MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Mon 6 Dec 2021 13:57

Här kommer ett inlägg hämtat från den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat för ca 4 timma sedan idag, 6 december 2021:
Nu blev det så där dumt igen
Och så hänvisar han till en bild från TV4 där det står följande:
Frånvaron av svensk fjärde våg förvånar Tyskland
Min egna kommentar: Japp, det är dumt att flockidioter sprider ut att den 4:e vågen har börjat i Sverige, när så faktiskt inte (riktigt) är fallet. Vi har dock haft en liten ökning i Sverige den sista tiden...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4620#p57215 .

X-member

Post by X-member » Mon 6 Dec 2021 14:29

Här kommer en liten diskussion hämtad från den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige.

En kvinna som heter Eva i förnamn skrev följande för 6 timmar sedan (utan att hänvisa till någon länk):
Det kommer aldrig att bli flockimmunitet med detta virus sade de på Nyheterna precis
Vilket flockidioten "tecknande Bengt" svarade följande på:
precis, det finns ju många virus som vi inte får flockimmunitet emot.
Så bäst att vara fortsatt försiktig ännu ett tag.
Min egna kommentar: Han påstår alltså att det finns många virus som cirkulerar i samhället och som majoriteten av befolkningen inte kan utveckla (varken via infektion eller via vaccin) något försvar mot.

Är detta verkligen sant?

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Mon 6 Dec 2021 14:44

Tillägg till svaret ovan.

Om det som "tecknande Bengt" påstår vore sant, så hade hela världens befolkning varit utrotad! För myyyycket länge sedan...

X-member

Post by X-member » Mon 6 Dec 2021 14:56

Nu återgår jag till MEWAS-medlemmen "ärlige Jans" försök att lura i folk att den 4:e vågen även har kommit till Sverige, vilket jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=300#p57216 .

Här kommer ett klipp från en svarskommentar postad i samma grupp (dvs, Coronaviruset i Sverige) för 4 dagar sedan (och hon länkar till en kurva):
Inte mycket till covid-vågor i Sverige. Tre månaders gäspning i diagrammet. Fast antalet nysmittade har faktiskt ökat lite den allra senaste tiden så där har Sverige avancerat till plats 43 av 47 i Europaligan.
Min egna kommentar: Exakt!

X-member

Post by X-member » Mon 6 Dec 2021 21:16

En av dom allra främsta spridarna av lögnen att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige (hon har nämligen även startat en namninsamling) har nu lämnat ut sitt namn offentligt i svensk media.

DN Debatt. ”Testa alla sjuka skolbarn och erbjud vaccin från 5 år”

Publicerad 6 december 2021.

https://www.dn.se/debatt/testa-alla-sju ... fran-5-ar/

Ett klipp (och jag har blåmarkerat denna lögnspridande kvinnas namn):
Wendy Boyd Isacsson, högstadielärare

Nele Brusselers, docent i klinisk epidemiologi, Karolinska institutet

Andrew Ewing, professor i biokemi, Göteborgs universitet

Cristhine Hellsten Kerslow, högstadielärare

Johanna Höög, docent i cellbiologi, Göteborgs universitet

Anne Ketonen, överläkare i psykiatri

Gabriela Maya, lektor i engelska, Södertörns universitet

Jens Stilhoff Sörensen, docent i globala studier, Göteborgs universitet

Elisabeth Wall, grundskollärare

Fredrik Ydhag, förskolelärare

För föreningen Covid-19 skola och barn och aktionsgruppen Lärarupproret.
Ps! Jag postade detta här i ämnet då MEWAS ju kan ha blivit lurade av andra lögnhalsar...(läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4630#p57228 ). Ds.
Last edited by X-member on Mon 6 Dec 2021 21:34, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Mon 6 Dec 2021 21:22

Och denna person...:
Elisabeth Wall, grundskollärare
..är en av 6 admins/moderatorer i den (numera privata) facebookgruppen: Zero Covid Nordic.

Dvs, hon (ihop med ett antal MEWAS-medlemmar, sverigedumokrater och andra dumnötter) anser alltså att (så gott som) hela världen gör fel...

X-member

Post by X-member » Mon 6 Dec 2021 22:08

Här kommer en mycket intressant sak till.

DN Debatt. ”Testa alla sjuka skolbarn och erbjud vaccin från 5 år”

Publicerad 6 december 2021.

https://www.dn.se/debatt/testa-alla-sju ... fran-5-ar/

Ett klipp:
Fredrik Ydhag, förskolelärare
Och här kommer ett klipp från ett tidigare svar i detta ämne, MEWAS-ledaren Keith Begg skrev (bland annat) följande offentligt på facebook den 14 november 2021:
I cannot thank Fredrik Ydhag and Marcus Carlsson enough who have gone to great lengths and efforts to create historical and documentary evidence of the moral, ethical, and scientific bankruptcy of the Swedish pandemic response.
viewtopic.php?f=8&t=6331&start=210#p56809

Min egna kommentar: Fredrik Ydhag (som jobbar som förskolelärare i Sverige) stöttar alltså landsförrädargruppen: MEWAS!

X-member

Post by X-member » Tue 7 Dec 2021 13:51

Här kommer ett inlägg postat av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 20 minuter sedan idag, 7 december 2021:
"Folkimmunitet" (DI/KU korrigerade hänsynsfullt), "flockimmunitet", "populationsimmunitet"...

https://www.expressen.se/nyheter/lofven ... strategin/

"Skärt barn har många namn", som vi vinterbleka norrlänningar brukar skoja till det. Själv föredrar jag att uttrycka det på tyska, iförd en liten klämmig mustasch och sidbena, samtidigt som jag med rak arm lyft snett uppåt visar hur högt min hund kan hoppa:

"Volk Immunität"
Och så visar han en bild på följande rubrik:
Sverige är ett av de minst drabbade länderna:"Kan vara populationsimmunitet"
Min egna kommentar: "Ärlige Jan" menar alltså att man inte får lov att tala om immunitet i befolkningen, för då har man även sagt att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige.

Idiot!

X-member

Post by X-member » Tue 7 Dec 2021 13:59

Om jag hade en offentlig facebookgrupp och om någon sysslade med sådan "brunsmetning" som MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" nu alltså håller på med, så hade jag slängt ut fanskapet ur gruppen! :evil:

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4650#p57252 där ni kan se att "ärlige Jan" tom talar om var i Sverige han bor, så att folk som blir asförbannade på honom mycket lättare kan hitta honom! Hur djävla dum får man lov att vara egentligen?
Last edited by X-member on Tue 7 Dec 2021 23:52, edited 2 times in total.

X-member

Post by X-member » Tue 7 Dec 2021 17:45

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=300#p57236 .

Här kommer ett klipp från ett inlägg postat av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 2 timmar sedan idag, 7 december 2021:
Med 7.412 nya smittfall registrerade denna tisdag (nya fall sedan i fredags), spontankräks jag över den så kallade "populationsimmuniteten".
Min egna (ordentligt spydiga) kommentar: Han menar alltså att det överhuvudtaget inte hjälper att vaccinera folk...

...och att man heller inte blir det minsta lilla immun när man har utsatts för smittan...

Post Reply