MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Tue 4 Jan 2022 12:45

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=410#p57697 och jag påminner igen om att den svenska corona-strategin är att minska smittan/plana ut kurvan, vilket MEWAS ju inte har en aning om (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 ).

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat för 1 timma sedan idag, 4 december 2021 i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige:
Nu högsta antalet covidpatienter på ett år i Danmark (770).

Sverige är där om några veckor.
Min egna (rätt spydiga) undran blir då följande: Har den danska sjukvården kollapsat?

X-member

Post by X-member » Tue 4 Jan 2022 13:30

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat idag, 4 januari 2022 i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige och så hänvisar han till en bild där det står att det just nu är 795 inlagda i Sverige:
Snart passeras 800 på sjukhus efter gigantisk ökning av covidinlagda idag, +66
Min egna (lite tykna) undran: Och i Sverige så lägger man bara in folk och inga skrivs ut?

Ps! Ökningen är förövrigt mindre än 10% (om inga nu har skrivits ut alltså) men detta kallar han alltså för en gigantisk ökning... Ds.

X-member

Post by X-member » Tue 4 Jan 2022 14:00

Här kommer ett inlägg skrivet av någon svensk (?) person som enbart skriver under sitt förnamn (Freddy) på twitter vilket MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg har delat på twitter för 15 timmar sedan:
Snart ett år sedan svenska kritiska medborgare hängdes ut som likt landsförrädare av Sveriges Radio och andra medier, många tystades, många fick fly från Sverige. @KeithMEWAS @janlotvall @DavidSteadson @AndrewEwing11 @NeleBrusselaers m.fl. all respekt! 👊❤️
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Jag antar att denna Freddy inte heller har en aning om vilken corona-strategi man använder i Sverige, och därmed sprider exakt samma lögner! :evil:

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 .

X-member

Post by X-member » Tue 4 Jan 2022 14:19

Tillägg till svaret ovan.

När landsförrädargruppen: MEWAS använder landsförrädare i sitt försvar, då har det ta mig fan (ursäkta) gått för långt! :evil:

X-member

Post by X-member » Tue 4 Jan 2022 14:25

Här kommer MEWAS-medlemmen "ärlige Jans" reaktion på dagens (4 januari 2022) svenska siffror postat i den offentliga svenska facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Tyvärr hade jag REJÄLT fel: Helt SINNESSJUK "Tisdagssiffra": 42.969 nya smittade, 20 nya döda och 56 nya IVA-inlagda registrerade sedan i torsdags...

Jag behöver väl inte säga att detta är den överlägset högsta "Tisdagssiffran" under hela pandemin? Förra rekordet var 32.485 den 29 december i fjol...
Min egna (rätt spydiga) kommentar: Att det har dött 100 personer om dagen pga covid-19 i Sverige när det var som värst nämner han inte med ett ord...

X-member

Post by X-member » Tue 4 Jan 2022 22:46

Här kommer ett inlägg skrivet av dunderlögnhalsen, landsförrädaren, MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg postat på twitter för 6 timmar sedan idag, 4 januari 2022:
With the demonization of masks & no restrictions to curb the tsunami of cases in #Sweden, the King & Queen test positive for #COVID19. One of the major issues in 🇸🇪 is a gov system intent on protecting a fantasist international image of 🇸🇪 over the lives & welfare of its people.
Min egna kommentar: Detta är helvetisk lögn, vi har ju för fan (ursäkta) en munskyddsrekommendation i Sverige som gäller vid trängsel i kollektivtrafiken samt vi har satt in ett antal olika åtgärder mot smittan i Sverige!!

Och det allra viktigaste åtgärden är ju för bövelen att man skall hålla avstånd!

Vad kommer det svenska kungaparet att säga när dom får veta att det finns några (huvudsakligen utlandsfödda) svin som försöker förstöra Sveriges goda namn och rykte (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55456 ), samt även försöker få utländska myndigheter och regeringar att agera mot Sverige (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=390#p57622 ) dvs, få Sverige att sluta använda en strategi som man inte ens använder i Sverige?

Tror verkligen dessa djävla svin (i MEWAS alltså) att svenska kungen och drottningen gillar sådana förbannade dumheter?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=380#p57546 och i svaret efter detta.

Läs mer om kungen och drottningen här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=50#p57735 .
Last edited by X-member on Tue 4 Jan 2022 23:00, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Wed 5 Jan 2022 16:34

Jag har (som någon säkert märkte) tagit bort ett svar i detta ämne och lagt till lite i föregående svar istället.

Det har idag (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=60#p57749 ) återigen varit en presskonferens med FoHM där vi kan se att vi definitivt har restriktioner/rekommendationer/råd i Sverige vilket alltså bevisar (för sjuhundraåttiofemte gången!!) att MEWAS sprider lögner om den svenska corona-hanteringen!

X-member

Post by X-member » Fri 7 Jan 2022 12:19

Missa nu inte att MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" försöker lura i folk att WHO har sagt att pandemin aldrig någonsin kommer att ta slut, vilket ni kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6332&p=57766#p57766 .

X-member

Post by X-member » Fri 7 Jan 2022 13:02

Man gör reklam för en bok om pandemihanteringen i Sverige skriven av Lena Einhorn i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige.

Och här kommer en svarskommentar skriven av "tecknande Bengt" som ju själv har brutit mot svensk förtalslag offentligt upprepade ggr:
Den är troligen mycket intressant!
En av de fåtaliga som ställt bra frågor på presskonferenserna.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Att snacka skit om namngivna svenskar (vilket även Lena Einhorn har gjort på presskonferenserna!!) är ta mig fan (ursäkta) inte vad jag kallar för att ställa bra frågor! :evil:

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=4140#p56588 vilket är ett exempel på vad som hände efter Lena Einhorns offentliga förtal av Johan Carlson på en presskonferens...

X-member

Post by X-member » Fri 7 Jan 2022 14:08

Har det nu möjligen slagit slint fullständigt för MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg?

Här kommer ett inlägg som han delade den 5 januari 2022 på twitter och jag får lov att ge er skribentens namn då hon är en svensk journalist (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Sofia Nerbrand 🦋 @sofius · 5 jan.
Men varför tror @Folkhalsomynd att kurvan i scenario 2 (som de nu anser att vi följer) kommer att vika av snart? Rekordmånga smittade, 20 % pos prov, inga nya restriktioner och många får inte tid för pcr-test i rimlig tid (mörkertal). Och nu börjar skolan och jobb igen.
Min egna kommentar: Att Keith Begg delade detta inlägg bevisar ju för bövelen att Keith Begg vet att han ljög dagen innan vilket kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=420#p57733 och i svaret efter detta.

Undrar faktiskt hur det står till i skallen på den irländske ärthjärnan? :evil:

Post Reply