Information about covid-19 for Scandinavians from January 2022 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from January 2022 and later

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 18:57

Missa nu inte det som jag skrev i mitt tillägg här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=110#p57824 .

Dvs, att landsförrädarna i den facebookgruppen (dvs, Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort), redan nu (sannolikt) har skaffat sig över 10 000 fiender bland den svenska befolkningen.

Läs inlägget som detta gäller här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=110#p57817 .

X-member

Post by X-member » Sun 9 Jan 2022 19:08

Tillägg till svaret ovan.

Självklart så misstänker jag mycket starkt att dessa personer är sverigedumokrater...

...för vilka andra svenskar är så urbota dumma att dom "glatt och villigt" förstör sina egna goda namn och rykten offentligt?

Nåja, det kan ju förstås även handla om några intelligensbefriade moderater också...

X-member

Post by X-member » Mon 10 Jan 2022 13:49

Här är de nya restriktionerna – åtta åtgärder införs

Publicerad 10 januari 2022.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G ... der-infors

Ett klipp:
Detta gäller från och med onsdag

- Alla som kan arbeta hemifrån ska göra det.
- Krogar och restauranger med serveringstillstånd ska stänga senast klockan 23.00. Begränsning på högst 8 personer per sällskap införs.
- Ett allmänt råd om att vuxna ska begränsa antalet nära kontakter inomhus införs.
- Allmänna sammankomster och offentlig tillställningar, där införs maxtak på 50 personer om man inte har vaccinbevis. För allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med vaccinbevis införs olika regler om avstånd.
- Huvudregeln för utbildning för vuxna är att vara på plats. För universitet och högskolor gäller att distansundervisning kan användas som verktyg för att glesa ut. Salstentor och stora föreläsningar bör ges vid flera tillfällen för att undvika trängsel.

Dessa åtgärder förlängs:

- Avrådan från deltagande i olika typer av cuper och läger inomhus.
- Smittskyddsåtgärder inom långväga kollektivtrafik.
- Att använda munskydd när många reser.

X-member

Post by X-member » Mon 10 Jan 2022 13:55

Detta hör ihop med föregående svar.

Sverige innfører hjemmekontor og en rekke smitteverninnstramninger
Alle som kan jobbe hjemmefra, skal gjøre det, var beskjeden fra Sveriges statsminister Magdalena Andersson mandag. En rekke smitteverntiltak innføres.

https://www.aftenposten.no/verden/i/dnp ... tramninger

Min egna kommentar: Detta kan alltså även kan hittas i norsk media, så det är alltså ingen mening alls att svenska flockidioter försöker lura i folk i Norge att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige...

Läs vad jag menar här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=430#p57794 .

X-member

Post by X-member » Mon 10 Jan 2022 14:06

Coronaveckan som gått, v1: Rekordsmitta trots begränsad testning/ Patienter på läkarexpeditioner i Stockholms vård/ Smittade gravida fyller förlossningen
by EMANUEL KARLSTEN on JANUARI 9, 2022

https://emanuelkarlsten.se/coronaveckan ... ossningen/

Min egna kommentar: Denna gång ger jag er inga klipp utan ni får läsa själva. Jag har ju redan gett er dom flesta nyheterna tidigare här i ämnet.

X-member

Post by X-member » Mon 10 Jan 2022 14:14

Fortsatt ökning av covid-patienter i VG-regionen

https://www.expressen.se/gt/fortsatt-ok ... -regionen/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Däremot har antalet patienter minskat på intensivvårdsavdelningen. Nu vårdas nio personer på iva – förra veckan vårdades elva personer.

– Det är för tidigt att säga om belastningen på iva kommer fortsätta minska. Men tack vara den goda vaccintäckningen så har antalet som behöver intensivvård sjunkit markant jämfört med tidigare vågor och vi tolkar det som en vaccinationseffekt.
Min egna kommentar: Nu blir nog MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" lite besviken skulle jag tro...

...fast man sätter ju in fler åtgärder i alla fall, vilket ni kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6332&p=57835#p57832 .

X-member

Post by X-member » Mon 10 Jan 2022 14:27

Detta har en koppling till föregående svar.

Här kommer ett inlägg skrivet av en person som heter Åke i förnamn (jag har tyvärr inte lyckats räkna ut om han är svergedumokrat eller moderat) postat i den offentliga facebookgruppen: Coronavirus (COVID-19) Sverige för 10 timmar sedan (och så länkar han till en artikel om Kina):
Åtgärderna i Xi ger resultat.
Jfr med motsatsen i Sverige,.bara prat ingen verkstad. Bara frågor men inga svar.
Min egna (rätt tykna) kommentar: Det verkar som att flockidioterna i (den numera privata) facebookgruppen: Zero Covid Nordic (fd Björn Olsen fan club) nu även har börjat sprida ut att man inte ens vaccinerar folk i Sverige...

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

Jag var nog lite otydlig. Denna Åke är en "stammis" i fd Björn Olsen fan club, så jag antar alltså att det är just den gruppens synpunkter som han återger i andra grupper...

X-member

Post by X-member » Mon 10 Jan 2022 14:46

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat 10 januari 2022):
Socialstyrelsen om smittspridningen: Snabbt stigande kurva

Sverige befinner sig i en snabbt stigande kurva vad gäller smittspridning och vårdbehov.
Under årets första vecka har antalet vårdade patienter för covid-19 ökat kraftigt med 255 patienter på en vecka till totalt 940, uppger Socialstyrelsens generaldirektör Olivia Wigzell.

Samtidigt fördubblade det genomsnittliga antalet patienter på Iva i december jämfört med november.

- Huvuddelen av dessa patienter är ovaccinerade eller ofullständigt vaccinerade, säger Olivia Wigzell.

- Myndighetens samlade bedömning av sjukvården är att det är mycket ansträngt redan i dag. Och orsaken är ökningen av covid-patienter men också ett stort personalbortfall. Personal är hemma för att man själv har blivit sjuk eller har smittade i sin närhet. Det finns också en förekomst av andra sjukdomar som RS-virus och influensa, säger Oliva Wigzell.

Clarence Frenker SVT

X-member

Post by X-member » Mon 10 Jan 2022 14:51

Man har rapporterat 9 döda pga covid-19 och 14 414 nya smittade idag (10 januari 2022) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 3 394.

Nya inlagda: + 54 (dvs, det har ökat med 54)

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

X-member

Post by X-member » Tue 11 Jan 2022 13:37

Nytt smittorekord i Västra Götaland: 27 000 nya fall

Publicerad 11 januari 2022.

https://www.expressen.se/gt/stor-okning ... all-i-vgr/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Västra Götaland har under förra veckan rekordmånga smittade av covid-19.

Under vecka 1 var antalet nya bekräftade fall 27 044 – det är en ökning med 243 procent från veckan innan.

– Undvik trängsel och begränsa dina kontakter med andra inomhus, säger smittskyddsläkare Thomas Wahlberg i ett pressmeddelande.
Min egna kommentar: Siffrorna gäller alltså för en vecka!

Post Reply