MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Sat 11 Sep 2021 15:38

Här kommer ett inlägg postat av irländaren Keith Begg (ledaren för landsförrädargruppen: MEWAS) på twitter för ca 15 timmar sedan idag, 11 september 2021:
"Former #French health minister A. Buzyn has been charged over her handling of the C19 pandemic after investigators at a special court in Paris concluded there were grounds to prosecute her." In #Sweden the jails would be full. But no accountability in Sweden.
Och jag själv väljer att istället länka till en svenskspråkig artikel om detta:

Frankrikes tidigare hälsovårdsminister åtalas för bristfälligt agerande under coronakrisen (Svenska Yle)

https://svenska.yle.fi/a/7-10005851

Ett klipp:
Agnes Buzyn fungerade som landets hälsovårdsminister under perioden 2017-2020 och att förbereda sig för pandemin låg på hennes bord.

Buzyn lämnade sitt uppdrag några veckor efter att de första coronarelaterade dödsfallen hade konstaterats i landet.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Att någon har åtalats i Frankrike är inte minsta illa bevis för att svenska fängelser kommer att bli fulla av personer som har skött den svenska corona-hanteringen!

I Sverige sattes faktiskt dom första åtgärderna in mot smittan samma dag som den första personen dog, vilket innebär att vi bevisligen inte har använt flockimmunitets-strategin sedan den 11 mars 2020 i Sverige!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3090#p55322 där vi kan se att det ännu inte är någon som har haft råd att "stämma staten".

Jag tycker nog att MEWAS därför bör börja med att samla in pengar...för som ni kan se här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 så hade Keith Begg ingen aning om vilken corona-strategi vi använder i Sverige så sent som i februari 2021! Och han kan därför själv bli åtalad för att sprida desinformation om den svenska corona-hanteringen!

X-member

Post by X-member » Sat 11 Sep 2021 18:07

Som ni kanske märkte så tog jag bort några svar (som inte handlade om MEWAS) och lade till lite information i föregående svar i detta ämne. För jag vill ju faktiskt helst att detta ämne huvudsakligen skall handla om MEWAS.

X-member

Post by X-member » Sat 11 Sep 2021 18:43

Här kommer ett inlägg skrivet av irländaren Keith Begg postat på twitter för ca 2 timmar sedan idag, 11 september 2021 (och med "he" så avses den svenska statsministern):
He and so many of the government and the chronically incompetent civil service departments
@Folkhalsomynd at #1 should be facing justice and put behind those bars for criminal negligence.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Det är faktiskt djävligt mycket större risk för att Keith Begg själv hamnar bakom galler för att ha spritt lögner om den svenska corona-hanteringen ända sedan pandemin startade och i synnerhet då han har gjort detta efter att den svenska statsministern, Stefan Löfven sade ifrån på skarpen (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55458 ).

X-member

Post by X-member » Sat 11 Sep 2021 22:50

Tillägg till svaret ovan.

Det är förstås det som jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3340#p55596 som har retat upp irländaren Keith Begg.

Jag tror att jag därmed gör en liten jämförelse mellan Sverige och Irland igen och använder kartan på den danska länken nedan.

Sverige: 746 nya smittade per miljon invånare den sista veckan och 11 döda. (Vill dock påpeka att kritiker gissar att antal smittade i Sverige är ungefär dubbelt så många, vilket då blir ca 1 500 nya smittade per miljon invånare den sista veckan.)
Irland: 2 030 nya smittade per miljon invånare den sista veckan och 43 döda.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Min egna kommentar: Irländaren Keith Begg bör alltså istället fokusera mycket mer på hur man hanterar smittan på Irland där han ju numera bor!

Ps! Irlands folkmängd är ungefär hälften så stor som Sveriges. Så det blir ju faktiskt rätt så många döda jämfört med Sverige... Ds.

X-member

Post by X-member » Sun 12 Sep 2021 15:10

Här kommer ett inlägg skrivet av irländaren Keith Begg postat på twitter för ca 1 timma sedan idag, 12 september 2021:
Swedish state epidemiologist Tegnell @Folkhalsomynd disastrous, unethical & unscientific approach to the pandemic has caused thousands of deaths and suffering. He is a Charlatan and avoids criticism from a hyper nationalistic media. @ASlavitt advisor to Biden called it as it is.
Min egna kommentar: Om jag minns rätt så känner inte Slavitt heller till vilken corona-strategi vi använder i Sverige och förövrigt så är Sverige en demokrati så han (precis som minoritetsgruppen: MEWAS) bestämmer inte hur vi skall göra i Sverige heller...

Tillägg:

Jag hade rätt om Slavitt vilket ni kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=4450#p51318 .

