MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Fri 26 Nov 2021 13:47

Jag har nog lyckats spåra ursprunget till den högerpolitiska propaganda som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4430#p56960 .

Detta påhitt dök nog först upp på twitter och skrevs av moderaten Tom Hedrup, vilket delades av irländaren Keith Begg.

MEWAS sprider alltså bevisligen högerpolitiska lögner!

X-member

Post by X-member » Fri 26 Nov 2021 13:54

Tillägg till svaret ovan.

Här kommer vad moderaten Tom Hedrup skrev på twitter den 23 november 2021:
@Folkhalsomynd och @SwedishPM har avbokat 2.8 miljoner doser Pfizer och Moderna som skulle ha kommit till Sverige i november och december. Man skjuter nu på dessa leveranser till 2022, för FHM "anser att Sverige inte behöver dessa just nu." Det är en stor skandal.
Och här kommer vad en annan person postade i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige samma dag (utan att hänvisa till någon källa):
Folkhälsomyndigheten och statsministern har avbokat 2.8 miljoner doser Pfizer och Moderna som skulle ha kommit till Sverige i november och december. Man skjuter nu på dessa leveranser till 2022, för FHM "anser att Sverige inte behöver dessa just nu." Det är en stor skandal!!!!
Min egna kommentar: Dessa djävla fanskap (ursäkta) nämner inte förbannade ett ord om att vi redan har ett mycket stort lager med vaccin i Sverige som faktiskt är så stort att man tom kan ge bort vaccin till andra länder!

Djävla äckel! :twisted:

X-member

Post by X-member » Fri 26 Nov 2021 14:10

Jag kollade nu även upp personen som hade delat (eller rättare sagt helt enkelt "snott") moderatens "påhitt" och postat detta i facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige.

Han heter Filip i förnamn (och har ett tyskt efternamn) och är en mycket misstänkt sverigedumokrat*!

(*Han vill inte att Sverige skänker vaccin till utländska länder/personer, vilket framgår på hans vägg.)

X-member

Post by X-member » Fri 26 Nov 2021 18:53

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=250#p57016 .

Här kommer lite mer upplysningar om Tom Hedrup hämtade från twitter:
Ledamot Kommunfullmäktige Stockholm (M), Ledamot Arbetsmarknadsnämnden, Ordförande Valberedningen Stockholm Basketboll Förbund, UCLA Graduate 2003
Och jag kollade även hur många fler "påhitt" han sprider om den svenska corona-hanteringen, och det verkar ta mig fan (ursäkta) vara värre än det som MEWAS sysslar med. :evil:

X-member

Post by X-member » Fri 26 Nov 2021 19:00

Här kommer ett inlägg skrivet av irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg postat för ca en timma sedan idag, 26 november 2021 (och det är jag själv som har blåmarkerat):
#Sweden take action now! We have seen how Anders Tegnell`s @Folkhalsomynd wait & do nothing attitude resulted with Delta. Even criticism from the Corona Commission that measures taken in the country have been late and insufficient does not change their exceptionalist approach.
Min egna (djävligt förbannade) kommentar: Förstår inte MEWAS-fanskapet, att corona-kommissionen faktiskt ännu inte har sagt något om huruvida man skulle ha satt in strängare åtgärder efter den korta tid alldeles i början när man ju satte in lite för få åtgärder...

Japp, han ljuger alltså offentligt om vad man har sagt i corona-kommissionens rapport.

Ni kan hitta vad man faktisk sade i rapporten här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=170#p56630 .
Last edited by X-member on Fri 26 Nov 2021 19:20, edited 2 times in total.

X-member

Post by X-member » Fri 26 Nov 2021 19:08

Att Anders Tegnell har sagt att det är för tidigt att säga vilken betydelse den nya mutationen har, sprids nu över hela förbannade världen på twitter av Keith Begg.

Jag antar att irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg redan har "bestämt" (helt på egen hand?) att denna nya mutation skall orsaka rena rama helvetet över hela förbannade jorden. :evil:

Läs mer om denna nya mutation här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4470#p57013 och läs gärna även min kommentar.

X-member

Post by X-member » Fri 26 Nov 2021 19:30

Aha! (Detta har definitivt en koppling till föregående svar!)

Nu hittade jag följande inlägg i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige postat av en kvinnlig admin för ca 2 timmar sedan idag, 26 november 2021, och även hon (precis som Keith Begg) har postat en bild på samma uttalande av Anders Tegnell:
Att detta får fortgå efter coronakommissionen.
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: I Sverige är det ta mig fan (ursäkta) inte corona-kommissionen som bedömer hur smittsam en ny mutation är och vilken betydelse denna mutation kommer att ha framöver...

...så jag antar att hon har blivit lurad av någon, och då gissningsvis av någon idiot i MEWAS...

X-member

Post by X-member » Fri 26 Nov 2021 20:04

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren.

Jag kom på ett sätt som skulle kunna funka för att lära MEWAS "veta hut", ett antal personer gör precis på samma sätt som MEWAS, dvs dom sprider ut något "påhitt" som MEWAS gärna vill tro på, och så delar MEWAS detta och så gör MEWAS bort sig så innihelvete. :D

Tillägg:

Eller så får SÄPO ta hand om MEWAS, för det är ju uppenbarligen något som oroar Keith Begg, vilket framgår i inlägget nedan postat på twitter för ca 10 minuter sedan idag, 26 november 2021:
"Foreign powers pose an increasing threat to #Sweden. The Security Police's handbook Personal security provides solid advice on how politicians can protect themselves."

#Sweden is sliding down the scale to totalitarianism at record speed!

X-member

Post by X-member » Fri 26 Nov 2021 20:21

Faktum är att hela världen har blivit mer "sårbar" i och med pandemin, så även Sverige måste faktiskt tänka lite mer på att skydda folk...

...och jag hoppas verkligen att irländaren Keith Begg stannar på Irland (eller i alla fall inte reser till Sverige) tills hela den svenska befolkningen har glömt vad MEWAS faktiskt har ställt till med...(läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55461 )...

...för svensk polis har faktiskt viktigare saker att syssla med än att skydda några förbannade landsförrädare...

X-member

Post by X-member » Sat 27 Nov 2021 11:50

Det har tagit lite tid för mig att förstå varför i helvete (ursäkta) MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" ideligen hävdar att WHO har sagt att det inte går att uppnå flockimmunitet.

Och här kommer ett klipp från inlägg postat av "ärlige Jan" i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 15 timmar sedan (det är jag själv som har blåmarkerat):
Vaccinet löste inte pandemin, men räddade runt fyra tusen svenska liv i våras

Vaccinerna blev inte-och var heller aldrig utlovade som-"Den Magiska Lösningen"-av WHO.
Min egna kommentar: Som ni förstår så kan "ärlige Jan" inte ens vänta/lugna ner sig utan han drar slutsatser innan dom flesta är vaccinerade. Något sådant skulle dock WHO säkerligen inte göra...

Post Reply