MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Mon 24 Jan 2022 14:34

Och där satt den! ;)

Här kommer nu beviset för att MEWAS tillhör extremvänstern.

En admin i MEWAS 2.0 som heter Eric Hammarstrand har svarat en annan vänsterperson följande på denne persons vägg på facebook för ett år sedan, vilket är offentligt och läsbart av alla:
Göra delbart? En ny vänster måste till.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=150#p56393 och här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=480#p58072 .

X-member

Post by X-member » Mon 24 Jan 2022 22:13

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=320#p58079 .

Här kommer ett klipp från ett inlägg skrivet av fd MEWAS-medlemmen och domedagsprofeten "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 2 timmar sedan, idag 24 januari 2022:
Mitt syfte är inte att sprida oro. Utan att berätta att man faktiskt INTE KAN bekämpa ett dödligt pandemiskt virus genom icke-funktionella svammel-"restriktioner" och dra ned på allt annat och hoppas att "skiten blåser förbi" för att det "skulle vara bra om det blev så" eller vad vi hävdar att WHO:s Hans Kluge sa eller inte sa eller vad som händer i Sydafrika eller inte eller vad John Campbell säger eller inte säger.
Min egna kommentar: Bortsett från att han nu faktiskt erkänner offentligt på facebook att vi har restriktioner i Sverige, dvs att man bevisligen inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige så tänker jag inte kommentera detta mer just nu, utan jag säger bara:

Stackars "ärlige Jan"... ;)

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=480#p58055 där vi kan läsa att det finns norrmän som är mycket klokare!

X-member

Post by X-member » Mon 24 Jan 2022 22:36

Detta hör ihop med föregående svar, så tillvida att "ärlige Jan" ju upprepade ggr har försökt lura i folk (offentligt på facebook) att WHO har sagt att det inte går att uppnå flockimmunitet (vilket alltså inte är sant).

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat 24 januari 2022):
Danmark räknar med flockimmunitet

Danska smittskyddsmyndigheten Statens Serum Institut (SSI) räknar med att landet uppnår så kallad befolkningsimmunitet mot coronaviruset inom de närmaste veckorna, säger Tyra Grove på SSI i en skriftlig kommentar till TV 2.

Förklaringen är att det i dagsläget finns en utbredd coronasmitta i samhället, men också en omfattande vaccintäckning, enligt Grove. Det kommer i sin tur leda till att smittotalen sjunker eftersom det blir svårare för coronaviruset att hitta personer att infektera.

Samtidigt sprids en undervariant av omikronvarianten i Danmark. Undervarianten som håller på att bli dominerande går under namnet BA.2 (den ursprungliga går under namnet BA.1) och står för fler än hälften av de registrerade fallen i landet.

I söndags rapporterades drygt 42 000 nya coronafall i Danmark under det gångna dygnet – den näst högsta dygnssiffran under pandemin.

(TT)

Adelina Storkaas SVT
Min egna kommentar: Stackars "ärlige Jan"...igen... ;)

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=360#p57463 .

X-member

Post by X-member » Mon 24 Jan 2022 22:54

Jag återgår nu till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=490#p58091 .

Fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" skriver alltså (bland annat) följande offentligt på facebook idag, 24 januari 2022:
...faktiskt INTE KAN bekämpa ett dödligt pandemiskt virus genom icke-funktionella svammel-"restriktioner"...
Här kommer ett klipp från ett inlägg postat av en person som heter Åke i förnamn för 2 dagar sedan i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Allt pekar på en fortsatt smittökning. Som vi visat i andra diagram ökar smittan på liknande sätt och samtidigt i andra länder.
Min egna kommentar: Så fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" anser följaktligen att alla dom länder som inte lyckas få ner smittspridningen till den nivå som "ärlige Jan" själv "önskar", dom använder (citat): "icke-funktionella svammel-"restriktioner".

Så nu vet ni det! ;)

Det är alltså inte enbart Sverige som "ärlige Jan" (och hans vänner) klagar på!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=470#p58003 .

