MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Wed 13 Apr 2022 15:23

En italiensk blaska har tydligen publicerat lögnerna i "Nature" (läs mer tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=880#p59514 ) och här kommer en diskussion idag (13 april 2022) om detta på MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastianis vägg på facebook, vilket är offentligt och läsbart av alla (Tobias Peterson är en munskyddsaktivist):
Elisa Bastiani
Tobias Petersson jag fattar inte varför internationella människorättsorganisationer inte reagerar till detta!
Tobias Petersson
för nat vi inte trycker på men vi måste aktivera aktivistgruppen igen. vi måste nu. det är så viktigt om vi inte vill bli smittade och återinvesterade och vi kan rädda liv
Tobias Petersson
folk fattar inte att vi måste agera utåt mer mot media och mot regeringen, Alla tror att vi svenskar är nöjda med hur regeringen gjort men de flesta är förda bakom ljuset
Min egna kommentar gällande detta kommer i nästa svar.

X-member

Post by X-member » Wed 13 Apr 2022 15:30

Och här kommer nu min egna kommentar gällande det jag postade i föregående svar och gällande det som MEWAS har sysslat med dom sista två åren:

MEWAS är en grupp hjärntvättade idioter med lite drygt 700 medlemmar som försöker införa diktatur i Sverige genom att sprida ut att den svenska befolkningen, dvs 10 500 000 personer är hjärntvättade idioter.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=890#p59573 .

X-member

Post by X-member » Wed 13 Apr 2022 15:45

Detta hör (bland annat) ihop med dom båda föregående svaren i detta ämne.

Sverige ska öka beredskapen för ny covidvåg

Publicerad 13 april 2022.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wO ... y-covidvag

Ett klipp:
Regeringen slår fast att råd, rekommendationer och smittskyddsåtgärder ska vara proportionerliga och inte gå utöver vad som är absolut nödvändigt med hänsyn till ändamålet.

Grundläggande fri- och rättigheter, såsom mötes-, demonstrations- och religionsfriheten ska värnas.
Min egna (mycket roade) kommentar: Stackars MEWAS! :lol:

X-member

Post by X-member » Thu 14 Apr 2022 11:42

Här kommer ett klipp från ett inlägg skrivet av fd MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 5 timmar sedan idag, 14 april 2022:
Pandemi-Paralleller

Peskov: "-Dog de av eller med missiler? Hade vi inte avfyrat klusterbomben över järnvägsstationen, hade de dött av något annat senare.
Min egna kommentar: "Ärlige Jan" menar alltså att om en person som har testat positivt för covid-19 för 25 dagar sedan och träffas av en missil så har personen lik förbannat dött av covid-19.

Tillägg senare:

"Ärlige Jans" argument (eller rättare sagt parallell) funkar faktiskt inte, dvs att alla som dör med covid-19 (och som har testat positivt inom 30 dagar innan dess alltså) tillhör kategorin äldre som "ändå skulle dö snart".

X-member

Post by X-member » Thu 14 Apr 2022 16:25

Då föregående svar blev lite svårtolkat så förtydligar jag det lite.

Att någon rapporteras död med covid-19 kan innebära att covid-19-smittan redan kan ha gått över (eller inte ens gett några symptom alls) när personen dör...

...död av covid-19 är dock synonymt med att dödsorsaken är covid-19.

X-member

Post by X-member » Thu 14 Apr 2022 16:41

Inlägg delat av MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg på twitter för 20 timmar sedan:
David Steadson @DavidSteadson

I've been libelled constantly on Twitterfor nearly 2 yrs, but apparently our recent paper on Sweden's pandemic response has caused some Tegnell defender's heads to explode. If anyone can assist identifying @iiiiii_x_iiiiii who is spreading lies like the below, please DM me.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Nu finns det säkerligen miljontals svenskar som vet att man inte har använt flockimmunitets-strategin i Sverige och det betyder faktiskt inte att dom vill bli kallade för "Tegnell defender's"...

Man kan faktiskt även uttrycka det så här (vilket är mina egna ord):

MEWAS är en grupp hjärntvättade idioter med lite drygt 700 medlemmar som försöker införa diktatur i Sverige genom att sprida ut att den svenska befolkningen, dvs 10 500 000 personer är hjärntvättade idioter.

X-member

Post by X-member » Thu 14 Apr 2022 17:00

Detta hör ihop med föregående svar.

Och detta är vad MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg själv skrev gällande David Steadsons twitter-inlägg:
Can anyone please assist @DavidSteadson in identifying this toxic and venomous Swedish social media troll? S/he has hurled racist abuse and libellous posts at many critics of the strategy.
Min egna kommentar: Jag tycker nog att dessa utländska lögnhalsar istället skall vara djävligt tacksamma för att dom ännu inte har åkt på stryk av någon asförbannad svensk person!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331#p55461 .

X-member

Post by X-member » Thu 14 Apr 2022 17:24

Med anledning av det som jag postade i dom båda föregående svaren så flyttar jag nu fram detta:

Sverige ska öka beredskapen för ny covidvåg

Publicerad 13 april 2022.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wO ... y-covidvag

Ett klipp:
Regeringen slår fast att råd, rekommendationer och smittskyddsåtgärder ska vara proportionerliga och inte gå utöver vad som är absolut nödvändigt med hänsyn till ändamålet.

Grundläggande fri- och rättigheter, såsom mötes-, demonstrations- och religionsfriheten ska värnas.
Min egna kommentar: MEWAS kommer alltså inte att kunna införa någon Zero Covid-strategi i Sverige så länge som vi har demokrati i Sverige! Så det kvittar faktiskt hur djävla många lögner som MEWAS (och deras kumpaner) sprider både i Sverige och utomlands...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1360#p59571 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Thu 14 Apr 2022 18:17

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer även ett inlägg postat i annat ämne den 7 mars 2022 vilket är ett offentligt uttalande gjort av MEWAS-ledaren och irländaren Keith Begg:
Someone tell the Swedes that immunity does not last!
Min egna kommentar: Då tycker jag att han skall börja med att försöka få infört Zero Covid-strategin på Irland! För som läget är just nu så är det ungefär dubbelt så illa (räknat på antal döda) på Irland jämfört med Sverige.

Min källa: https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede .

Jag önskar honom givetvis lycka till med detta! :lol:

X-member

Post by X-member » Thu 14 Apr 2022 18:27

Och nu summerar jag dom sista svaren i detta ämne lite och faktiskt så är detta en summering av hela ämnet:

Man använder för helvete (ursäkta) inte Zero Covid-strategin på Irland eller i Italien heller, utan man gör precis som man gör i Sverige, Norge, Danmark, Finland och i många andra länder, dvs man hoppas uppnå flockimmunitet/flockskydd med hjälp av vaccin...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1370#p59582 .

Post Reply