MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Tue 24 May 2022 13:47

Jag flyttar nu den svarskommentar som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1770#p60166 hit till detta ämne.

MEWAS-medlemmen, italienskan och Zero Covid-idioten Elisa Bastiani skrev följande för 3 timmar sedan i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Ingenting om andningsskydd, ingenting om riskgrupper under 65, ingenting om lång/postcovid, ingenting om barn som står helt ovaccinerade, ingenting om tredje dosen för gruppen 12-18, ingenting om mediciner som förhindrar sjukhusinläggningar framförallt för riskgrupper, ingenting om HEPA filter i offentliga lokaler, ingenting om testning och smittspårning. Allt som är vetenskapligt och i framkant förvägras det svenska folket trots upprepade uttalande från Coronakommissionen och KVA.
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Coronakommissionen skrev (bland annat) att man har använt rätt strategi i Sverige (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1760#p60141 ), vilket alltså innebär att dom har sagt att det inte behövs några smittskyddsåtgärder alls när smittan är låg...

X-member

Post by X-member » Tue 24 May 2022 13:56

Tillägg till svaret ovan.

Det är följaktligen tillåtet enligt coronakommissionen att ge folk följande information utan att även göra några förbannade (ursäkta) tillägg tex om andningsskydd:

Alla över 65 erbjuds femte vaccindos

Publicerad 24 maj 2022.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47 ... in-erbjuds

Citat:
Socialminister Lena Hallengren gav besked gällande vaccinationer mot coronaviruset i höst. Bland annat kommer en femte dos att erbjudas till vissa grupper.

– Under hösten kommer personer 65 år och äldre samt vuxna personer i riskgrupp rekommenderas att ta en femte dos, säger Hallengren vid en pressträff.

Övriga vuxna mellan 18-64 år som inte har några riskfaktorer kan vaccinera sig med ytterligare en dos om de önskar, bedömer Folkhälsomyndigheten.

– Vinsterna med en höstdos är begränsad för den här gruppen, säger Tegmark Wisell.

Myndighetens nuvarande råd är att alla som är tolv år och äldre vaccinerar sig, att alla som är 18 år och uppåt även tar en tredje dos och att alla som är 65 år och äldre dessutom tar en fjärde.

Enligt den senaste statistiken från Folkhälsomyndigheten (den 19 maj) har 65 procent av befolkningen från 18 år och uppåt fått tre doser covidvaccin.

I gruppen tolv år och äldre har 85 procent fått minst två doser.

X-member

Post by X-member » Tue 24 May 2022 14:35

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1070#p60174 .

Om denna italienska kvinna nu är så himla rädd för att bli smittad trots att hon redan har haft smittan (vilket hon själv har informerat om) och antagligen även är vaccinerad minst två ggr så rekommenderar jag faktiskt henne att uppsöka en psykolog!

Och som Stefan Löfven redan har sagt så är det tillåtet att använda munskydd i Sverige.

Läs gärna även mitt råd till en annan MEWAS-idiot här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1000#p59934 .

X-member

Post by X-member » Tue 24 May 2022 14:53

Jag återgår nu igen till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1070#p60174 .

Om det är den "metoden" som Zero Covid-idioterna kommer att använda i alla andra länder som inte använder Zero Covid-strategin så lär dom nog enbart bli utskrattade.

Men dom kan ju alltid testa om det funkar att få infört en ansiktsmasks-rekommendation även i Norge och Danmark genom att "gnälla" om att norsk och dansk media inte skriver om ansiktsmasker (och annat) i information om vilka som skall vaccineras härnäst...

Ja, jösses! :lol:

Ps! Man utrotar förövrigt inte smittan genom att be folk använda ansiktsmask, men det fattar ju inte Zero Covid-idioterna...Ds.

X-member

Post by X-member » Tue 24 May 2022 15:15

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1060#p60153 och i svaret efter detta där jag skrev att författaren till den löjliga boken inte ens verkar existera, i alla fall inte i Sverige.

Nu har jag upptäckt något mycket intressant igen.

MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani skrev följande på sin vägg för 4 dagar sedan (och det är jag själv som har blåmarkerat och tagit bort en kvinnas namn):
Idag måste det vara Jul för att det kom Jultomten via post och levererade den här underbara presenten till mig.

Dubbel glädje för mig, delvis för att det kommer från min fantastiska väninna [borttaget namn] och delvis för att det finns signatur av Jonas Hellö i sin högsta person!

Tack, jag blir så rörd!
Min egna undran: Är Valter Vego och Jonas Hellö möjligen samma person som använder två olika namn?

Läs gärna även mitt tillägg här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1060#p60169 .

X-member

Post by X-member » Tue 24 May 2022 15:25

Tillägg till svaret ovan.

Nu gick jag därför även in och kollade i medlemslistan i lögnspridningsgruppen: Folksagomyndigheten och jag hittar en del påhittade personer...dvs, personer som inte använder sina rätta namn...

X-member

Post by X-member » Wed 25 May 2022 12:17

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1060#p60169 .

Här kommer ett klipp från Folksagohälsomyndighetens/Valter Vegos parodi på Myndigheten för psykologiskt försvar delat av MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani på hennes vägg på facebook för 22 timmar sedan:
Lär dig knepen för att känna igen känslor och annat landsförräderi
Min egna kommentar: MEWAS/Folksagomyndigheten/Valter Vego/Jonas Hellö anser alltså att bara för att dom är arga så får dom lov att sprida lögner om den svenska corona-hanteringen år ut och år in (= landsförräderi)...

X-member

Post by X-member » Wed 25 May 2022 12:28

Detta hör ihop med föregående svar.

Hittade nu följande svarskommentar under ett inlägg där Folksagomyndigheten/Valter Vego djävlas med Myndigheten för psykologiskt försvar postad för 17 timmar sedan:
Smygande Schizofreni (av stalin benämning om dissidenter)

Politisk Korrekthet ger massor av symptom...kommer den här regeringen erkänna en valförlust?
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Vad bra, nu vet hela världen (gruppen är ju offentlig) vad MEWAS och Folksagomyndigheten är ute efter...

X-member

Post by X-member » Wed 25 May 2022 13:05

Detta hör ihop med flera tidigare svar i detta ämne.

Kanske det finns några som (ännu) inte vet vad Myndigheten för psykologiskt försvar sysslar med?

Här kommer ett klipp från denna myndighets information:
Myndigheten för psykologiskt försvar

Vi värnar det öppna och demokratiska samhället och den fria åsiktsbildningen genom att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan ...
Min egna kommentar: Dom försöker alltså förhindra alla försök att införa diktatur i Sverige...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=900#p59578 .

X-member

Post by X-member » Wed 25 May 2022 14:15

Detta hör ihop med flera tidigare svar i detta ämne och definitivt även med det som jag postade i föregående svar.

Här kommer ett klipp från ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen Eric Hammarstrand och postat för 21 timmar sedan på hans vägg på facebook vilket är offentligt och läsbart av alla (det är jag själv som har blåmarkerat):
Omikron, som västvärlden gillar att beskriva som ostoppbar, verkar tryckas ner i Kina. De har totalt 40 dödsfall under hela pandemin omräknat till svensk population. Jag säger inte gör som Kina men att säga att det är omöjligt, eller för den delen tro att det skulle vara lika svårt här, är direkt fel. Det är politiska val.
Min egna kommentar: MEWAS vill alltså inte bara införa diktatur i Sverige, utan faktiskt i hela världen...

...notera att Eric Hammarstrand dessutom använder ett ord (dvs, västvärlden) som omgående får mig (och säkerligen många andra) att tänka på Putin...

Post Reply