X-member

Post by X-member » Tue 25 Jan 2022 9:43

Här kommer ett inlägg skrivet av fd MEWAS-medlemmen och domedagsprofeten "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 14 timmar sedan:
24/1: Nu 1.859 covidpatienter på sjukhus (bild 1). Igår hade vi 1.702 (bild 2)
Och här kommer vad en admin i den gruppen frågade under inlägget för 11 timmar sedan:
Hur mycket är det jämfört med "innan vaccinet"?
Vilket "ärlige Jan" svarade följande på för 4 timmar sedan (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Rekordet hade vi 4 januari år 2021: 3.011 sjukhuspatienter samtidigt. 468 IVA + 2.643 övrig slutenvård. Vi jobbar oss upp dit inom kort.
Min egna kommentar: "Ärlige Jan" menar alltså att vaccinerna inte har någon effekt alls...

...det tror man dock i Danmark vilket ni kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=490#p58093 .

X-member

Post by X-member » Tue 25 Jan 2022 16:10

Detta hör ihop med föregående svar.

En svensk person har svarat följande under "ärlige Jans" inlägg:
-5 på IVA.

Ja det står så iaf på samma plats du skickat bilden ifrån.
Min egna kommentar: Men detta har ju "ärlige Jan" (och hans vänner) inte någon nytta av, så det nämner dom förstås inte...

X-member

Post by X-member » Wed 26 Jan 2022 0:24

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=340#p58104 .

Idag har fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat följande inlägg i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige (gårdagens inlägg kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331&p=58121#p58097 ):
25/1: Idag 1.932 (bild 1), igår 1.859 (bild 2)
Han fick följande svar av samma kloka person som har skrivit svaret jag postade i föregående svar:
I covid eller MED covid. Troligen MED covid.
Min egna kommentar: Njae, inte alla men kanske upp emot hälften är alltså istället inlagda pga andra sjukdomar...

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6332&p=58122#p58122 .

Ps! Jag skrev "upp emot hälften" då antalet som läggs in pga andra sjukdomar med stor sannolikhet kommer att öka...Ds.

X-member

Post by X-member » Wed 26 Jan 2022 13:12

Tillägg till svaret ovan.

Här kommer fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jans" svar till personen, postat idag 26 januari 2022:
Idag kl. 17-ish kommer nästa uppdatering. Då får du fortsätta skriva samma kommentar.
I morgon kl 17-ish kommer nästa uppdatering. Då får du skriva samma kommentar.
O s v
O s v
O s v
Tills pandemin "fiser av".
Min egna kommentar: "Ärlige Jan" tänker alltså skita fullständigt i att fler och fler som testar positivt, inte läggs in pga covid-19 utan pga andra sjukdomar!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=360#p58125 .

X-member

Post by X-member » Wed 26 Jan 2022 13:55

Här kommer ett inlägg postat på twitter av MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg för 1 timma sedan idag, 26 januari 2022:
Let me repeat. The remit of the newly created #Swedish psychological agency (PSYOPS) will cover those "aggressors" as they refer to, that react to the govs response to the pandemic. In what democratic country would criticism of gov policies come under such an agency?
Min egna (rätt spydiga) kommentar: Låt då mig repetera att man för helvete (ursäkta) inte kan kalla lögner för kritik!

Till och med norrmän (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=480#p58055 ) vet ju för fan (ursäkta igen) att MEWAS ljuger!

X-member

Post by X-member » Wed 26 Jan 2022 21:52

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=490#p58127 .

Här kommer ett klipp från ett inlägg skrivet av fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för ca 40 minuter idag, 26 januari 2022 (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Antal covidpatienter inom ÖVRIG slutenvård nu, 1.866, är högre än högsta värdet under tredje vågen, 19/4, 1.808
Min egna kommentar: Han fortsätter alltså envist med att påstå att väldigt många patienter som är inlagda av annan orsak (men som har testat positivt i tester), istället är inlagda pga covid-19.

Post Reply