MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Mon 13 Dec 2021 20:00

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=330#p57347 .

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg postat på twitter för 2 timmar sedan idag, 13 december 2021:
I strongly believe that there are grounds to prosecute #Sweden`s State Epidemiologist, Anders Tegnell for human rights violations throughout the pandemic in breach of the European Convention on Human Rights. We need to start somewhere. Please sign & share.
Min egna kommentar: Det är alltså en namninsamling, men vad Keith Begg "glömde" säga var att alla (i alla fall om dom är svenska medborgare) som skriver på denna namninsamling bryter mot svensk förtalslag...

X-member

Post by X-member » Mon 13 Dec 2021 20:05

Tillägg till svaret ovan.

I Sverige är man faktiskt inte skyldig till något brott förrän det är bevisat i en rättegång att man har begått ett brott!

Jag får dock önska MEWAS (och alla andra dumnötter som skriver på namninsamlingen) lycka till i sina egna rättegångar för offentligt förtal kan nämligen ge både böter och fängelse...

Tillägg:

Jodå, visst sjutton har man jurister även på FoHM, det fick ju Lena Einhorn besked om när hon anklagade Johan Carlson offentligt för att ha brutit mot smittskyddslagen på en presskonferens...

X-member

Post by X-member » Tue 14 Dec 2021 9:56

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" och postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 3 timmar sedan idag, 14 december 2021:
Att kunna föreställa sig-och ta höjd för-något som ännu inte hänt

Är kanske det som skiljer människan från de flesta andra djur. Under pandemin verkar detta dock ej funka. Våra styrande verkar FORTFARANDE ha svårt för att FÖRESTÄLLA SIG en framtida snabb smittspridning. Trots tre hyfsat likartade vågor förut.

Varje gång AVVECKLAR vi skyddsåtgärderna när "tecknen i skyn" berättar att "Bakslag is Coming". Våg 2 började klättra efter vecka 36 i fjol, en försiktig men tydlig ökande trend. Klimax vid årsskiftet. Likadant började våg 3 efter vecka 5, först försiktigt, sedan eskalerande. Klimax i slutet av april. Och jodå, även våg 4 "smygstartade" redan efter vecka 27 (tjugosju)-om än "trevande", lite upp, lite platå, ibland lite ned. Men en tydlig trend. Uppåt.

Vad gör Sverige? Avvecklar i stort sett alla åtgärder 29 september...

Det ger ju en GIVEN EPISK KÄFTSMÄLL! Gånger 4!!!!

Vi "katastrofsexuella" (inte mitt uttryck) och "orosspridare" måste vara rena "Einstein" då 😮 ?

Det är ÄNNU värre: Vi är INTE "Einstein", men våra styrande och majoriteten av svenska folket är ÄN MINDRE.

Vilket inte känns så betryggande. Vilket känns sorgligt och märkligt.

Faktiskt.
Min egna kommentar: Nej, några Einsteins är definitivt inte MEWAS, det kan man se tex i dom båda föregående svaren...

...men om man nu inte är nöjd med att man återigen har fått sätta in nya/fler åtgärder i Sverige, då skall man faktiskt skriva det och inte försöka lura folk att tro att man inte gör ett förbannade piss i Sverige! :evil:

Läs mer tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=330#p57355 och här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=310#p57271 .

X-member

Post by X-member » Tue 14 Dec 2021 10:14

Detta hör ihop med följande svar.

MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" skrev alltså (bland annat) följande:
Det är ÄNNU värre: Vi är INTE "Einstein", men våra styrande och majoriteten av svenska folket är ÄN MINDRE.

Vilket inte känns så betryggande.
Min egna kommentar: MEWAS menar alltså att dom förstår saker och ting mycket bättre än den svenska regeringen, FoHM och majoriteten av den svenska befolkningen.

Det håller dock många svenskar inte med MEWAS om och ett exempel (av många) kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456

Tillägg:

Antal medlemmar i MEWAS: Ca 700!
Den svenska befolkningen: Ca 10 500 000!

Läs gärna även min kommentar här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4740#p57380 .

X-member

Post by X-member » Wed 15 Dec 2021 14:40

Missa nu inte att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" idag, 15 december 2021, har erkänt i en offentlig svensk facebookgrupp att han vet vilken corona-strategi som man använder i Sverige, vilket jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4760#p57404 .

MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" vet alltså (bevisligen!) att MEWAS ljuger när MEWAS påstår att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige!!

X-member

Post by X-member » Wed 15 Dec 2021 21:25

Detta hör ihop med föregående svar och visar (återigen) att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" (bevisligen!) vet att MEWAS ljuger om vilken corona-strategi man använder i Sverige.

Inlägg postat av "ärlige Jan" för ca 40 minuter sedan, idag 15 december i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige:
"-Ökande smitta gör inget så länge det inte märks inom sjukvården och på dödstalen"

Nu börjar det märkas väldigt bra inom sjukvården. Då blir det istället:

"-Men så länge dödstalen är låga så..."

Om ett tag ska vi gemensamt kika på dödstalen för december/januari 2021/2022...

Där får ni ge er till tåls, förra julens köttkvarn blev inte klargjord förrän i februari 2021...
Min egna kommentar: Han menar alltså att man inte kan veta om den svenska sjukvården har varit överbelastad förrän långt senare...

Undrar faktiskt hur "ärlige Jan" tror att det fungerar?

Tror han möjligen när man räknar antal upptagna sjukvårdsplatser just nu, så kommer dessa att ha blivit fler i efterhand? :lol:

Ja, jösses! :D

X-member

Post by X-member » Wed 15 Dec 2021 22:17

MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" har ju upprepade ggr försökt lura i folk att WHO säger att det inte går att uppnå flockimmunitet/flockskydd med hjälp av vaccin.

Och nu fick jag veta i ett av hans senaste inlägg i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige att det är en kvinna som heter Maria i förnamn (hon är enligt egen uppgift keramiker) som "lägger ord i WHO:s mun" och som därmed har lurat "ärlige Jan" (och säkerligen en hel del andra)...

Vad WHO egentligen menar (som jag själv tolkar det) är att man inte kan ta bort restriktionerna förrän man har vaccinerat tillräckligt många personer...

X-member

Post by X-member » Thu 16 Dec 2021 13:37

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat idag, 16 december 2021 i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige:
För de som förväntar sig att omikron är mildare: 507 på sjukhus igår, varav 79 på IVA...

https://www.svt.se/datajournalistik/cor ... sivvarden/

= en DJ-A snuva

*Nu kör vi på ett tag till i samma hjulspår*
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Nu återstår det bara för "ärlige Jan" att bevisa att omikron har tagit över helt och hållet i Sverige, att denna är lika allvarlig som dom tidigare sorterna (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4770#p57420 ) samt att man inte har satt in några fler åtgärder i Sverige, vilket man ju för helvete (ursäkta) har gjort även idag...(läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4770#p57421 )..

X-member

Post by X-member » Thu 16 Dec 2021 13:51

Tillägg till svaret ovan.

MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" har (redan igår) bemötts med bevis för att omikron är mildare i ett annat inlägg i offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige där sådana som honom (i en svarskommentar) blir kallade både för hysteriker och fanatiker...

...jag kan bara hålla med... ;)

X-member

Post by X-member » Thu 16 Dec 2021 14:49

Detta hör definitivt ihop med föregående svar i detta ämne.

Här kommer ett inlägg postat av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 4 timmar sedan idag, 16 december 2021...:
Så här såg det ut FÖRRA julen. Fick vi klart för oss i februari år 2021.

Men i år säkert "Tranquilo" (spanska), "Hakuna matata" (swahili), "Hosvina basa" (shona), "Bahala na" (tagalog) och "Mañana, mañana"?
...och så visar han en bild där man kan se att man hade över 100 döda per dag när antal smittade var runt 8 000 per dag i Sverige förra året.

Min egna kommentar: Han menar alltså att vacciner inte minskar smittan eller dödligheten överhuvudtaget utan folk kommer att dö som flugor i Sverige över julen, vilket vi dock inte kommer att få veta förrän i januari 2022...

Tillägg:

Enligt den danska länken nedan (kartan) så rapporteras det just nu lite drygt 5 döda pga covid-19 per dygn i Sverige...:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

...och enligt "ärlige Jan" så kommer detta att ha ökat till 100 döda per dygn när man har lagt till eftersläpningarna...

Post Reply