":
Efter två år med "träffsäkra" åtgärder från "expertmyndigheten" FHM så är smittspridningen större än någonsin.

Är stängning av krogar kl 23 och 1 meter mellan bord något expertmyndigheten verkligen tror påverkar Omikron?

Eller är det enbart för att ge sken av att man gör något alls?
Mina egna kommentarer:

1: Han erkänner alltså att han vet att vi har restriktioner i Sverige och att han har ljugit när han om och om igen har hävdat att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige. Men det är han nog alldeles för korkad för att fatta.
2: Men nu ljuger han istället om vilka restriktioner vi har i Sverige (dvs, han nämner ju bara 2), vilket dock inte lurar en enda svensk politiker!
3: Så jag utgår ifrån att "tecknande Bengt" röstar på något "ärthjärneparti" precis som MEWAS tycks göra!*
4: Han underkänner dessutom så gott som hela världens corona-hantering, för omikron-smittan sprids just nu som fan (ursäkta) i dom allra flesta länder. Så det "ärthjärneparti" som "tecknade Bengt" tycks rösta på kanske kan hittas i Nord-Korea eller i Kina*?

* Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=450#p57880 .

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 17:54

Tillägg till svaret ovan.

Jag får alltså intryck av att även "tecknande Bengt" tillhör extremvänstern, precis som jag fick intryck av när jag hade läst vad fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" hade skrivit, vilket jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=450#p57869 .

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 18:07

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=460#p57930 .

Efter detta erkännande från flockidioten "tecknande Bengt", dvs att han vet att han har spritt lögner om den svenska corona-hanteringen så hoppas jag verkligen att han blir polisanmäld av en hel hoper svenskar.

För man förstör ta mig fan (ursäkta) inte Sveriges goda namn och rykte ostraffat! :evil:

Ovanstående gäller givetvis även MEWAS och Jon Tallinger (läs även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=200#p57928 ), och en del andra idioter!

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 19:04

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=460#p57930 .

Denna svarskommentar postad under detta inlägg är (med stor sannolikhet) postat av en släkting till "tecknande Bengt" (gissningsvis en dotter) för dom har nämligen samma (lite ovanligare) efternamn (och diskussionen under inlägget gällde flockimmunitet):
Giesecke hade inte trott det haft effekt ens i februari 2020, så givetvis är det samma spel för gallerian som fortgår. Prognosen var 20 000 döda, och vi är inte där än. Planen kan fortgå.
Min egna (mycket roade) kommentar: Hon påstår alltså att man inte hade kunnat uppnå flockimmunitet ens i februari 2020, när smittan (mig veterligen) knappt ens fanns i Sverige.

Hur stora idioter finns det egentligen? :D

Jag vill även påpeka igen, att om vi verkligen hade använt flockimmunitets-strategin i Sverige, så hade vi (med allra största sannolikhet) uppnått flockimmunitet i Sverige redan 2020, dock på bekostnad av (gissningsvis) 100 000-tals döda. Inte 20 000 alltså, vilket kvinnan ju påstår!

X-member

Post by X-member » Sat 15 Jan 2022 19:27

Visserligen kan kvinnan ha skrivit rätt, dvs att vi lyckas uppnå flockimmunitet/flockskydd med hjälp av vaccin i Sverige innan det har dött 20 000 svenskar, men jag tycker nog istället att kvinnan (och hennes pappa) bör genomgå ett intelligenstest! :lol:

Tillägg senare:

Jag har nu ändrat lite på texten ovan, för det som hon återgav var ju inte hennes egna ord, utan ett "hopkok" av olika uttalanden.

Men när jag ändå är här (jag skulle ju ta en paus från flockidioterna, läs här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=210#p57939 ) så kan jag ge er svaret som kvinnan fick från sin pappa*, dvs flockidioten "tecknande Bengt":
ja, det är alltför troligt att det är så, tyvärr
Min egna kommentar: Kanske han menar att man skall börja tvångsvaccinera folk, så att det går snabbare?

* Om det nu är hennes pappa, alltså.

X-member

Post by X-member » Sun 16 Jan 2022 13:35

Har inte jag sagt att jag skulle ta en paus förr?

Hur gick det?

:lol:

X-member

Post by X-member » Mon 17 Jan 2022 13:29

Detta har en koppling till det som jag skrev i min kommentar här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=230#p57963 .

Jag kan se i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige att fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" nu är tämligen "hysterisk" (eller vad man nu skall kalla det) för att belastningen på den svenska sjukvården inte ökar så fort som han hade hoppats...

...ja, tänk om M, C, SD och L nu faktiskt skulle få rätt...

Stackars "ärlige Jan"... ;)

X-member

Post by X-member » Tue 18 Jan 2022 12:38

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer en liten diskussion hämtad från offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige.

En person skrev följande i en svarskommentar idag, 18 januari 2022:
Intressant statistik. Hur ser statistiken för personer på IVA ut jämfört med tidigare perioder av pandemin ?
Vilket "ärlige Jan" svarade följande på:
På IVA lägger vi inga nya längre. Finns inte personal till det. Så länge de inte behöver explicit respiratorvård, blir det i annan slutenvård.
Äre fullt så äre.
Tillägg:

Här kommer en svarskommentar till från fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" som nog förklarar saken lite tydligare:
Men visst är det spännande? Spännande som att pinka på kostängsel 😛

Sorry, jag börjar efter två år bli fruktansvärt less på den här kollektiva svenska "Nära-Hjärndöden-Upplevelsen" där majoriteten av ett helt folk verkar ha fått totalt hjärnsläpp.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=240#p57980 .
Last edited by X-member on Tue 18 Jan 2022 14:58, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Tue 18 Jan 2022 14:02

Om jag minns rätt så har även denna kvinna skrivit i den offentliga facebookgruppen: MEWAS 2.0 och hon är dessutom en av dom som jag misstänker har lurat MEWAS gällande att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige.

Denna svarskommentar är postad för ca 30 minuter sedan idag, 18 januari 2022 offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige och jag får lov att ge er hennes namn då hon även skrivit i media:
Cristhine Cicki Hellsten Kerslow
... keep on dreaming. Pandemin tar inte slut förrän strikta smittskyddsåtgärder för att trycka ned smittspridningen vidtas. I Tyskland säger forskare att immuniteten av omikron sitter i endast tre månader, folk blir återsmittade och det kommer inte ta slut av sig självt inom överskådlig tid.
Min egna kommentar: Hon säger alltså att pandemin inte kommer att ta slut förrän man har utplånat smittan i hela världen...

...så hon ger faktiskt därför ett helt felaktigt förslag för hur detta skall lösas, för hon skriver ju faktiskt "trycka ner" och inte "stoppa"...

Post Reply