MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Wed 11 May 2022 14:16

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1010#p59988 dvs, att MEWAS-medlemmen Eric Hammarstrand tycks mena att svensk media skall publicera MEWAS lögner istället för korrekta fakta.

Här kommer en svarskommentar postad av en annan, kvinnlig MEWAS-medlem på Eric Hammarstrands vägg på facebook för 15 timmar sedan:
Den svenska självbilden får inte ifrågasättas - från vikingarna och Karl Xll till Tegnell, ärans och hjältarnas folk, beundrade världen över! Och så ville inte WHO ta emot- fast de haft möjligheten att få honom att sortera gem av plast och räkna dem om och om igen utan att fuska ….
Min egna kommentar: Jag tycker nog att svensk media skall publicera alla MEWAS lögner och gärna sprida detta även i utländsk media...

...för MEWAS tycks ju ha djävligt svårt att fatta saker och ting.

Tillägg 12 maj 2022:

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1660#p60004 och i svaret efter detta.
Last edited by X-member on Thu 12 May 2022 12:28, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Wed 11 May 2022 14:52

Jag har nu hämtat följande från ett annat ämne här i forumet...

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat 10 maj 2022) och det är jag själv som har blåmarkerat:
T-banan stängs i Shanghai – hem desinficeras

Shanghai har beslutat att låta desinficera hemmen hos dem som konstaterats smittade med coronaviruset. Men den strikta nollvisionen mot covid-19 får kritik från WHO.

Den senaste åtgärden innebär att personal iklädda vita skyddsdräkter åker runt mellan bostadsområden och sprayar ytor i syfte att upprätthålla den strikta nollvisionen mot covid-19 som den kinesiska regimen fortfarande tillämpar.

På tisdagen stängdes också de två sista tunnelbanelinjerna som varit öppna fram till nu.

Antalet registrerade fall sjönk till omkring 3 000 under måndagen, en bra bit från toppnoteringen på 26 000 fall i mitten av april. Myndigheterna har valt att stänga ner större delen av 25-miljonersstaden för att hålla smittspridningen nere samtidigt som man på många andra håll i världen har släppt på restriktionerna och försöker leva med viruset.

Åtgärderna har lett till sällsynta protester från de boende i Shanghai, landets finanscentrum.

Nollvisionskampanjen är ohållbar, anser världshälsoorganisationen (WHO) som vill att landet byter policy mot viruset. Varje åtgärd mot covid-19 måste respektera individuella och mänskliga rättigheter, enligt WHO-chefen Michael Ryan.

– Vi måste balansera kontrollåtgärderna mot de konsekvenser de får för samhället och ekonomin, och det är inte alltid enkelt, säger Ryan.
(TT)

Jonas Ekman SVT
...och jag har nu hämtat nedanstående från ett tidigare svar i detta ämne:

MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani har postat följande svarskommentar på en annan MEWAS-medlems (med tysk härkomst) vägg på facebook för 3 dagar sedan:
Jag har alltid påpekat att det är ett ökande problem som riskerar att bli en samhällskollaps. Om 100 per får långcovid och 80 tillfrisknar (alltså majoritet) har vi i alla fall 20 som blir kronisk sjuka. Om covid skulle vara en enda runda skulle detta vara tragiskt för individerna men inte för samhället. Dock, covid är och kommer att bli i flera ”rundor” pga mutationerna och de 20 individerna blir 40, sen 60 osv. Vi kan paja en hel generation av arbetsföra människor, samtidigt som Asien kommer inte att ha samma problem. Europas konkurrenskraft kommer att sänkas i botten. En tips, ladda ner Duolingo och lär dig ett asiatisk språk.
viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1010#p59969

Min egna (väldigt roade) kommentar: Nope, detta är inget som WHO rekommenderar...

...dvs, att man skall lära sig tex kinesiska i dom länder där man inte använder Zero Covid-strategin... :lol:

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1010#p59989 där en annan MEWAS-medlem tycks mena att det är bättre att lära sig ryska än att kunna försvara sig ifall ryssarna anfaller...

X-member

Post by X-member » Thu 12 May 2022 12:48

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag kan se att Zero Covid-grupperna nu publicerar kritik mot WHO:s kritik, så visst sjutton är det diktatur som Zero Covid-idioterna vill ha!

X-member

Post by X-member » Thu 12 May 2022 16:43

Nu skall ni få se något mycket intressant igen.

Hämtat från twitter:
KeDaBe 🇺🇦@KeithMEWAS · 7h
Reminder that there are ca 623.602 children aged 0-9 years in #Sweden. Only 6000 children have been vaccinated under the age of 12 since the majority in this age group is not allowed to get vaccinated against covid-19. No one under 18 years is allowed a booster shot in Sweden.
Hämtat från MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastianis vägg på facebook skrivet av en annan MEWAS-medlem med tysk härkomst vilket också var postat för 7 timmar sedan:
Daily reminder that there are ca 623.602 children aged 0-9 years in Sweden. We only vaccinated 6000 children under the age of 12 since the majority in this age group is not allowed to get vaccinated against covid-19. No one under 18 years is allowed a booster shot in Sweden.
Min egna kommentar: Jag drar slutsatsen utifrån att dessa båda postade sina inlägg samtidigt att dom båda ovanstående personerna har "snott" denna text från en 3:e person. Japp, detta är ett brott mot upphovsrätten...

