MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Sat 16 Oct 2021 13:46

Jag skrev (bland annat) följande i föregående svar i detta ämne:
När det gäller den gruppen är jag dock mycket mer "sträng" för det finns nämligen kunnigt folk i den gruppen som för helvete (ursäkta) borde känna till att man aldrig någonsin har sagt till hela eller delar av den svenska befolkningen att dom inte behöver följa dom svenska restriktionerna/rekommendationerna/råden. Dvs, det som Stefan Löfven alltså påpekade i sitt svar till SD i KU-utfrågningen, vilket ni kan hitta här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55458 .

Så detta som Vetenskapsforum covid-19 nu sysslar med, är (i mina ögon) alltså definitivt spridning av högerpolitisk propaganda!
Här kommer vad irländaren Keith Begg (ledaren för landsförrädargruppen: MEWAS) skrev på twitter för 3 timmar sedan idag, 16 oktober 2021:
The #Swedish architects of the C19 strategy tick all the boxes. @SwedishPM @lenahallengren @Folkhalsomynd. Worse still the majority of people in #Sweden's conformist and consensus society believe the liars and deniers in the gov. Those that challenge them are vilified & smeared.
Och snart kommer jag alltså inte längre att "visa överseende" med okunniga lögnhalsar heller, utan alla försök att lura i folk att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige kommer jag att tolka som högerpolitisk propaganda och inget annat!
Last edited by X-member on Mon 18 Oct 2021 13:09, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 16 Oct 2021 13:54

Jag skrev (bland annat) följande i ett tidigare svar i detta ämne (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=110#p56203 ):
Jag kan nu även se i den offentliga facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 att man även där i ett inlägg postat för 3 timmar sedan idag, 15 oktober 2021 försöker lura i folk att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige, bland annat med hänvisning till någon artikel i blaskan Bulletin.
Här kommer ett inlägg postat på twitter av irländaren Keith Begg (ledare för landsförrädargruppen: MEWAS) för 18 timmar sedan:
@SwedishPM @lenahallengren @Folkhalsomynd deny that herd-immunity was ever their goal. Another egregious lie. The internet never forgets. Thank you Benjamin for this wonderful article.
Min egna kommentar: Och blaskan Bulletin (där Benjamin Kalisher Wellander skriver) är alltså blåbrun!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3820#p56205 .

X-member

Post by X-member » Sat 16 Oct 2021 14:05

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren och är en annan orsak till att jag startade detta ämne.

Jag hade nämligen postat följande information i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 strax innan dom kallade mig för troll och blockade mig:

Varför är Sverige strategi så annorlunda? Vanligaste frågorna om Sveriges corona-strategi
by EMANUEL KARLSTEN on OKTOBER 28, 2020

https://emanuelkarlsten.se/varfor-ar-sv ... -strategi/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Sveriges strategi är att uppnå flockimmunitet

Både ja och nej.
Nej, eftersom Sveriges uttalade strategi är att ”platta kurvan” och skydda de äldre och sköra. Det vill säga: Få en kontroll på smittspridningen så att den inte överbelastar svensk sjukvård. Sverige tror inte på att det går att stoppa viruset, utan att det kommer fortsätta att existera under en överskådlig tid. Därför har man försökt införa åtgärder som kan vara hållbara över lång tid. Rekommendationer hellre än lagar, och uppmaningar om avstånd istället för nedstängningar. Folkhälsomyndigheten har ansvar inte bara för smittskydd, utan också för ett helhetsperspektiv på hälsan och menar att nedstängningar av samhället under lång tid skapar andra tuffa påfrestningar på ett samhälle som på sikt kan få värre hälsoeffekter. Barn som inte får gå i skolan mår sämre, våld i hemmen och psykisk ohälsa ökar på grund av ensamhet.

Ja, eftersom hela världen strävar efter det. Flockimmunitet uppstår när en tillräckligt stor andel av befolkningen är immun, genom till exempel vaccin. I tidiga mejl, som jag utifrån offentlighetsprincipen begärt ut, framgår att Folkhälsomyndigheten kalkylerar med att en genomgången infektion skapar immunitet och att det därför behöver finnas med som faktor när man bygger strategi mot viruset. Det ventilerades till och med idéer om att öppna skolor kunde hjälpa till att öka flockimmuniteten.
Flockimmunitet kan liknas vid gravitation: En pilot som ska landa ett flygplan har inte gravitationen som ett mål, utan gravitation är ett vetenskapligt faktum som piloten kan luta sig mot när den formar strategin för att landa planet.

Samtidigt har ordet och idén varit kontroversiell i Sverige och statsepidemiolog Anders Tegnell aktar sig för att använda ordet, eftersom det låter som att man ”accepterar sjukdom och död”.
Min egna kommentar: Och nu har vi snart uppnått "flockskydd" med hjälp av vaccin i Sverige, utan att någonsin ha använt flockimmunitets-strategin, men det är man säkerligen alldeles för korkade i MEWAS för att fatta!