X-member

Post by X-member » Sun 12 Sep 2021 22:49

Här kommer ett inlägg hämtat från offentliga facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 vilket postades den 4 september 2021:
Just nu spelar vi in med gästerna Andreia Rodriguez och Keith Begg. Kommer snart.
Min egna kommentar: Och den videon är tydligen ännu inte klar, vilket jag tycker är rätt så synd, för ju fler svenskar (och andra) det är som får vetskap om vilka det är som har spritt lögner om den svenska corona-hanteringen ända sedan pandemin startade ju bättre är det.

För det finns faktiskt bara en enda "utväg" och det är att be hela den svenska befolkningen om ursäkt!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2730#p54950 där ni kan hitta lite mer upplysningar om portugisiskan Andreia Rodriguez.

Tillägg:

Och har man även ljugit om den svenska corona-hanteringen i någon/några utländska blaskor, så förväntar sig säkert dom också en ursäkt.

X-member

Post by X-member » Mon 13 Sep 2021 11:24

Jag har nu hävt blockeringen av några flockidioter på facebook, så nu kan jag läsa vad irländaren Keith Begg skriver på facebook igen och här kommer vad han skrev om det som jag postade i föregående svar den 4 september 2021 på sin vägg (det är jag själv som har blåmarkerat):
It was so amazing to interview with two of my heroes at VetCov Fredrik Ydhag and Marcus Carlsson. And the icing on the cake was to have the formidable and my dear friend Andreia Rodrigues also being interviewed around the reasons why two ordinary folks like us decided that we could not remain silent during the Swedish COVID-19 response. I believe the interview will go live early next week. Thank you to all involved. VetCov are amazing in that they are creating an historical record of what has transpired during the pandemic in Sweden. The Internet never forgets and these videos and interviews provide real-time evidence that cannot be erased by time.
Min egna kommentar: Exakt! Det blir mycket svårt att "hålla sig undan" alla dom svenskar som har sett vilka det är som har spritt dessa lögner! Jag tror faktiskt inte att det räcker att ha flyttat utomlands...

...eller med lite enklare ord: Hur djävla korkad kan man bli?

X-member

Post by X-member » Mon 13 Sep 2021 21:17

Den 14 juli 2021 så postades följande kommentar i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0:
Vi vill säga sanningen; det är samhällsfarligt.
Så jag flyttar därför nu fram denna artikel tidigare postad här i ämnet:

Mannen bakom gruppen: ”Handlar inte om att skada Sverigebilden”

Publicerad 10 februari 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/mannen ... igebilden/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Det handlar inte om att skada Sverigebilden utomlands, det handlar om att avslöja en strategi som misslyckats totalt, säger Keith Begg.
Irländaren Keith Begg påstår alltså följande (och den svenska strategin är ju att minska smittan/plana ut kurvan, läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55460 ) :

1: Vi har inte lyckats minska smittan alls i Sverige, vilket innebär att vi redan förra året borde ha uppnått flockimmunitet på bekostnad av gissningsvis 100 000-tals döda.
2: Vi har inte lyckats plana ut kurvan alls i Sverige, vilket innebär att den svenska sjukvården också borde ha kollapsat förra året.
3: Vi har inte lyckats minska smittan alls ens genom att vaccinera folk, vilket innebär att han säger att vaccinerna inte funkar alls.

Är det verkligen sanningen som MEWAS sprider?

X-member

Post by X-member » Mon 13 Sep 2021 21:44

Tillägg till svaret ovan.

Här kommer ett uttalande till från Keith Begg i den artikeln:
Vi har epidemiologer i vår grupp, men vi har också intelligenta människor som kan dra egna slutsatser utifrån sunt förnuft, säger Keith Begg.
Min egna undran (med anledning av det jag postade i föregående svar): Hur kommer det sig att alla dessa påstådda intelligenta människor ännu inte har förstått att vi faktiskt inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige?

Eller är det möjligen så att många redan har försökt säga ifrån?

X-member

Post by X-member » Tue 14 Sep 2021 11:43

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=10#p55637 men även med det som jag postade i föregående svar.

Sverige: Koronakritikere blir spyttet på

Publicerad 14 juni 2020. (Obs! En rätt gammal artikel alltså.)

https://www.nrk.no/urix/sverige_-korona ... 1.15052904

Irländaren Keith Begg påstår (bland annat) följande, två klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Vi mener svenske helsemyndigheter driver med manipulasjon. Det er vanskelig å vite hva som er sant og løgn, forteller Begg.
Politikerne skyver en statsepidemiolog foran seg, men holder seg i bakgrunnen. Ingen tar ansvar for å endre en feil strategi, sier Begg.
Min egna kommentar: Är det verkligen fel att minska smittan? Eller är det så att MEWAS ljög om vilken corona-strategi vi använder i Sverige även då och att orsaken till att folk blir arga är för att MEWAS faktiskt ljuger?

Post Reply