...och det är det faktiskt även om det nu "bara" är Keith Begg som har "snott" tyskans text och postat den i sitt egna namn...

X-member

Post by X-member » Thu 12 May 2022 16:57

Tillägg till svaret ovan.

Jag har faktiskt råkat ut för ungefär det samma själv, för jag (och några vänner) hade skrivit en text och vi frågade då Borrelia- och TBE-föreningen (i deras interna forum) om dom ville "stå bakom" det vi hade skrivit.

Då "snodde" Borrelia- och TBE-föreningen texten och menade att denna text var föreningens "egendom" eftersom jag (och mina vänner) var medlemmar i föreningen...

...gissa om jag (och mina vänner) blev förbannade! :evil:

Jag menar alltså att även Keith Begg verkar tro att han "äger" allt som skrivs av MEWAS-medlemmar och kan posta detta i sitt egna namn på twitter...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=680#p58651 .

X-member

Post by X-member » Fri 13 May 2022 11:46

Här kommer en diskussion (som påbörjades för 21 timmar sedan) hämtad från MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastianis vägg på facebook:
Elisabeth Wall
Tack, Elisa, för denna fina, diplomatiska utläggning och förklarande text. Jag hörde lite om Italiens syn på saken i en av alla "kanaler" jag lyssnar på. Inget är svart eller vitt. Jag tror inte på våld som konfliktlösning, vi måste istället lära oss att samtala med varandra och nå ömsesidig förståelse, men den politiska viljan saknas - av olika anledningar. Imagine peace.
Elisa Bastiani
Elisabeth Wall i Ukrainakriget är situationen så pass komplicerat att det riskerar att destabilisera hela området för lång tid framöver. Frågan som vi måste ställa oss är inte bara om vi vill hjälpa Ukraina med vapen men även hur mycket och hur länge
(Jag tror att hon avser Italien när hon använder ordet "vi" ovan.)
Elisabeth Wall
Elisa Bastiani Ja, fler vapen lär ju endast förlänga kriget och lidandet för de stackare som är brickor i ett fult spel.
Min egna kommentar: Dom menar alltså man inte skall hjälpa något land (i detta fall Ukraina) för mycket och inte heller försvara sitt egna land utan Ryssland kan invadera och ta vilket land dom vill!

X-member

Post by X-member » Fri 13 May 2022 11:55

Jag återgår nu till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1020#p60012 .

Upptäckte nu att "tyskan" har skrivit i media och att jag därmed faktiskt får lov att nämna hennes namn.

Gräsrotsrörelse kartlägger smittspridning i skolorna

Publicerad 8 oktober 2020.

https://www.arbetsvarlden.se/grasrotsro ... -skolorna/

Ett klipp (och det är jag själv som har blåmarkerat hennes namn):
Vid sådana tillfällen, uppger hon, att föreningen ber att få foton eller skärmkopior av exempelvis internmeddelanden om bekräftad smitta som skolledare lagt ut på skolplattformar eller skickat till vårdnadshavare eller lärare. Ibland visar någon också sitt positiva testresultat.

– Men vi raderar omgående alla screenshots och foton ifråga om provresultat i meddelanden eller mejl. Vi samlar inte in information om vem som har skickat information till oss och avslöjar inte våra källor för någon, understryker Jennifer Luetz.

X-member

Post by X-member » Fri 13 May 2022 12:47

Nu finns det faktiskt (i mina ögon) bara två val för lögnspridargruppen: MEWAS, antingen så ber MEWAS hela den svenska befolkningen om ursäkt eller så tar dom bort lögnspridargruppen: MEWAS helt och hållet.

Läs mer om detta här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1670#p60021 .

X-member

Post by X-member » Fri 13 May 2022 12:54

Med anledning av det jag postade i föregående svar så har jag nu hämtat nedanstående från ett tidigare svar i detta ämne:
Här kommer ett inlägg hämtat från MEWASgags på twitter postat i april 2021:
MEWAS is a poet and you didn't know it:

A misantropic chappy from Limerick
Hated Sweden for being covid sick
He detested Tegnell
And Löfven as well
Basically, he was just a dick

~ anonymous leprechaun
Min egna kommentar: Har ni tänkt på att fjolla rimmar på nolla? :lol:

X-member

Post by X-member » Fri 13 May 2022 13:10

Detta hör ihop med det som jag postade och blåmarkerade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1020#p60001 men även med det jag postade i dom båda föregående svaren.

Så den privata facebookgruppen: Zero Covid Nordic kan faktiskt också läggas ner, för det är nog förbannat få länder här i världen som kommer att införa diktatur oavsett vilka idiotiska påståenden som div MEWAS-medlemmar kommer med...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=900#p59580 .

Post Reply