MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Sat 22 Jan 2022 15:07

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=470#p58041 .

Här kommer en svarskommentar postad under detta inlägg i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige för 1 timma sedan idag, 22 januari 2022 skrivet av en kvinna (sannolikt "tecknande Bengts" dotter då dom har samma efternamn):
Enligt Anderberg kommer siffran på 20 000 döda från Brittons uträkningar, som han tog fram åt FHM.

Enligt Giesecke fick regeringen förslaget om flockimmunitet i februari 2020 och strategin spikades. Detta är alltså ingen hemlis, så vad det står i dokumenten de vill låtsas inte finns - det måste vara något riktigt vidrigt.

Med tanke på sossarnas historiska inställning till de som inte är arbetsföra så kan man väl ana vad det handlar om.
Och här kommer "tecknade Bengts" svar på ovanstående:
...ja, det blir nog någon form av regeringskris om det kommer ut?
Tillägg senare:

Denna kvinna (som heter Emma i förnamn) är dessutom moderator i denna facebookgrupp, så själva syftet med gruppen tycks alltså vara att sprida lögner om den svenska corona-hanteringen!
Last edited by X-member on Sat 22 Jan 2022 16:32, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 22 Jan 2022 15:12

Tillägg till svaret ovan.

Beviset för att man inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige (dvs, har satt in åtgärder mot smittan) kan hittas på FoHM:s sida, där detta har funnits ända sedan i mars/april 2020!

Kvinnan och hennes pappa (om han nu är hennes pappa alltså) är följaktligen (högerpolitiska?) jubelidioter!

X-member

Post by X-member » Sat 22 Jan 2022 15:20

Detta hör ihop med flera föregående svar.

Här kommer en svarskommentar postad under flockidioten "tecknande Bengts" inlägg (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=470#p58040 och i svaret efter detta) i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige skriven av en mycket misstänkt sverigedumokrat:
Vi borde maila kommissionen och ligga på
Min egna (mycket roade) kommentar: Det tycker jag faktiskt att dom skall göra, för detta kommer säkerligen att bli offentligt och kan därför roa hela den svenska befolkningen! :lol:

Att man redan vet i corona-kommissionen att man inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4110#p56557 .

Så jag antar att flockidioterna även vill ge corona-kommissionen ett riktigt gott skratt... :lol:

X-member

Post by X-member » Sat 22 Jan 2022 15:34

Nu kanske någon undrar vad "tecknande Bengt" och hans vänner och släktingars (?) lögner om den svenska corona-hanteringen har att göra med MEWAS?

Det är mycket enkelt, dom är ju precis lika förbannat korkade! :D

X-member

Post by X-member » Sat 22 Jan 2022 15:52

Här kommer ett uttalande som är helt korrekt, vilket även corona-kommissionen vet (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4110#p56557 ), och detta är hämtat från ett annat ämne:

Den 12 november 2020 så postade jag följande uttalande från en norrman här i forumet:
Sverige går ikke for flokkimmunitet. De slår ned på samme måte som vi. De bare begynte senere.
Men detta kommer inte dom svenska (och inte fullt så svenska i MEWAS) flockidioterna att fatta någonsin, tror jag...

X-member

Post by X-member » Sat 22 Jan 2022 16:42

Jag återgår lite till det som jag skrev här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=480#p58053 men detta hör även ihop med föregående svar.

Vad finns det egentligen mer att säga, utom möjligen följande:

När fan (ursäkta) kommer man att sätta dit landsförrädarna/lögnhalsarna?

Dom har ju förstört Sveriges goda namn och rykte (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 ), och tycks ju för helvete (ursäkta igen) inte ens ha förstått det? :evil:

X-member

Post by X-member » Sat 22 Jan 2022 19:12

Jag trodde faktiskt att det jag skrev i föregående svar skulle vara det sista jag skrev om dessa urbota korkade flockidioter...

...men då hade jag ännu inte läst en svarskommentar postad under flockidioten "tecknande Bengts" inlägg (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=470#p58040 och i svaret efter detta) i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige skriven av en kvinna med ett finskt efternamn (hon heter Viveca i förnamn):
Dom har ju hela tiden hävdat att de inte var ute efter flockimunitet! Så då får vi kanske se hur sanningen ser ut till slut!
Min egna kommentar: Hon hävdar alltså att alla länder i hela världen som hoppas på att uppnå flockimmunitet/flockskydd med hjälp av vaccin, dom använder flockimmunitets-strategin...

...ja, jösses! :lol:

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=120#p56224 .

X-member

Post by X-member » Sat 22 Jan 2022 19:22

Med anledning av det som jag skrev i föregående svar så har jag nu hämtat detta, tidigare postat här i forumet.

Biden räknar med flockimmunitet i sommar

Publicerad 26 januari 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kR ... t-i-sommar

Ett klipp:
USA:s nytillträdde president Joe Biden tror att landet börjar nå flockimmunitet mot covid-19 den kommande sommaren.

Under våren räknar han med att massvaccinering i USA ska vara i gång.

– Jag är övertygad att vi i sommar kommer att vara på väg mot flockimmunitet, säger han på en presskonferens i Vita huset.
Min egna kommentar: Så svenska flockidioter måste då alltså även kritisera USA.

X-member

Post by X-member » Sun 23 Jan 2022 13:28

Här kommer ett inlägg postat på twitter av MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg för 2 timmar sedan idag, 23 januari 2022 (det är jag själv som har blåmarkerat):
Yes in #Sweden the masses mobilise against fictional restrictions. Closing pubs & restaurants at 11.00 pm which is the normal time in Irland Storbritannien must be unbearable. Sverige is a society in crisis, a sick society out of touch with reality & heading at record speed towards the extreme right.
Min egna kommentar: Nu tror jag att jag förstår varför smittspridningen är så hög på Irland (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=470#p58003 ). Det är alltså Keith Begg som sprider lögner om vilka restriktioner man har även där...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=290#p58044 och här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=150#p56393 .

X-member

Post by X-member » Sun 23 Jan 2022 14:01

För er som inte riktigt hängde med i föregående svar.

Irländaren Keith Begg har ända från pandemins start påstått att man låter viruset "härja fritt" (WHO:s ord) i Sverige. Vilket är ren och skär lögn!

Och nu påstår han att man bara har satt in en enda åtgärd mot smittan i Sverige. Vilket också är ren och skär lögn!

Och så påstår han att man att man börjar gå mot högerextrem politik (bara för att han har inbillat sig att man låter viruset "härja fritt") i Sverige. Vilket är rena rama skitsnacket!

Läs gärna även det jag skrev här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=58072#p58056 .

Post Reply