Information about covid-19 for Scandinavians from January 2022 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from January 2022 and later

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 13:26

Jag tror faktiskt att detta inlägg postat av en svensk kvinna (som heter Catarina i förnamn) i den offentliga facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort för 2 dagar sedan kan innebära att kvinnan som skrivit dessa ord riskerar inte bara böter, utan hon riskerar tom att hamna i fängelse! Det är jag själv som har blåmarkerat.
Det här förfarandet förekom och förekommer än idag i Sverige, England
och USA...
Förfarandet har 2 gemensamma nämnare Midazolam och Morfin, vilket beställdes in
i kopiösa mängder i ”pandemins”

inledande skede, de... Socialstyrelsen och Regeringen hade redan planerat denna metod långt innan Covid-19 ens blev känt för allmänheten.
Då Sveriges regering liksom många andra har gjort slut på resurser/pengar till våra kommande pensioner, var det här ett alldeles ypperligt sätt att reducera kommande pensionsutbetalningar...

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 13:33

Tillägg till svaret ovan (och Catarina hade alltså länkat till någon film).

Här kommer admins (dvs, Gunilla Alexandra Wigertz, vars namn jag får lov att nämna då hon skrivit i media) reaktion på detta inlägg:
OBS! Filmen kan ses gratis t o m lördag 8 jan!
Min egna kommentar: Och då denna admin alltså bevisligen godkänner sådana här fruktansvärda inlägg i sin egna offentliga facebookgrupp, så riskerar faktiskt även hon rättsliga påföljder...

Tillägg:

Såg nu att en person som hade delat detta inlägg har skrivit följande:
Fruktansvärd konspirationsteori.

Regeringen hade planerat att ta död på folk
Min egna kommentar: Exakt!

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 13:41

Jag summerar nu dom båda föregående svaren i detta ämne lite.

Den facebookgruppen (dvs, Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort) har definitivt inte startats för att ge folk några korrekta fakta (och detta baserar jag på admins reaktion!), utan den är till för att sprida lögner och skitsnack om den nuvarande svenska regeringen!

Tillägg:

Vill även påpeka att lögnhalsen Jon Tallinger har gjort reklam för denna facebookgrupp på sin vägg på facebook, vilket är offentligt och läsbart av alla.

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 14:04

Man har rapporterat 14 döda pga covid-19 och 19 248 nya smittade idag (9 januari 2022) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 3 385.

Nya inlagda: - 7 (dvs, det har minskat med 7)

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 14:38

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige för 1 timma sedan idag, 9 januari 2022 (jag "skippar" dock länkarna):
I slutet av nästa vecka är det "mitten av januari" då smittoppen skulle nås enligt FoHM:s tre scenarier 0, 1 och 2 (bild 1 och länk):

men jag är böjd att hålla med Britton och Fall (bild 2 och länk):
Min egna kommentar: Och Britton har sagt följande (vilket framgår på bilden): Ser inte hur det skall vända ner.

Ja, vi får väl se (vilket ju "ärlige Jan" så ofta brukar säga) om belastningen på sjukvården blir så hög i nästa vecka att man måste sätta in ytterligare åtgärder...
Last edited by X-member on Sun 9 Jan 2022 14:48, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 14:43

Jag var nog lite otydlig i föregående svar.

MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" har (som jag tolkar det) gjort ett "hopkok" och hänvisar till vad man sagt om en smittoökning, vilket ju inte är synonymt med en så stor belastning på sjukvården att man behöver sätt in några ytterligare åtgärder...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=100#p57808 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 15:03

Jag tror att jag återgår lite till det fruktansvärda inlägg skrivet av en svensk kvinna som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=110#p57817 .

Menar hon möjligen att alla länder som ger morfin till folk som håller på att dö (så att dom slipper lida på dödsbädden alltså), gör detta för att minska på kostnaderna för pensionerna?

Menar hon möjligen att Sverige nu är så förbannat fattigt att man inte ens har råd att betala ut några pensioner?

Sverige är visserligen inte det rikaste landet i världen, men Sverige är då fan i mig inte något u-land!

Djävla jidder! :evil:

Tillägg senare:

Fram till kl 17 15 idag, så hade detta lögnaktiga inlägg visats 12 105 ggr!

Så jag rekommenderar både denna Catarina och admin för gruppen, dvs Gunilla Alexandra Wigertz (som alltså tyckte att man skulle sprida sådant här) att skaffa sig livvakter och betala dessa ur egen ficka. För svenska skattebetalare har säkerligen ingen lust att betala för polisbeskydd av personer som (uppenbarligen) är ute efter djävlas med hela den svenska befolkningen! :evil:

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 18:10

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=100#p57808 dvs, att belastningen på sjukvården i England inte har kommit upp till den höga belastning som man hade i den första vågen.

Här kommer ett inlägg skrivet av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" hämtat från den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige postat för 2 timmar sedan idag, 9 januari 2022, och han hänvisar till en artikel där en professor menar att man kan ha nått klimax i England nu (jag "skippar" dock länkarna som "ärlige Jan" har hänvisat till):
Det KAN vara så i UK

...men 9 november, när vågen började klättra, var ett tag sedan...

Hur blir det för Sverige
Min egna kommentar: Ja, det får vi väl se (som "ärlige Jan" brukar säga)...dvs, det visar väl sig så småningom...

...man kan ju tex ha använt mycket sämre vaccin i Sverige? ;) (Ja, jag skämtar.)

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 18:28

Detta hör ihop med föregående svar.

MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" har även informerat om i samma grupp för 20 timmar sedan, att belastningen på sjukvården minskar i Norge.

Min egna (rätt så skämtsamma) kommentar: Dom kanske använder mycket bättre vacciner i Norge? :D

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=100#p57809 .

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 18:50

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=440#p57827 .

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat 9 januari 2022):
Tyskland senarelägger obligatorisk vaccinering

Tysklands regering meddelar att man senarelägger försök att göra vaccinering mot covid-19 obligatorisk. Anledningen är den omfattande debatt, inte minst rörande moralfilosofiska frågor, som krävs inför ett beslut.

Berlintidningen Tagesspiegel citerade Dirk Wiese, vice gruppledare för Socialdemokraterna i förbundsdagen, som sade att debatten väntas pågå under det första kvartalet i år. Det styrande partiet De gröna, som är i koalition med Socialdemokraterna, tror att den första debatten kan hållas först i slutet av januari.

Tidigare hade regeringen hoppats på ett beslut under tidig vår.

Partierna har enats om att förbundsdagens ledamöter får rösta i enlighet med sitt samvete, och att de inte behöver följa eventuella partilinjer.

Drygt 70 procent av befolkningen anses vara dubbelvaccinerade, medan över 40 procent har fått en tredje påfyllnadsdos.

(TT-AP)

Linnea Carlén SVT Reporter

Post Reply