Ps! Jag använder ordet "flockskydd" istället för flockimmunitet då vaccinerna mot covid-19 inte riktigt funkar som "vanliga vacciner". Ds.

X-member

Post by X-member » Sat 16 Oct 2021 14:13

Jag backar nu tillbaka till det som irländaren Keith Begg (ledare för landsförrädargruppen: MEWAS) skrev på twitter för 18 timmar sedan vilket jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=120#p56223 .

Han skrev (bland annat):
The internet never forgets.
Min egna kommentar: Och hela den svenska befolkningen har förbanne mig också vääääldigt gott minne, dvs att det finns ett antal förbannade jubelidioter (varav djävligt många är sverigedumokrater, läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55458 ) som inte förstår skillnaden på att vilja uppnå flockimmunitet och att använda flockimmunitet-strategin!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 .

X-member

Post by X-member » Sat 16 Oct 2021 15:17

landsförrädargruppen: MEWAS och den offentliga facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 alltså tycks anse att det är "kriminellt" att vilja uppnå flockimmunitet så undrar jag faktiskt över varför i helvete (ursäkta) dom då inte kritiserar alla länder på jorden som vaccinerar folk?

Läs även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=100#p56093 .

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 13:02

Dags för ett inlägg från MEWASgags på twitter igen. Detta postades 15 april 2021:
1st rule of MEWAS-club is talk zero about covid.

2nd rule of MEWAS-club is talk ZERO about covid.

3rd rule of MEWAS-club is babble like a looney about nazis, witch-hunts, conspiracies, alternative facts and all shit you can come up with about Sweden.

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 13:31

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=110#p56203 dvs, att den offentliga facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 (precis som MEWAS) sprider lögner som enbart kan tolkas som högerpolitisk propaganda.

Här kommer ett klipp från en svarskommentar hämtad från Vetenskapsforum covid-19 postad för ca 1 timma sedan:
Verkligheten hinner ifatt FHM, frågan är om det blir några konsekvenser?

Johan Carlsson fick just ett pris av Uppsala kommun för sin insats i pandemin.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Det kanske istället är verkligheten som hinner ifall alla dom som har spritt lögner?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3840#p56233 .
Last edited by X-member on Mon 25 Oct 2021 13:40, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sun 17 Oct 2021 13:50

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=120#p56224 men detta har även en koppling till föregående svar.

Som ni kanske har förstått nu så förstår inte flockidioterna (vilket djävligt ofta är sverigedumokrater) skillnaden på att hoppas på att uppnå flockimmunitet och att använda flockimmunitets-strategin.

Så flockidioterna påstår faktiskt (utan att ens fatta vad dom säger) att det skulle vara "kriminellt" att vaccinera folk.

Och MEWAS har ju (liksom en del andra flockidioter) hotat med att "stämma staten" och eftersom vi nu snart har uppnått flockimmunitet/flockskydd i Sverige, så tycker jag nog att det är hög tid att MEWAS stämmer staten för detta!

:lol:

X-member

Post by X-member » Mon 18 Oct 2021 13:21

Jag tog bort ett svar som handlade om politisk färg på ett visst svenskt parti och ändrade några tidigare svar istället.

Här kommer istället ett inlägg delat på twitter för 17 timmar sedan av MEWAS:
SvD Ehrenkrona! Lysande om pandemin! FHM:s pandemihantering smulas sönder. ⁦@Folkhalsomynd⁩ ⁦@SwedishPM⁩ ⁦@jyllandsposten⁩ ⁦@berlingske
Min egna kommentar: Nu är det dock inte Ehrenkrona som bestämmer i Sverige, utan det är istället den svenska befolkningen (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=40#p55745 ). Kanske Ehrenkrona kan återkomma efter nästa val? :D

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3860#p56256 .

X-member

Post by X-member » Mon 18 Oct 2021 15:15

Tillägg till svaret ovan.

Då den irländske flockidioten Keith Begg (ledare för landsförrädargruppen: MEWAS) numera bor på Irland så kanske MEWAS kan be denna Ehrenkrona förklara varför det ligger till på följande sätt (siffrorna är hämtade från den danska länken nedan):

Sverige: 410 nya smittade per miljon invånare den sista veckan. Och vi har dessutom tagit bort restriktionerna för fullvaccinerade personer den 29 september 2021 i Sverige.
Irland: 2 449 nya smittade per miljon invånare den sista veckan. Och jag har inte hört ett förbannade ord om att man har kunnat införa några lättnader på Irland.

Kom nu även ihåg att man bedömer hur situationen ser ut i Sverige utifrån hur bra sjukvården klarar av saken (den svenska strategin är ju att minska smittan/plana ut kurvan), och inte utifrån hur många det är som testar positivt.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Post Reply