MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Sun 12 Dec 2021 12:22

Här kommer ett inlägg postat av MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg på twitter för ca 40 minuter sedan idag, 12 december 2021 (det är jag själv som har blåmarkerat):
Prof. @Karl_Lauterbach 🇩🇪 completely nails what so many critics of the #Swedish C19 response have been saying since the start of the pandemic. I say "response" because there never was a strategy as admitted by State Minister @lenahallengren. Just herd-immunity. #SparkaTegnell
Min egna kommentar: Då Keith Begg tydligen är så djävla enveten med sina lögner om den svenska corona-hanteringen, så frågar jag nu istället varför i helvete man vaccinerar folk i Tyskland? :evil:

Läs vad jag menar här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55460 .

X-member

Post by X-member » Sun 12 Dec 2021 12:50

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag tycker faktiskt att man skall bjuda in irländaren Keith Begg till en medicinsk debatt tex på svenska Dagens Medicin och så får han förklara för hela den svenska befolkningen varför han fortfarande inte känner till att den svenska corona-strategin är att minska smittan/plana ut kurvan!

Tycker nog även att Keith Begg skall förklara för hela den svenska befolkningen varför i helvete han anser att det är "kriminellt" att hoppas på att uppnå flockimmunitet! :evil:

X-member

Post by X-member » Sun 12 Dec 2021 20:16

Detta hör (bland annat) ihop med det jag skrev här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=320#p57331 .

Här kommer vad irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg skrev på twitter för 4 timmar sedan idag, 12 december 2021:
Swedish State Epidemiologist Anders Tegnell Must Be Prosecuted for Human Rights Violations
Min egna (otroligt spydiga) kommentar: Diktatur, vilket MEWAS uppenbarligen vill ha, är då fan i mig inte någon mänsklig rättighet! :evil:

Jag tycker faktiskt att MEWAS nu kan lämna in alla sina anmälningar så att hela världens befolkning får veta att MEWAS inte har en djävla susning om vilken corona-strategi som används i Sverige, och varför man har valt just den strategin!

Förbannade, djävla MEWAS-äckel! :twisted:

X-member

Post by X-member » Sun 12 Dec 2021 20:48

Nu vill jag återigen tacka för att det råder yttrandefrihet här i detta forum och jag vill nu även tacka av en annan orsak.

Som ni ser i föregående svar så är jag alltså djävligt förbannad på landsförrädargruppen: MEWAS och tack vare att jag kan avreagera mig här, så mår jag oftast lite bättre efter att jag har fått "fräst ifrån" lite.

Men dom som inte kan göra detta, eller i sådana fall där sådant inte ens hjälper, det är sådana personer som MEWAS skall akta sig djävligt noga för!! :evil:

X-member

Post by X-member » Mon 13 Dec 2021 14:26

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 1 timma sedan idag, 13 december 2021 (och jag "skippar" länkarna som han har hänvisat till):
Omikronspridningen är "sanslös" i UK:

och norrmännen befaras hundratusentals smittade per dag snart:

I Sverige har vi eventuellt, kanske och man vet aldrig, viss samhällsspridning från en låg nivå och närmast platå, i Stockholm. Men det, citat, "kommer inte leda till några nya åtgärder." Slut citat:
Min egna kommentar: Han ljuger alltså offentligt och påstår att man inte kommer att sätta in fler åtgärder i Sverige om det ökar ännu mer!
Last edited by X-member on Mon 13 Dec 2021 14:34, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Mon 13 Dec 2021 14:31

Tillägg till svaret ovan.

Här kommer nu korrekta fakta istället!

Coronaveckan som gått, v49: Sverige ett av Europas minst utsatta länder/ Nya restriktioner – i 3 steg/ Vaccinbevis för gym och restaurang på remiss
by EMANUEL KARLSTEN on DECEMBER 12, 2021

https://emanuelkarlsten.se/coronaveckan ... pa-remiss/

Ett klipp:
Steg 2:

Dessa införs först om smittspridningen och trycket på vården ökar väsentligt.

- Vaccinbevis på restauranger, gym, kollektivtrafik, privata sammankomster i hyrda lokaler, men även för offentliga sammankomster med färre än 100 deltagare.
- Avstå från matcher, tävlingar och läger.
- Delvis distansundervisning och undvika stora samlingar i skolor
- Hemarbete

Steg 3:

Om Sverige når en mycket hög smittspridning och vårdbelastning kan följande återinföras:

- Uppmaning till få nära kontakter
- Begränsade öpppettider på restaurang och krog
- Maxantal i butiker
- Distansundervisning för gymnasiet
Ni hittar dom rekommendationer som gäller redan nu här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4720#p57353 .

X-member

Post by X-member » Mon 13 Dec 2021 14:41

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=330#p57355 .

MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" påstår alltså (bland annat) följande i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige:
Omikronspridningen är "sanslös" i UK
I ett annat inlägg i samma grupp så har han postat följande för ca 1 timma sedan idag, 13 december 2021:
Första britten nu död av omikron. Den så kallade "mildare varianten"
Min egna kommentar: Han påstår faktiskt att trots att spridningen är "sanslös" i UK så verkar omikron inte vara så där värst dödlig...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=57361#p57361 .

X-member

Post by X-member » Mon 13 Dec 2021 15:52

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4730#p57365 .

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 1 timma sedan idag, 13 december 2021:
Och detta redan INNAN vinterns smitt-tsunami brakat löst inom sjukvården...
Och så länkar han till den nyhet som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4730#p57363 (Anställda på Karolinska drabbade av "krigsskador").

Min egna (djävligt förbannade) kommentar: "Ärlige Jan" gör ta mig fan inget annat (läs även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=57367#p57355 ) än sprider ut lögnen att man inte tänker sätta in några fler åtgärder i Sverige om belastningen på sjukvården ökar...

X-member

Post by X-member » Mon 13 Dec 2021 16:06

Tillägg till svaret ovan.

Nåja, man får väl se det positiva...

...MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" erkänner ju faktiskt med detta inlägg att det inte har inträtt någon "smitt-tsunami" under hösten i Sverige, vilket han ju har förutspått "femtielva" ggr nu... ;)

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4660#p57264 .

X-member

Post by X-member » Mon 13 Dec 2021 16:39

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=330#p57356 .

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 2 timmar sedan idag, 13 december 2021:
Hur vanligt är omikron i Sverige? Faktum är att vi inte vet. Vi är inte färdiga längre än till och med vecka 45 med sekvenseringen...nu äre vecka 50...
Min egna kommentar: Nu skall jag förklara detta så att även MEWAS-idioterna (förhoppningsvis) förstår.

Det spelar ingen förbannade roll vilken sort av covid-19 som just nu är vanligast i Sverige, detta då man sätter in nya/fler åtgärder i Sverige baserat på hur sjukvården klarar av saken!

Post Reply